Hej
res mam problem. Moje prijateljice pravijo da sm lepa. Moja družina pravi da sm lepa. Ampak n vem, al pravijo to samo zato, kr sm njihova frendica/družinska članica al to dejansko mislijo? Nevem kaj naj si mislim, ker jaz mam ful nizko samopodobo. Premalo se cenim (tak pravijo moje sošolke) pa še moje prsi in zadnjica se niti začele še niso razvijat. In zato zelo dvomim o vsem. Samo malo podpore, kakšn nasvet o samopodobi bi bil čist ok.
Hvala
• Uredništvo
Uredništvo

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
pišeš, ker dvomiš o svoji lepoti in samopodobi. Sprašuješ se, ali so pohvale, ki jih dobivaš od prijateljic in družine, iskrene. Občutki dvoma o lastni privlačnosti so lahko zelo težki, še posebej, če se soočaš z nizko samopodobo. Razumem tudi, kako težko je verjeti v lastno lepoto, ko se primerjaš z drugimi ali ko se počutiš, da tvoje telo ne dosega družbenih standardov.
Pomembno je razumeti, da je vsak lep na svoj način in da lepota ni omejena le na zunanji videz. To, kar te naredi lepo, je tudi tvoja osebnost, značaj in edinstvenost. Vendar pa je povsem normalno, da želiš občutiti podporo in sprejetost glede svoje zunanjosti.
Ko govorimo o samopodobi, je ključno, da se zavedamo, kako pomembno je ceniti samega sebe. Čeprav se morda zdi težko, se poskusi osredotočiti na stvari, ki jih pri tebi cenijo tvoji prijatelji in družina. Vprašaj se, zakaj te imajo radi in kaj vidijo v tebi, kar je vredno spoštovanja. Prav tako bi bilo koristno, da se izogibaš primerjanju s sošolkami ali drugimi, saj vsak posameznik nosi svoje edinstvene lastnosti in kvalitete. Poleg tega bi bilo dobro, da se osredotočiš na dejavnosti ali hobije, ki ti prinašajo veselje in ti pomagajo graditi samozavest. Ko se osredotočiš na razvoj svojih notranjih kvalitet in talentov, bo to okrepilo tvojo samopodobo in ti pomagalo bolj pozitivno gledati na samo sebe. Tukaj ti prilagam tudi povezavo do članka, ki opisuje 10 korakov, ki so ti lahko v pomoč pri ustvarjanju boljše telesne samopodobe.
Če čutiš, da bi ti lahko koristila dodatna podpora pri gradnji samopodobe, se ne boj poiskati pomoči pri osebah, ki jim zaupaš. Pogovor s takšno osebo ti lahko pomaga razumeti in premagati te občutke dvoma.
Ne pozabi, da si vredna ljubezni in spoštovanja, ne glede na to, kako izgledaš. Bodi prijazna do sebe in zapomni si—to, kar vidiš v ogledalu, ni najpomembnejše.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč in te lepo pozdravljam,
Urška Ruter dipl. psihologinja (UN)
Uredništvo