Kako naj bom bolj samozavestna, zdaj sem prevec shy. Vse prijateljice se obnasajo bolj noro jaz pa sem vedno tiha. Niti fanta nimam niti crusha. Imam provlem tudi da vse druge punce snapajo sebe, jaz pa temo ali tla, kaj naj naredim?
• Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
postavljaš pomembno vprašanje, na katerega ni enostavnega odgovora – kako biti bolj samozavestna, ko spremljaš svoje vrstnice, za katere se ti zdi, da se vedejo drugače od tebe. Razumem, da ti je ob tem težko in da si želiš biti drugačna.
Morda se tvoja samozavest kaže na druge načine, ne le skozi to, kaj deliš in objavljaš na družbenih omrežjih. Lahko se izraža v tem, kako se vedeš v razredu, kako si s prijatelji, koliko zaupaš vase pri ocenjevanjih v šoli ali drugih dejavnostih, s katerimi se ukvarjaš, ter v tem, ali verjameš, da lahko dosežeš to, kar si želiš in za kar si prizadevaš. Pomisli, na kaj pri sebi si ponosna ali ti je všeč – na primer, v čem uživaš, v čem si dobra, katere so tvoje pozitivne lastnosti in močna področja. Kaj pa menijo tvoje prijateljice – kaj jim je na tebi všeč ali celo občudujejo? Včasih potrebujemo opomnik s strani drugih, zato lahko to priložnost izkoristiš in svoje bližnje tudi vprašaš. Vse to in še več lahko prispeva k tvoji samozavesti – in s tem te ne opredeljuje samo eno področje življenja.
Zaznavaš, da se tvoje prijateljice obnašajo bolj ‘noro’ od tebe, zase pa praviš, da si tišja kot ostale, kar te spravlja v stisko. Morda pa je tudi ta tvoja lastnost včasih pozitivna – ali to, da si tiha, pomeni, da dobro poslušaš, opazuješ, razmišljaš? Poskusi tudi pri lastnostih, ki ti niso najbolj všeč, poiskati pozitivno plat. Kot opomnik si lahko to zapišeš in se vračaš k temu zapisu. Pomembno je, da se zavedaš, da smo si različni – nekateri so v družbi glasnejši, radi izrazijo svoje mnenje, drugi pa raje opazujejo in poslušajo ali pa so nekaj vmes. To nas ne naredi več ali manj vredne. Tudi ‘norost’ ni nujno znak samozavesti – tudi tiste ‘nore’ osebe so lahko manj samozavestne in imajo morda podobne misli kot ti.
Omenjaš še, da nimaš fanta, prav tako ti nihče ni všeč. To je povsem normalno in ne pomeni nujno, da je povezano s tvojo zadržanostjo ali s tem, kaj objavljaš. Prav tako to ne pomeni, da karkoli zamujaš, saj se pri vsaki osebi stvari odvijajo po drugačnem tempu. Morda le še nisi spoznala osebe ali pa se z nekom še nisi dovolj zbližala, da bi začutila zanimanje ali prepoznala lastnosti, ki so ti pomembne pri nekom, s katerim bi si želela preživljati svoj čas. Pri pošiljanju slik na družabnih omrežjih pa vedno poskrbi za varno rabo interneta. Pomembno je, da osebi, ki ji pošiljaš slike, zaupaš in da deliš slike, ki ti jih je prijetno deliti, ne nujno takšne, kot jih objavljajo ostali.
Za konec – si več kot le to, kar ti na tebi ni všeč. Sprejemanje sebe je pomemben korak k samozavesti. Če želiš, lahko raziščeš tudi vsebine o samopodobi v rubriki 10 korakov do boljše samopodobe.
Upam, da ti je odgovor v pomoč. Z nami lahko še naprej deliš svoja vprašanja, doživljanja ali misli in z veseljem ti odgovorimo.
Lepo te pozdravljam,
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)