zivjo
tale naslov se slisi zelo dramaticno ampak je res
odkar sem bila stara 10 mi ni usec kako zgledam. sekiram se kako mi stojijo lasje kaj naj oblecem a se mi mozolji vidijo čez korektor in makeup in podobno.
nemaram moje postave. moje roke,noge so cisto ok moj trebuh je glavna tezava. nisem debela. imam 46kg sem sicer nekoliko nizje rasti ampak sem v mejah normale nisem ne presuha ne debela
seveda sebe vidim drugace mot me drugi in se veliko bolj koncentriram na moje napake.
zdi se mi da se redim. jem veliko sladkarij in take hrane ampak moji redni obroki (zajtr kosilo vecerja) so zdravi
nikoli mi noben ni rekel da sem debela nosim kratke in oprijete stvari ampak ko se naga preden se stusiram pogledam v ogledalo se mi kar obrne v zelodcu
nikoli nisem sla plavat z prijateljicami mer me je sram. sram me je v garderobi na treningih. sram me je v soli ko mi lasje ne stojijo. sram me je ko pri sportni in na treningih zasvicam in hitro ratam rdeca in potna v obraz. sram me je ko moram z starsi ven pa nisem za to prej vedela in sem po moje "grda"
uglavnem skos me je sram in prevec me skrbi za to kako zgledam . to je zelo velik problem pri meni in to vejo tudi moji starsi ampak si nemorem pomagati. vsega se zavedam. vem da pretiravam in vem da to cemur jaz recem "lepota" je le neka nalepka ki sem jo podala jaz. kljub temu me sevedno tako zelo skrbi kako zgledam
v resnici me skrbi kako me drugi vidijo in pomembno mi je da se njim zdim "lepa"
zanima me kaj naj naredim da sd bom sama sebi zdela lepsa in kaj naj naredim da mi bo moja postava vsec
• Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da imaš slabo samopodobo. Občutiš veliko sramu pred drugimi, sram pa je vezan na tvoj telesni izgled. Pomembno ti je, da bi te drugi zaznavali kot lepo. O vsem tem veliko razmišljaš.
Veseli me, da si prepoznala, da se z vsem skupaj morda nekoliko preveč obremenjuješ. Verjamem, da ima slaba samopodoba dokaj velik vpliv na tvoje vsakodnevno življenje. Opisala si različne situacije, v katerih pretirano negativno zaznavanje sebe in svojega telesa vpliva na to, kdaj in s kom se družiš, kam greš oz. ne greš ipd. Super se mi zdi, da se vsega tega zavedaš. Marsikdaj imamo ljudje tudi kakšno težavo, ki se je sploh ne zavedamo. Jaz pravim, da je prvi korak pri reševanju težav ta, da težavo prepoznamo in jo ozavestimo.
Samopodoba pomeni način, kako vidimo oz. zaznavamo sebe na različnih področjih. Obstaja več različnih aspektov samopodobe. Govorimo lahko o akademski ali šolski samopodobi, ki je vezana na šolsko delo, na socialno samopodobo, ki se nanaša na naše odnose z drugimi, na telesno samopodobo itd. Zdi se, da imaš težave predvsem s slednjo. Nisi zadovoljna s svojim telesnim izgledom, kar se lahko nanaša tako na postavo, izgled, frizuro, stil oblačenja itd. Pomembno je izpostaviti, da pomen telesne samopodobe v obdobju mladostništva naraste. Nekje po 11. letu starosti nastopi puberteta, ko se zgodi veliko telesnih sprememb. Tako punce kot fantje pridobijo na telesni višini in masi, telo se nekoliko preoblikuje, pojavijo se sekundarni spolni znaki (npr. prsi, poraščenost). Vse te telesne spremembe od mladostnika zahtevajo, da se na njih navadi in jih sprejme. Hkrati se v najstniških letih začnejo prve romantične izmenjave, kar pomeni tudi to, da želimo za svoje simpatije izgledati lepo in biti privlačni. Si torej v obdobju, ko se telesni izgled zdi izredno pomemben, hkrati pa se tudi znotraj tvojega telesa dogaja veliko sprememb. Zaradi vsega tega mladi včasih na svoje telo in izgled usmerijo malo preveč pozornosti. To lahko prepoznam tudi v tvojem zapisu, saj praviš, da se preveč osredotočaš na svoje napake ter da sebe zagotovo vidiš drugače, kot te vidijo drugi.
Zapisala si ''V resnici me skrbi, kako me vidijo drugi in pomembno mi je, da se jim zdim lepa.'' To pomeni, da tvoja samopodoba v večini temelji na tem, kako te vidijo in zaznavajo drugi. V kolikor te ocenjujejo pozitivno, bo tvoja samopodoba dobra, v nasprotnem primeru pa slaba. Dobro je, da se tega zavedaš, saj so tovrstni načini mišljenja pogosto zakopani globoko v nas. Vsekakor ti svetujem, da ta fokus pozornosti poskušaš preusmeriti nase. Primer - ko si zjutraj češeš lase, se ne sprašuj o tem, ali bo to všeč drugim, pač pa se vprašaj, kaj je všeč tebi. Če ti frizura ni všeč, je morda kaj takega, kar lahko spremeniš? Ko se oblačiš, ne razmišljaj le o drugih, pač pa poskušaj razmišljati o tem, kako si všeč sebi. Obleči se tako, kot ti paše. To morda ne bo najlažja naloga, saj ti bodo misli lahko ves čas uhajale nazaj k temu, kaj si bodo mislili in rekli drugi. Pa vendar lahko poskusiš in večkrat vprašaš sebe, kaj ti je bolj ali manj všeč. Pri tem je zelo pomembno, da razlikuješ med značilnostmi telesnega videza, ki jih lahko spremeniš (npr. dolžina las, oblika frizure, stil oblačenja) in značilnostmi, ki jih ne moreš (npr. oblika obraza, polt).
Poskušaj sprejeti svoje telo, neguj ga in ga ceni. Pomembno je sprejemanje svojega telesa, takšnega kot je. Med seboj smo si ljudje zelo različni. Razlikujemo se v velikosti, teži, obliki postave, barvi polti, las, oči in še in še. Povej si, da si edinstvena, kakršna si. Večkrat v dnevu (npr. zjutraj med umivanjem zob, med večerno nego…) si nameni kakšno lepo misel. Misli, ki izražajo pozitiven odnos do sebe in svojega telesa (npr. Lepa sem, kakršna sem. Sem edinstvena.) si lahko napišeš tudi na listek, ki gre ves čas s tabo, lahko pa si nastaviš tudi na ozadje telefona ali računalnika.
Za primer ti prilagam spletno stran, kjer lahko najdeš kakšno uporabno misel in tudi ostale informacije, ki ti bodo prišle prav (https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spostujem-se-in-se-sprejemam/). V razmislek pa še tole: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/zavedam-se-da-sem-edinstven-in-neponovljiv-clovek/
Upam, da ti bo moj zapis vsaj malo koristil. Če želiš, se še kaj javi!
Lea Kopač, mag. psihologije