s fantom se sam se kregava in nevem vec kva naj delm. skup sva ze 2 leti in zadnjih nekaj tednov se tko 1-2x na teden zih neki skup picva. oba bi rada neki nrdila ker sva se vcasih mela ful dobr skup sam ne veva kk ker je zdj res ze grozn vse skup
Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
v tvojem vprašanju pišeš, da je zadnje čase vajina zveza s fantom nekoliko razburkana, saj se kregata veliko bolj pogosto, kot sta se včasih. Pišeš tudi, da si oba želita, da bi se situacija izboljšala, ampak ne vesta, kako to doseči.
Zdi se mi, da je prvi in ključen korak ravno ta, da si oba želita, da bi se manj kregala. Takšna obdobja nesoglasij in napetosti so v zvezah normalna in se zgodijo skoraj vsakemu, pomembno in ključno pa je, da si oba želita delati na tem, da bi se v zvezi počutila bolj prijetno in manj obremenjeno - in vidva to kljukico že imata.
Sta se poskušala o tej situaciji res iskreno pogovoriti? Brez obsojanja in kričanja? Zdelo bi se mi dobro, če bi si oba vzela čas, se vsedla skupaj in si dala priložnost, da oba povesta, kaj točno vaju moti in kje bi morda lahko tičal razlog za takšno napeto situacijo v vajini zvezi. Pri tem je zelo pomembno, da ko en govori, ga drugi posluša in obratno. Ker so ti pogovori včasih zelo težki, si lahko pred začetkom obljubita, da držita skupaj in da tekom pogovora nista sovražnika - ne borita se en proti drugemu, ampak vidva skupaj proti tej težavi. Tako bo morda lažje procesirati vse stvari, ki si jih bosta povedala, saj verjamem, da bo kakšne tudi neprijetno slišati. Če vama je tak pogovor težko začeti, si lahko tudi vsak zase na list napišeta stvari, ki vajo motijo in se potem skupaj pogovorita o tem, kar sta napisala - tako bo morda lažje povedati bistvene stvari, kot pa če bi jih morala tekom pogovora "izstreliti iz glave".
Če se bosta za ta pogovor odločila, je najbolj pomembno, da se ne obsojata, ne napadata in nikakor ne kričita drug na drugega. Četudi se najbrž v vsem ne bosta strinjala, je to del pogovora, ko je treba sprejeti stališče obeh in najti skupno rešitev. V trenutku, ko bo en izmed vaju postal napadalen, se bo drugi branil in zaprl, kar pa popolnoma zapre vrata za kakršnokoli skupno iskanje rešitev v nadaljevanju. Ključno je, da se oba počutita slišana in sprejeta, saj je to edini način, kako bosta našla vzrok težave in nato skupen kompromis, ki bo ustrezal obema.
Priporočam ti, da si prebereš ta dva članka, v katerih lahko najdeš kar nekaj uporabnih informacij na temo partnerskega odnosa in vzdrževanja le tega - tam boš zagotovo našla še kak dodaten napotek, kako v tej situaciji odreagirati.
- Kako vzdrževati ljubezensko razmerje
- Kako ohranjamo dober partnerski odnos
Če pa imaš še kakšno vprašanje ali bi si želela bolj podrobnih nasvetov o tem, kako pogovor izpeljati, sem ti seveda na voljo! Če se boš odločila za pogovor, navijam zate in upam, da se bo vse dobro izšlo! Lepo bodi :)
Lea Figelj, dipl. psih. (un)