Pozdravljeni, pišem ker sem se znašla v zelo čudni situaciji. Torej vse se je začelo ko mi je pred enm letom fant eno leto starejši od mene postal zelo všeč. Svoja čustva sem skrbno skrivala dokler nism dobila priložnosti da jih pokažem. V šoli smo imeli tabor, kamor je šel tudi on. Začela sem ga gledati in to je tudi ugotovil. Že na taboru mi je začel vračati poglede. Ko smo se vrnili v šolo sem ga vsak odmor zalotila kako me gleda in pogosto sva drug drugega gledala. Potem sem se odločila da ga dodam na družabnem omrežju sicer so mi prijateljice govorile, da ga zelo malo uporablja. Nekaj sva si pisala dokler ni ugotovil kdo zares sem nato mi ni hotel več odpisovati in čez nekaj časa me je odstranil oz. blokal med prvomajskimi počitnicami. Ko sem prišla v šolo nazaj sva se kdaj pogledala iz oči v oči ampak med odmori ne gleda več, ko grem mimo njega gleda v tla. Ne razumem ali ga je sram kar naenkrat in nevem kaj naj si mislim in storim.
Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Občutek sem dobila, da si v precej čudni in zapleteni situaciji – že dolgo ti je všeč fant, pri katerem si dobila občutek, da tudi on do tebe goji podobna čustva. Izmenjala sta si poglede, ki si jih razumela kot da nekaj pomenijo. Začela sta si pisati po socialnih omrežjih, vendar te je čez nekaj časa odstranil, sedaj pa imaš občutek, kot da se je tudi oddaljil od tebe. Lepo je slišati, da ti je nekdo všeč, vendar si lahko predstavljam, da te je celotna situacija zmedla in prizadela.
Zelo dobro se mi zdi, da si poskušala navezati stik s fantom tako v živo kot preko socialnih omrežij. Potrudila si se, da bi lahko zgradila nek medsebojni odnos. Včasih, ko pokažemo svoja čustva, ne vemo točno, na kaj bomo naleteli – na enak odziv s strani naše simpatije ali pa na umik. Glede na tvojo zgodbo je možno, da se je fantu zdelo lepo, da si ga opazila in je tudi on tebe začel gledati nazaj, potem pa je lahko zanj postalo preveč resno ali pa se ni znal pravilno odzvati na tvoja in svoja čustva. Lahko, da se je ustrašil, saj ni vedel, kako naj ravna v takšni situaciji. Tudi njegovo gledanje v tla je lahko znak strahu ali sramu.
Glede na to, da sta se že pogovarjala, vendar sta trenutno v nejasni situaciji, bi bilo dobro, da se z njim odprto pogovoriš o stvareh, ki so se zgodile. Zavedam se, da je lahko to zelo strašljivo, vendar le na tak način lahko dobiš odgovore na svoja vprašanja, hkrati pa se lahko vajina simpatija razvije v nekaj več. Napisala si, da te je na enem izmed socialnih omrežij odstranil izmed prijateljev. Lahko uporabiš kakšno drugo socialno omrežje oz. ga kontaktiraš na kakšen drug način? Lahko pa do njega pristopiš tudi v živo, vendar si predstavljam, da je to še težje, kot pristopiti preko socialnih omrežij ali sporočil. Lahko začneš postopoma: ko se pogledata, se mu nasmej, ga pozdravi ali poskušaj na hitro poklepetati. Na tak način bosta lahko začela graditi prijateljski odnos in bo lažje začeti bolj resen pogovor, povezan s tvojimi čustvi. Vendar delaj to počasi in postopoma ter predvsem takrat, ko tudi tebi ustreza.
Kot sem že zapisala zgoraj, je verjetno, da še ni pripravljen na bolj resen odnos, zato je pomembno, da zaščitiš sebe in svoje občutke. Včasih ljudje (še sploh pa mladostniki) še ne znajo ravnati s svojimi čustvi in odnosi – ne zato, ker jim ni mar, ampak ker se še učijo, kaj pomenijo njihova lastna čustva. Zato daj fantu priložnost, da tudi sam razmisli še o stvareh, ki si jih želi. Tudi če on (še) ni pripravljen na bolj resen odnos, to ne pomeni, da si naredila karkoli narobe. Prav nasprotno – naredila si nekaj zelo pogumnega.
Vzpostavljanje stika z drugo osebo in zaupanje svojih občutij je lahko zelo strašljivo, zato ti želim veliko poguma pri grajenju odnosa s svojo simpatijo! Vesela bom, če mi sporočiš, kako je šlo. Če pa imaš še karkšnokoli vprašanje, sem ti vedno na voljo.
Srečno!
Lara Tušek, mag. psihologinja