Pozdravljeni,
Že kar nekaj časa se obremenjujem z svojo samopodobo še posebaj ko na družabnih omrežjih vidim kako lepi so ostali. Velikokrat me razmislanje o tem spravi v jok. Vsi mi govorijo da zgledam mlajša kot sem in da sem "deska" ob tem si to dam u glavo in ves čas ponavlajm da sem grda.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
čutim tvojo stisko. Praviš, da nisi zadovoljna s svojim videzom in da veliko časa nameniš razmišljanju o njem. Omenjaš tudi družabna omrežja, kjer se primerjaš z ostalimi. Verjamem, da ni prijetno videti popolne slike, popolna telesa in popolne, brezskrbne vsakdane, saj lahko v nas vzbudi občutke potrtosti, tesnobe, zavisti. Pomembno je, da se opozoriš, da to pravzaprav ni realnost in da so lahko te vsebine varljive. Mnogo vplivnežev in vplivnic namreč olepšuje fotografije s filtri, veliko časa namenijo tudi izgledu in ustvarjanju objav. Omejiš lahko čas, ko gledaš vsebine, ki te spravljajo v stisko in ob katerih se počutiš nezadovoljno s svojim telesom. Namesto tega se lahko obdaš z vsebinami, ki te razveselijo, so poučne in jih rada gledaš.
Zapisala si, da se soočaš z negativnimi mislimi. Te lahko poskusimo utišati s tem, da jih preoblikujemo. Namesto na to, česar vse ne maraš na svojem telesu, lahko pomisliš lahko na tisto, kar tvoje telo vse zmore, kako močno je, kaj vse lahko ti omogoča - hojo, tek, športanje, ukvarjanje z aktivnostmi, ki te sproščajo, objameš lahko ljubljene osebe in še toliko več! Žal ne moremo vplivati na to, kako nas drugi zaznavajo in kakšno mnenje imajo o nas ali o našem videzu. Vendar se lahko opomniš, da si ti veliko več kot le samo tvoj videz! Pomisli, kaj pa so tvoje kvalitete? Kaj tvoji prijatelji pravijo o tebi, kaj jim je všeč na tebi? Poskusi s seboj govoriti, kot bi govorila s prijateljem ali prijateljico. Razumem, da je sebe težko sprejeti, ampak poskusi biti tudi sebi prijateljica.
Je pa odraščanje takšno obdobje, ko se naše telo hitro spreminja. Poskusi sprejeti svoje telo in tudi spremembe, ki se pojavljajo. Tudi te so namreč normalen del življenja. Razmisli, kaj lahko spremeniš in česar ne moreš. Zagotovo ne moremo spremeniti npr. svoje telesne višine, lahko pa spremenimo načine, kako skrbimo zase in za svoje zdravje, npr. z zdravo prehrano, da si zagotovimo dovolj spanja, kar vpliva na naš videz in splošno počutje (več o tem: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spostujem-se-in-se-sprejemam/).
Veš, prav vse te dela to, kar si. Opomni se, da si edinstvena, unikatna in še kako dragocena.
Toplo te pozdravljam,
Lina Buršič, diplomirana psihologinja (UN)