Nikoli si nisem zares všeč. Velikokrat ko se urejam zjutraj za na faks ali kamorkoli že grem si rečem eh...recimo, da zgledam sprejemljivo. Ali pa ugh kak zgledam debilno/grdo. In čez dan če se vidim v ogledalu najraje kar pogledam stran. Ponavadi se zgodi, da se emocionalno izogibam teh čustev, ampak ko se nabere me enkrat udari vse na enkrat in me podre. Ker mi gre na živce, da sem si vedno grda in mi je zelo naporno vedno bit v takem. In potem mi velikokrat sploh ni mar ali se uredim ali pa ali si sploh umijem lase ker vem, da si v vsakem primeru ne bom všeč. Včasih pa se prav odločim, da se bom od zdaj naprej res trudila, da se uredim in umivam lase, ampak si še vedno nisem všeč kar me pa spet podre. Tako da me zanima kaj lahko naredim?
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Ema!
Oprosti, da si za odgovor morala nekoliko počakati. Praviš, da ti ni všeč kako izgledaš. Sama sebi se zdiš neprivlačna. V ogledalu se nočeš videti in se izogibaš težkih čustev v zvezi s svojo telesno samopodobo. Včasih se potrudiš in se urediš, vendar si ob tem še vedno nisi všeč. Potem pa podvomiš, ali je sploh smiselno, da se še urejaš, saj se zdi, da nič ne pomaga. Žal mi je, da se počutiš tako. To, kar opisuješ se res zdi naporno.
Rada bi, da veš, da mora vsak sam pri sebi najti nekaj, s čimer je zadovoljen. To, da je oseba zadovoljna s svojim izgledom ni neka danost v smislu, da so ljudje z določenimi potezami privlačni in zadovoljni, spet drugi z drugačnimi potezami pa neprivlačni in nezadovoljni. Izgled, ki bi bil privlačen sam po sebi, ne obstaja. Oseba se bo sama sebi zdela lepa, ko bo sama pri sebi našla nekaj, kar ji je na sebi všeč. Razmisli, ali je kateri del telesa, s katerim si zadovoljna. Zapisala si, da si z opranimi lasmi nisi všeč, ampak jaz sem prepričana, da tvoji lasje zgledajo boljše, ko si jih opereš in da zgledaš bolj privlačno, ko se urediš. Način, kako mi razmišljamo o sebi določa to, kako se bomo mi zaznavali. Če bomo razmišljali, da smo grdi, bomo tudi pogosteje opazili stvari, ki bodo potrdile naš način mišljenja. Torej če boš razmišljala v smislu, da si danes urejena, da si se potrudila za svoj izgled, boš tudi bolj verjetno opazila, da dobro zgledaš. Če pa boš razmišljala, da si grda ne glede na to, kaj narediš in se boš uredila že s to predpostavko v ozadju, potem pa res ne boš zadovoljna ne glede na to, kaj narediš. Spreminjanje svojega načina mišljenja ni enostavno. Pravzaprav je zelo zelo težko, saj imaš svoje vzorce mišljenja je zelo dolgo. Vseeno pa se splača, da se vsakič znova poskusiš opomniti na nekaj pozitivnega na svojem telesu. Vedno znova poskusi ustaviti negativen cikel mišljenja o sebi in si reci ni res, da sem grda, saj sem se danes uredila in zgledam dobro.
Prav tako se lahko poskusiš pogovoriti s svojimi prijateljicami. Zaupaj jim svoje pomisleke in jih vprašaj, ali se tudi one soočajo s podobnimi težavami. Težave s telesno samopodobo so namreč zelo pogoste. Veliko ljudem ni všeč kako izgledajo, zato sem prepričana, da te bodo prijateljice razumele. Lahko jih tudi vprašaš, kaj je njim na tebi všeč in se poskusiš videti skozi njihove oči. Najpomembneje pa je, da ob tem ne poskušaš zanikati tega, kar bodo izpostavile, vendar poskusiš iskreno videti to, kar vidijo one.
V branje ti priporočam tudi ta članek, kjer lahko najdeš še nekaj nasvetov, kako izboljšati telesno samopodobo.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije