sem učenka 7.razreda osnovne sole komenda moste.
imam težave pri učenju, s prijatelji in na odbojki.
ali imate kak nasvet za učenje in sicer neznam se učiti nemorem si zapomniti snovi.
včasih se mi zdi da me prijatelji vpravljajo in da nočejo biti v mojidružbi nevem zakaj.
hodim na treninge odbojke in mi gre zelo dobro zadnje dneve pa ne ravno trudim se delam na tem da bi bila bolsa a ne gre.
letos sem zgubila samozavest in tudi začela sem se bati veliko stvari ki se jih prej nisem
• Uredništvo
Martina Bošnjaković

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če prav razumem, imaš težave pri učenju, se trenutno ne razumeš najbolje s prijatelji in se ti zdi, da ti zadnje dni ne gre ravno najbolje pri odbojki.
Praviš, da imaš težave z učenjem, in sicer s tem, da si težko zapomniš snov. Predlagam ti, da si pred ocenjevanjem vzameš dovolj časa za učenje in si že v naprej narediš urnik učenja. Dobro je tudi premisliti, kakšen stil učenja ti najbolj ustreza. Si bolj zapomniš snov, če poslušaš razlago oz. se učiš na glas? Ali ti morda bolj ustreza, da prebereš snov, si narediš zapiske, pri čemer si podčrtuješ ali obarvaš ključne informacije in si pomagaš s slikami ali grafi? Ti za določene predmete ali vsebine mogoče bolj ustreza, da sama poskusiš izvesti neko nalogo? Pri učenju ti je lahko v pomoč, da najprej predelaš snov (prebereš učno snov in si narediš zapiske, če jih še nimaš), nato pa sama sebi napišeš nekaj bolj obširnih vprašanj o tej učni vsebini in zatem odgovoriš nanje. Pri tem označi stvari, ki si jih v prvo morda nisi najbolje zapomnila in jih ponovi. To ti bo pomagalo, da obnoviš učno snov in si jo bolje zapomniš.
Zapisala si, da imaš občutek, da te prijatelji opravljajo in da nočejo biti v tvoji družbi, vendar ne veš zakaj imaš tak občutek. Si jih morda že kdaj zalotila, da so te opravljali? Se to nanaša predvsem na tvoje sošolce? Imaš mogoče na treningu odbojke kakšnega prijatelja in prijateljico, s katerim se dobro razumeš? Če prijateljem dovolj zaupaš, bi bilo morda dobro, da se z njimi pogovoriš o tem. Odkrita komunikacija je ključna za reševanje nesporazumov.
Zelo me veseli, da ti gre odbojka zelo dobro. Ne skrbi, povsem normalno in razumljivo je, da ti kakšna dejavnost kdaj ne gre ravno najbolje, četudi si drugače zelo uspešna v njej. Lepo je, da se trudiš biti boljša in četudi trenutno čutiš, da ti ne gre najbolje, ne obupaj. Vzemi si čas, vadi še naprej in prepričana sem, da boš sčasoma napredovala oz. da boš ponovno zelo dobro igrala odbojko.
Žal mi je, da si letos izgubila samozavest. Poskusi se osredotočiti na svoje dosežke in napredek, namesto da se osredotočiš na stvari, ki ti ne gredo dobro. Prav tako pa ne pozabi, da je povsem človeško, da imaš kdaj slabše dni in da se včasih ne počutiš najbolj uspešno. Napisala si, da si se začela bati veliko stvari, ki se jih prej nisi – lahko bolj podrobno opišeš, na kaj si pri tem mislila?
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč in da se boš kmalu bolje počutila. Če boš imela še kakšno vprašanje, smo tu zate.
Lepo te pozdravljam,
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)
• el
elci
bojim se teme in biti sama prej me je to veselilo zdaj pa ne več. nevem kaj mi je ali je krivo kar se dogaja v komendi ali kaj?
• Uredništvo
Martina Bošnjaković
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala za tvoj odgovor. Rada bi te pomirila, da ni nič narobe s tabo, ker imaš nove strahove. Ljudje se namreč stalno spreminjamo in s tem se lahko pri vsakem posamezniku razvijejo novi strahovi ali pa stari čez čas in z novimi pozitivnimi izkušnjami izginejo. Na razvoj novih strahov lahko vplivajo neprijetne izkušnje, lahko pa tudi, tako kot si že sama predvidela, da npr. izvemo, da se je v našem domačem kraju zgodilo nekaj strašnega. Strahova, ki si ju omenila – strah pred temo in pred tem, da si sama, sta zelo pogosta in se veliko ljudi sooča z njima, vendar mogoče o tem ne spregovorijo ravno pogosto.
Tvoji strahovi morda lahko nakazujejo, da se v zadnjem obdobju počutiš nekoliko bolj anksiozno. Več o tem, kaj je anksioznost, si lahko prebereš tukaj.
Na tej povezavi pa si lahko prebereš nekaj napotkov za soočanje z anksioznostjo:
Predlagam ti, da svoje strahove zaupaš nekomu od bližnjih, ki mu res zaupaš in ki ti bo ponudil podporo. Mogoče ti bo lažje, ko lahko z nekom podeliš svoje strahove.
Iskreno si želim, da ti bo moj odgovor koristil in te toplo pozdravljam,
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)