Pozdravljeni, pišem vam, ker sem se znašla v dilemi in potrebujem nasvet. Že 5 let sem zaljubljena v svojega sošolca pa nisem prepričana, če on do mene čuti enako. Tri leta ni nihče opazil, da mi je on všeč, potem pa sem v 7. razredu naredila napako in napačni osebi povedala svojo skrivnost in tako je v roku parih mesecev za mojo zaljubljenost izvedel ves razred. S tem fantom sem si bila takrat zelo blizu, ker sva sedela skupaj pri vseh urah in mislim, da je tudi on užival v moji družbi. Potem pa so naju ostali v razredu začeli zafrkavati in vsakič, ko sva bila skupaj so dajali komentarje, ki so naju oba spravljali v zadrego. Sčasoma sva se odtujila in še takrat, ko sva se pogovarjala se nama je pogovor zatikal in obema je bilo nerodno. V njegovi družbi nisem bila več sproščena, ker sem vedela, da mu je jasno, da sem zaljubljena v njega. Zato sem se odločila, da mu preko telefona napišem kaj čutim do njega. Mislila sem, da bo iskrenost najin odnos popravila in, da med nama ne bo več neprijetno, če razčistiva stvari. Res sem ga pogrešala kot prijatelja. Moje sporočilo je odprl, odgovoril pa mi ni. Naslednji dan v šoli se me je izogibal zato vem, da je sporočilo prebral. Več mesecev se nisva pogovarjala oz. sva se samo takrat, ko je bilo nujno. V tistem obdobju sem bila res zelo potrta in jezila sem se na sebe, ker nisem znala svojih čustev bolje skrivati. Čez nekaj mesecev, ko sem se že sprijaznila z dejstvom, da mu nisem všeč pa se je najin odnos počasi začel izboljševati. Preko sporočil, pa tudi v šoli sva se začela več pogovarjati. Zadnje tedne pa se mi zdi, da se je njegov odnos do mene še bolj spremenil. Včasih ga zalotim, da me med poukom gleda in potem, ko se obrnem proti njemu pogleda vstran. Enkrat, ko se je to zgodilo mu je nenadoma šlo na smeh pa je to poskušal skriti. Ko se pogovarjava vidim, da ima včasih težave z ohranjanjem očesnega kontakta in mislim, da ni kriva sramežljivost, ker je okrog drugih punc zelo samozavesten. Večkrat me vpraša za nasvet in včasih me vpraša kaj, kar bi lahko vprašal kogarkoli drugega, npr. v kateri učilnici imamo slovenščino. Ta teden mi je pred ocenjevanjem zaželel srečo in mi celo stisnil roko. Bila sem zelo presenečena, ker si na tak način običajno zaželijo srečo samo fantje v našem razredu. Zdaj sem zmedena ali njegovo obnašanje pomeni nekaj več, ali pa se samo trudi biti prijazen. Ne želim si delati lažnih upov, ker sem bila še prevečkrat razočarana in ne bi rada spet pokvarila najinega odnosa. Res ne vem kaj naj naredim.
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svoje doživljanje.
Pišeš, da si že dlje časa zaljubljena v sošolca in nisi prepričana kaj čuti on. Preden so drugi izvedeli za zaljubljenost, sta se s sošolcem razumela dobro, kasneje pa so vaju komentarji drugih postavili v neprijeten položaj in sta se oddaljila. To te je zelo potrlo, hkrati pa tudi razjezilo in v tebi vzbudilo občutke krivde. Ker nisi želela živeti v negotovosti, si mu iskreno napisala, kaj čutiš do njega. Čeprav ti na tvoje sporočilo ni odgovoril, si vedela da ga je prebral. Verjamem, da je bilo to zate zelo boleče in si se počutila zavrnjeno. V zadnjem času opažaš, da sta se na nek poseben način spet zbližala, kar ti vzbuja števila vprašanja in dvome. Verjamem, da si želiš, da bi tudi on čutil to, kar čutiš ti, po drugi strani pa te skrbi, da bi bila zopet razočarana.
Sprašuješ, kaj naj narediš, saj ne želiš biti razočarana, hkrati pa ne želiš uničiti vajinega odnosa. Morda bi bilo dobro, da si vzameš čas in ne razmišljaš preveč kaj pomeni kakšno dejanje. V kolikor ti je druženje z njim prijetno se lahko normalno družita, v kolikor pa bi bilo druženje zate preveč boleče, lahko to brez slabe vesti spremeniš. Čez čas boš morda bolj jasno vedela, kaj si od vajinega odnosa želiš ti in kaj on. Zagotovo pa bi bilo dobro, da se enkrat (ko boš presodila, da je pravi čas) pogovorita o vsem tem kar je bilo in kar se dogaja trenutno.
Izpostavila si tudi, da si se jezila nase, ker nisi znala bolje skrivati svojih čustev. Verjetno bi vajin odnos res ostal nespremenjen dlje časa, vendar bi se morala ves čas »skrivati« in paziti kako se obnašaš. Misliš, da bi bilo takšno skrivanje in potlačevanje tvojih čustev res dobro? Te takšno vedenje na dolgi rok ne bi potrlo in izčrpalo? Čeprav se zdaj morda še vedno jeziš nase, tvoje vedenje vidim kot pogumno. Predstavljam si lahko, koliko različnih občutkov te je spremljalo in koliko moči ter poguma si potrebovala, da si tako iskreno napisala kako se počutiš.
V upanju na čim boljši razplet te lepo pozdravljam.
Urška Pisar, mag. psihologije
• te
teja
Tvoj odgovor smo spremenili v samostojno vprašanje. Najdeš ga lahko tukaj.
• K
K
Res najlepša hvala za pomoč. Vaši nasveti so mi zelo pomagali. Imam pa samo še eno vprašanje. Ne vem kako bi bilo prav, da odreagiram v situaciji, ko sošolci/sošolke nekaj namigujejo glede mene in tega fanta. Večkrat sem že razmišljala o tem, da bi se preprosto zlagala, da mi ni več všeč in bi potem slej ko prej vsi pozabili na to, ampak potem bi lahko nehote prizadela tega fanta. Lahko bi se začel spraševati če ni več dovolj lep, pameten...in jaz res ne bi želela, da se tako počuti. In glasek v moji glavi mi pravi 'kaj pa, če si mu všeč, potem pa bo mislil, da on tebi ni več všeč...' Po drugi strani pa bi se rada postavila za sebe ampak ne vem kaj naj rečem, da bi jih utišala brez, da omenim tega fanta.
• Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
sprašuješ kaj narediti glede sošolcev, ki namigujejo na vajin odnos. Verjamem, da si že naveličana njihovih opazk in komentarjev in si samo želiš, da bi vaju pustili pri miru.
Kot si že sama zelo dobro razmišljala, bi lahko laganje v zvezi s tem fantom, privedlo samo še do večjih težav. Zato bi bilo smiselno, da razmisliš o drugih načinih za spoprijemanje z govoricami sošolcev. Lahko se postaviš zase na način, da iskreno spregovoriš o tem kako se počutiš. V kolikor se ob tem ne bi počutila prijetno in si ne želiš deliti svojih občutkov s sošolci, kar je seveda povsem razumljivo, lahko skušaš njihove opazke in komentarje ignorirati. Če jim ne boš namenjala svojega časa in pozornosti, se bodo po vsej verjetnosti čez čas naveličali. Verjetno si tudi sama že kdaj opazila, da je včasih določena vedenja, ki nimajo hudih posledic, bolje ignorirati.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro.
Urška Pisar, mag. psihologije
• K
K
Pozdravljeni, še enkrat hvala za vso pomoč. Bom upoštevala nasvete.
• K
K
Pozdravljeni, spet vam pišem, ker potrebujem nasvet glede zgoraj omenjene ljubezenske situacije. V prvem sporočilu sem napisala, da je fant prebral mojo ljubezensko izpoved, odgovoril pa mi ni in, da se je po tem dogodku v šoli do mene vedel še bolj zadržano. Naj še prej omenim, da ima ta fant sestro, ki je eno leto mlajša in hodi na isto šolo. Torej... včeraj pa sem od njenih sošolk izvedela, da mu je vzela telefon in šla skozi njegova sporočila ravno, ko sem se odločila, da mu priznam svoje občutke. Ona je bila tista, ki je prebrala ta sporočila in zdaj mi je tudi jasno zakaj nisem dobila odgovora na njih. Zdaj se sprašujem, če jih je sploh prebral. Verjetno jih je moral videti, ker sporočila niso bila izbrisana. Zdaj mi je tudi jasno zakaj me je njegova sestra na hodniku tako nenavadno in obsojajoče gledala. Vsakič, ko me vidi na hodniku svojim sošolkam začne razlagati, da sem jaz tista punca, ki je njenemu bratu izpovedala čustva. Počutim se osramočeno in zdaj so stara čustva spet prišla nazaj. Več mesecev sem potrebovala, da sem nehala večino svojega življenja posvečati temu fantu. Mislila sem že, da mi ni več všeč, da ga vidim kot prijatelja/sošolca. Zdaj pa sem dobila odgovore na stare "boleče" dogodke in zdaj si želim še več odgovorov. Vem, da zvenim patetično in še sama sem presenečena, da imam še vedno tako močna čustva do njega in, da mi ni vseeno, ko se druge punce pogovarjajo o njem. Priznam, da sem včasih grozno ljubosumna in boli me, ker vem, da ga čez par mesecev ne bom več videvala. Včasih se sprašujem kaj delam narobe, da mu nisem všeč. Po drugi strani pa mi njegova dejanja vseeno še dajejo upanje. Na nek način bi ga rada prebolela, na nek način pa ne želim zapustiti teh občutkov. Saj še sama ne vem zakaj. O najinem odnosu se nikoli nisva pogovarjala. Zdaj se spet super razumeva tako kot v sedmem razredu, oba se obnašava tako kot, da ničesar ni bilo. Po eni strani mi to ustreza, ker nihče več ne omenja moje zaljubljenosti in nama tudi ni več neprijetno, po drugi strani pa imam občutek kot, da ves čas nekaj visi nad nama. Nekaj kar bi morala izgovoriti pa nikoli nisva. Preden to postane še bolj osladno bom raje zaključila to sporočilo z upanjem, da imate kakšen nasvet zame. Hvala, če boste prebrali tole dolgo sporočilo. Lep pozdrav
• Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
pišeš o ljubezenski situaciji, ki te spremlja že več let. Ko se je med vama končno vzpostavil nek prijateljski odnos in si se sprijaznila s tem, da vajin odnos ne bo kaj več kot prijateljstvo, si izvedela kaj se je v tem času pravzaprav dogajalo. Tvojo izpoved čustev je prebrala njegova sestra, kar je v tebi sprožilo številne občutke. Verjamem, da se ob vsem tem počutiš jezno, osramočeno, žalostno in da so se ti ponovno odprla številna vprašanja. Predstavljam si, da je to zate naporno, saj si končno našla način, kako živeti z vsemi preteklimi občutki in odločitvami, sedaj pa svoje odločitve in čustva podoživljaš.
Če se najprej ustavim pri dejanjih njegove sestre. Njeno vedenje je šlo preko mej, saj je vdrla v zasebnost svojega brata, kot tudi v tvojo zasebnost. Verjamem, da ti ni bilo lahko izpovedati svojih čustev in da ti je ob dejstvu in nevednosti, če je sporočilo sploh prišlo do pravega naslovnika, še težje. Tudi to, da je o tem razlagala svojim prijateljicam, je neprimerno. Na žalost razpleta teh dogodkov ni mogoče spremeniti, zato je dobro, da najdeš načine, kako se osredotočiti na sedanjost in to, kaj lahko narediš sedaj.
Ena izmed stvari, na katere se lahko osredotočiš sedaj je pravzaprav tvoja dilema glede tega fanta. Če sem te razumela pravilno, sedaj razmišljaš o tem ali bi ohranila prijateljski odnos, ki ga imata trenutno in v katerem uživata ali bi morala naglasiti vse tisto, kar je bilo in kar, več kot očitno, čutiš še danes. Poiskala si že številne argumente, ki ti govorijo v prid prvi odločitvi, prav tako pa tiste, ki ti pravijo, da bi bilo dobro poskusiti in izpovedati svoja čustva. Ponovno. Sedaj sprašuješ, če imam zate kakšen nasvet. Z veseljem bi ti pomagala, pa vendar nimam pravega odgovora. Povsem na tebi je, da razmisliš in se odločiš kaj bi bilo najbolje. Ti boš namreč tista, ki boš živela s to odločitvijo, zato je pomembno, da izhajaš iz sebe. Da razmisliš, kakšni bi lahko bili izidi v primeru katere izmed odločitev, da se vprašaš v katerem primeru bi izgubila več, kot tudi, če imaš občutek, da boš kdaj obžalovala, če se ne odločiš za katerega izmed korakov. Vzemi si čas in zaupaj vase. Pri tem pa si lahko ponosna nase – verjamem, da je bila odločitev da fanta preboliš, zate boleča. Kljub temu si bila zmožna ohranjati prijateljski odnos, hkrati pa si našla načine, da se s to bolečino spoprimeš.
Želim ti veliko uspehov in te lepo pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije
• K
K
Pozdravljeni, najlepša hvala za vso pomoč.
• K
K
Pozdravljeni. Spet jaz. Najin odnos s tem fantom je še vedno enak. Veliko sem razmišljala, če bi še enkrat poskusila z iskrenostjo. Zadnje tedne sem se v njegovi družbi imela res lepo, ampak bolj kot se bliža konec našega zadnjega skupnega šolskega leta, bolj potrta sem. Že dva tedna nimam več ocenjevanj. Pouka tudi ne. Zabavamo se, nič mi ni treba početi... ampak jaz preprosto nisem srečna. Ko sem imela veliko ocenjevanj na kupu mi je vsak dan šlo na jok, prisegla sem si, da bom kar najbolje izkoristila prosti čas, ko ga bom spet imela. Vsak dan sem si govorila, da imam samo še nekaj ocen in, da se bom potem lahko končno sprostila. Ampak zdaj, ko imam vse to, nisem zadovoljna. Ne vem kaj mi je. Vsi okoli mene so opazili, da sem zadnje dni razdražljiva, nezainteresirana, potrta. In res sem zelo žalostna. Razmišljala sem kaj bi lahko bil vzrok za moje počutje. In spomnila sem se, da se kadar se ta fant pogovarja z mano, me heca, spodbuja, daje komplimente ali pa mi nameni samo malo pozornosti, počutim bolje. Kot, da lahko za trenutek pozabim vse težave in si rečem, da bom že nekako. Ampak potem me zadane dejstvo, da ga čez tri dni ne bom več videvala. Res je, da me zadnje dni težijo še neke druge stvari, ki pa me prej vseeno niso tako zelo. Sprašujem se, če sem globoko v sebi žalostna, ker ga pogrešam in, da so ostali problemi samo izgovor. Res ne vem kaj mi je. Vsi me hvalijo, so ponosni name. Starša me sprašujeta kaj si želim za konec osnovne šole. Rezervirala sta krasen dopust. Jaz pa ne zmorem biti srečna. Zaradi tega se počutim nehvaležno. Kot slaba hči. Potem sem še bolj jezna na sebe, si pravim, da sem razvajena in, da si ničesar ne zaslužim. In potem padem v začarani krog slabe volje. Edinega kar si zares želim že skoraj šest let mi starša ne moreta kupiti... Upala sem, da mi boste lahko vi malo bolje razložili kaj se dogaja z mano. Hvala že vnaprej in lep dan
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
svetovalka, ki je odgovarjala na tvoja vprašanja, je ta teden odsotna, zato bo na tvoje vprašanje lahko odgovorila šele v naslednjem tednu.
Lep pozdav iz uredništva.
• Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
pišeš, da je vajin odnos s fantom enak - še vedno sta prijatelja in še vedno se v njegovi družbi počutiš super. Skupen čas ugodno vpliva nate, svoje počutje v preostalem času pa opisuješ kot slabše. Opažaš, da si bolj razdražljiva, večino časa potrta ter da nisi srečna. Ne glede na dejstvo, da si bila v tem šolskem letu uspešna, da se približujejo počitnice in da sta starša rezervirala čudovit dopust. Zaradi tega se počutiš krivo. Predstavljam si, da ti je težko z vsemi čustvi, ki jih opisuješ. Ne samo, da še vedno nisi prepričana kaj narediti v odnosu s fantom, na drugi strani te bremenijo tudi občutki krivde, ker se je v šoli in doma vse lepo razpletlo, ti pa se tega ne moreš veseliti. Verjamem, da ti je hudo, da imaš občutek, da te od vseh doživljanj že tišči in da si želiš biti srečna.
Izpostavila si, da imaš občutek kot da si v začaranem krogu. Vidim, da si do sedaj že dobro opazila kako so naša čustva, mišljenje in vedenje med seboj povezani. Misliš, da si razvajena, da nisi hvaležna in da nisi dobra hči. Te misli v tebi vzbudijo samo še dodatne občutke jeze, obupa in žalosti kar verjetno samo še okrepi tvoje vedenje, ki dodatno prispeva k tem negativnim mislim in občutkom. Skušaj razmisliti, kako bi lahko te svoje negativne misli spremenila in našla bolj realistične misli, ki bi pripomogle k temu, da bi bila čustva pozitivna in da bi bilo tudi vedenje drugačno. Nisi morda preveč stroga do sebe? Obstaja mogoče druga razlaga zakaj se ne moreš veseliti vsega prihajajočega kot to da si razvajena, nehvaležna? Kaj bi svetovala prijateljici, če bi se znašla v takšni situaciji kot si se ti? To so ena izmed vprašanj, ki ti lahko pomagajo pri razmišljanju o situaciji, ki jo opisuješ.
Odločitev glede fanta je, kot sem že omenila, povsem na tebi. Verjamem, da bi bilo lažje, če bi se lahko o tem odločil nekdo drug. Ker je to nekaj, s čimer boš živela ti, je pomembno, da je odločitev tvoja. Spodbujam pa te, da razmisliš o aktivnostih, ki bi ti pomagale pri preusmerjanju tvojih misli. Zdi se kot da ti razmišljanje o fantu in odločitvah, ki bi jih v povezavi s tem sprejela, zavzame velik del tvojega časa. Povsem razumljivo so se temu prilagodila tudi tvoja doživljanja in vedenje. Zato je pomembno, da skušaš svoje misli zamotiti in s tem vsaj za trenutek prekineš začarani krog negativnih misli, čustev in vedenja, ki vse skupaj še dodatno krepi. To bo predvsem pomembno sedaj v času počitnic, ko boš imela več časa in tudi bistveno več priložnosti, da svoje misli zaposliš z razmišljanjem o fantu. Razmisli katere dejavnosti so ti všeč in te sprostijo ter ti pomagajo, da svoje misli preusmeriš (npr. ukvarjanje s športom, poslušanje glasbe, barvanje mandal, pogovor s prijateljico, obisk kina, ples itd.). V pomoč so ti lahko tudi tehnike, ki so predstavljene na naslednji povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/tehnike-preusmerjanja-misli/
Verjamem, da ti je hudo. Da si resnično želiš najti rešitev, ki ti bo omogočala da se končno sprostiš in si srečna. Predstavljam si, da je tvoje misli težko ustaviti ali jih preusmeriti. Vseeno pa sem prepričana, da lahko najdeš kakšno aktivnost oz. strategijo, ki ti bo pri tem pomagala. Pri tem je pomembno, da izhajaš iz sebe in da vztrajaš pri iskanju teh strategij. Hkrati pa se zavedaš, da boš morala vložiti kar nekaj energije in da bodo slabi dnevi še vedno prisotni. Pomembno je, da si ponosna na majhne uspehe v tvojem vsakdanu in da se zavedaš, da si naredila veliko, če ti kdaj v dnevu uspe preusmeriti svoje misli.
Upam, da bodo tvoje počitnice obarvane s prijetnimi aktivnostmi, ki ti bodo pomagale pri sprostitvi. Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije
• K
K
Pozdravljeni, najlepša hvala za odgovor. Lep dan in prijetno poletje želim