Pozdravljeni že eno leto se režem zaradi stisk doma v šoli in dobivam panične napade pogosto, starši vedo le za paniko vendar mislijo da je izvenela vsaj tako sem jim rekla nočem da jih skrbi. Zadnje dva mesca je veliko hujše težko ostanem brez tega da se nebi rezala več kot 2 dni ko sem se rezala nazadnje sem se porezala najbolj globoko do zdaj in največjo površino, imela sem nož na vratu želela sem si prerezati žilo hitela sem se ubiti. Nevem več kaj naj prijateljica ki ve pravi da rabim pomoč strokovnjaka vendar jaz nočem povedat staršem nevem kako dolgo še bom živa vsak dan je hujše.
Kaj naj naredim?
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila. Zelo pogumno je, da si se odločila, da mi zaupaš svojo stisko. Če sem pravilno razbrala iz tvojega zapisa se v želji, da bi zmanjšala stiske, ki jih doživljaš, zatečeš k samopoškodovanju. To te za nekaj časa verjetno pomiri in preusmeri tvojo pozornost stran od negativnih čustev, ki jih doživljaš. Najbrž pa to olajšanje ne traja dolgo in se tvoja stiska kmalu spet vrne. Pišeš, da si svojo stisko že zaupala prijateljici, ki ti je svetovala, da si poiščeš pomoč strokovnjaka. Menim, da je nasvet tvoje prijateljice zelo dober, saj ti bo strokovnjak lahko nudil oporo ter ti pomagal predelati neprijetne občutke in stiske s katerimi se soočaš. Za začetek se morda lahko oglasiš pri svetovalni delavki v šolski svetovalni službi in jo prosiš za pomoč. Predstavljam si, da bo breme, ki ga nosiš v sebi, lažje, če ga boš z nekom delila, obenem pa ti pogovor lahko pomaga pri boljšem prepoznavanju lastnega doživljanja v zvezi s tem ter iskanju načinov spoprijemanja.
Spregovorila si tudi o samomorilnih mislih. Spodbudila bi te, da se o tem nujno pogovoriš z odraslo osebo, ki ji lahko zaupaš (npr. svetovalna delavka, starši). Je tvoje razmišljanje šlo v smer samomora? Razumem, da ne želiš, da bi starše skrbelo zate, vendar menim, da bi ti morda lahko pomagali. Predlagam, da s pomočjo ne odlašaš. Vem, da bo težko zate, zato te spodbujam, da začneš z manjšimi koraki in si pogumno dovoliš stopiti na pot okrevanja.
Morda so ti v pomoč pri spoprijemanju s stiskami lahko tudi tehnike preusmerjanja pozornosti in tehnike sproščanja.
Želela bi tudi, da skleneva zavezo za življenje do tvojega naslednjega zapisa. Ko ti bo hudo in ne bo nikogar od bližnjih, ki bi ti lahko pomagal, se obrni na TOM telefon ali e-klepet na naši spletni strani. Celoten seznam dostopnih virov pomoči najdeš na spodnji povezavi
Vedi, da nisi sama in da smo tu, da te podpremo. Vesela bom, če se ponovno oglasiš in napišeš še kaj več o tem, kako ti je.
Pošiljam ti velik objem in prijazen pozdrav.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije
• Na
Na
Hvala za nasvete,
Šolski psihologinji sem se zaupala glede paničnih napadov in mi je pomagala vendar me je strah če ji povem glede samopiškodovanja da bo poklicala starše moji starši mislijo da imaji lahko probleme samo otroci ki živijo v družinah z nasiljem, drogami, alkoholom... vendar to ni res moje razmišljanje gre v smer samomora velikokrat še posebej ko sem pod stresom ali pred nekakšno veliko odločitvijo. Včasih ko se režem imam občutek koda je vse boljše a le za nekaj časa potem pride do misli o samomoru in ta krog se skos ponavlja staršem sploh nevem kje bi začela če bi jim hotela povedati kaj naj bi rekla nevem ko sem videla reakcijo na panične napade da sta mi sami rekla prepričaj se da je vse vredu sem vedela da kaj več nebom mogla povedat če la povem kateremu učitelju učiteljici ali šolski psihologinji bodo pa klicali starše domov. Nevem kaj naj, hvala za vaše odgovore in pomoč lep pozdrav
• Uredništvo
Urška Žerak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se ponovno oglasila in mi podrobneje zaupala tvoje težave. Verjamem, da to nikakor ni bilo lahko. Bi mi morda lahko zaupala kaj več o vzrokih stisk, s katerimi se srečuješ. Kakšne misli ti gredo skozi glavo, katere so tiste situacije in odnosi z drugimi, ki so zate preveč obremenjujoče. Kako se sicer počutiš? Katera čustva so prisotna? Imaš morda težave s spanjem? Kaj kljub stiskam, ki jih doživljaš, ceniš pri tebi? Kdo bi ti lahko pomagal v tvoji bližnji okolici? Kakšno vlogo imajo tvoji starši, vrstniki, prijatelji?
Vsakdo izmed nas se kdaj v življenju lahko znajde v situaciji, ko v trenutni situaciji ne vidi izhoda, a pomembno je, da se zavedamo, da je ta misel popolnoma izkrivljena. Ko na problem pogledamo malo z distance, ali ko kakšno izmed obremenjujočih misli zaupamo bližnjim, prej ali slej najdemo različne načine, kako se lahko s težavo spoprimemo, misli na samomor pa poskušamo čim prej odgnati. Situacije niso nerešljive in brezizhodne, včasih potrebujemo le več časa in podpore, da najdemo nove poti. Ne želim pritiskati nate, vendar menim, da je zelo pomembno, da te občutke zaupaš odrasli osebi (npr. šolski psihologinji), ki ti bo lahko v pomoč in oporo pri spoprijemanju s stisko. Vse dvome glede sodelovanja z njo, ji povej, tudi glede staršev, in verjamem, da ti bo v pomoč in podporo, tudi v pogovoru s starši. Verjetno veš, da je šolska psihologinja, v kolikor oceni, da je ogroženo tvoje življenje, to dolžna sporočiti tvojim staršem. Vendar je ob tem pomembno tvoje zaupanje do nje, načrt sporočanja in nadaljnje pomoči. Enako velja, v kolikor se odločiš za pogovor s katerim od učiteljev. Ko težko zdržiš s težkimi, obremenjujočimi mislimi, ti svetujem, da pokličeš ali pišeš na: TOM telefon ali e-klepet na naši spletni strani. Seznam ostalih virov pomoči je na naslednji povezavi
Dovoli si pomoči. Vsak pogovor predstavlja pot k reševanju, k večji verjetnosti, da ti bo bolje. Verjamem vate, da boš uspela in da boš kmalu lahko na vse težave pogledala v drugačni, bolj nevtralni, ali pa celo pozitivni luči.
Na koncu pa želim poudariti, da je tvoje življenje dragoceno, ker si edinstvena in neponovljiva. Prav zato je še posebej pomembno, da se do naslednjega pogovora zaveževa k življenju.
Vesela bom, če se ponovno oglasiš in mi napišeš kaj več o tem, kako ti je.
Želim ti veliko notranje moči in vse dobro,
dr. Urška Žerak, mag. psihologije
• Na
Na
Vzroki mojih stisk so kreganje doma med starši, stres v šoli problemi z spanjem včasih se zaradi ocen tako napsihiram da nemorem spat oziroma spim mogoče eno uro in to je to tudi z biološkim očetom nimam najboljših odnosiv večkrat se kregava tudi tisto me zelo prizadene moje misli med stiskami so da si ne zaslužim živeti da nisem divilj dobra da se morem bolj potruditi čeprav nevem kaj več naj še naredim večino časa se tako počutim dobrih občutkov oziroma veselja be občutim skoraj nikoli za sebe mislim da sem ničvredna včasih nočem jest ali pa izbruham rhano ki sem jo pijedla ne vedno vendar občasno veta dve prijateljici obedve pravita da moje stanje ni več normalno tudi zaradi tega ker vidim stvari ki jih sploh ni tam in slišim glasove v svoji glavi ki so včasih glasnejši od mojoh misli in jih ne morem nadzorovati nemorem rečt da mami nimam rada ampak je ne vidim kot osebo ki bi mi lahko pomagala nevem zaradi csega skupaj sem začela iskat pomoč tudi drugje ampak še vedno razmišljam o samomoru vedno bolj resno
hvala za vašo pomoč
• Uredništvo
Urška Žerak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala da si se ponovno oglasila in mi podrobneje zaupala svoje doživljanje in težave. Opisuješ, da ti stisko povzročajo konfliktni odnosi s starši ter stres v šoli. Zelo težko mi je prebrati, da ti je tako hudo, da razmišljaš o samomoru. Povsem razumljivo je, da je stres, ki ga doživljaš doma in v šoli zate obremenjujoč in negativno vpliva nate in na tvoje zdravje. Pomembno je, da se zavedaš, da to, kar se dogaja med staršema, nima nikakršne zveze s tem, kdo si in kakšna si. Imaš mnogo spretnosti in pozitivnih lastnosti, ki jih lahko ponudiš svetu in ljudem okoli sebe. Verjemi vase.
Menim, da je pomembno, da o svoji stiski spregovoriš ne le z mano na spletu, temveč tudi s kom v tvoji bližini, ki ti bo lahko ponudil pomoč in oporo (npr. šolska svetovalna delavka). Spodbudila bi te, da se pogovoriš s psihologom v okviru chat svetovanja, ki poteka na naši strani. Danes ti bo na voljo od 20. do 21. ure na naslednji povezavi.
Si edinstvena in neponovljiva in zaslužiš si biti dobro. Da se boš postopno počutila bolje, pa moreš najprej zbrati pogum in narediti prvi korak – poiskati pomoč v živo.
Želela bi, da skleneva zavezo za življenje do tvojega naslednjega zapisa. Ko ti bo hudo in boš razmišljala o samomoru o tem nujno obvesti nekoga, ki ti je blizu. Lahko pokličeš na TOM telefon (116 11 – vsak dan od 12:00 do 20:00, ali zaupni telefon Samarijan (116 123, 24 ur na dan, brezplačno, anonimno). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav.
Hvaležna bom, če se mi boš ponovno oglasila. Do takrat ti pa pošiljam velik objem.
Želim ti obilo poguma in vse dobro iz srca,
dr. Urška Žerak, mag. psihologije