Zanima me, kako slabo je če se samopoškodujem da ublažim pritisk okolice, pričakovanja učiteljev in splošno ne sprejemanje svojega videza in mojih slabih reakcij na situacije?
Zanima pa me tudi kako lahko prekrijem rane in brazgotine rezanja (imam jih na levi roki, te niso tako hude, in na stegnih, te so hujše).
To, da se režem priznam le ljudem, ki predvidevam, da mi ne morejo pomagati....saj se bojim, da bo za moje vedenje izvedela moja družina.
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila. Zelo pogumno je, da si se odločila, da spregovoriš o samopoškodovanju. Da se zavedaš svojega početja pomeni, da si na dobri poti, da nekaj spremeniš. Če te pravilno razumem opisuješ, da se v želji, da bi zmanjšala svojo stisko pri soočanju s pritiski okolice, zatečeš k samopoškodovanju. To te za nekaj časa verjetno pomiri in preusmeri tvojo pozornost stran od negativnih čustev, ki jih doživljaš. Najbrž pa to olajšanje ne traja dolgo in se tvoja stiska kmalu spet vrne. Pišeš, da si se že zaupala določenim osebam. Zanima me, ali si tem osebam zaupala tudi svoje občutke ter pritiske, ki jih doživljaš? Če meniš, da obstaja oseba, ki bi ji lahko zaupala, te spodbujam, da se poskusiš z njo pogovoriti in se na ta način malo razbremeniti. Svetujem ti, da morda razmisliš tudi o tem, da bi si poiskala strokovno pomoč. Samopoškodovanje kaže na globljo stisko, ki jo oseba težko reši brez pomoči strokovnjaka. Strokovnjak ti lahko nudi oporo v težkih situacijah in ti pomaga predelati neprijetna občutke na bolj varen način. Poleg tega te lahko nauči različnih tehnik, ki ti bodo pomagale zmanjšati željo po samopoškodovanju. Morda se lahko za začetek oglasiš pri svetovalni delavki v šolski svetovalni službi in jo prosiš za pomoč. Seznam virov pomoči najdeš na naši spletni strani: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/ .
Sama si lahko pomagaš s preusmerjanjem pozornosti (tehnike sproščanja, šport, druženje s prijatelji, sproščujoče aktivnosti…). V trenutkih, ko se počutiš preobremenjeno, si lahko pri zmanjševanju želje po samopoškodovanju pomagaš na različne načine: namesto rezanja lahko stiskaš žogico; napenjaš in spuščaš elastike, ki jih imaš okoli roke, ali tolčeš v blazine; lahko izdelaš »varno škatlo« v katero shraniš fotografije in predmete, ki ti prikličejo lepe spomine; lahko poskusiš svoja čustva izraziti s pisanjem, risanjem ali fotografiranjem. Več predlogov najdeš tudi na spodnji povezavi.  Preizkusiš lahko tudi STOP tehniko, ki ti bo morda pomagala, da boš svojo pozornost preusmerila na sedanji trenutek ter na zaznavo vseh petih čutil.
Vsekakor je pomembno, da se zavedaš svoje moči in moči svojih misli. Začni z manjšimi koraki, lažje je obvladovati svoje vedenje vsak dan sproti in počasi napredovati.
Upam, da ti je bil moj odgovor v pomoč. Hvaležna bom, če se še kaj oglasiš in mi zaupaš, kako napreduješ. Vedi, da nisi sama in da sem ti na voljo, če se želiš še o čem pogovoriti.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije