Nevem če sem še zaljubljena v svojega fanta. Skupaj sva že več kot eno leto, debatirava o selitvi skupaj (oba v službah). Zdaj ko sem začela malo bol delati na sebi se mi vedno bolj dozdeva da me ne privlači več kot nekdaj. Problem je tudi v tem da se mi zdi da sem zaljubljena v enega drugega, s katerim sva že dolgo prijatelja zaradi očeta vendar je starejši precej od mene in nevem kaj naj naredim
• Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da si zmedena glede svojih čustev do fanta in da se ti zdi, da si hkrati zaljubljena tudi v svojega prijatelja. Lahko si predstavljam, da ti situacija povzroča kar nekaj stresa.
Super se mi zdi, da si začela »delati« na sebi, pohvalno. Glede tvojega fanta pa – koliko nam je druga oseba privlačna lahko tekom zveze niha, ker je to pod vplivom številnih dejavnikov, npr. vajinega trenutnega počutja, stresa, konfliktov, časa preživetega skupaj… Pomisli, kaj se trenutno dogaja v vajini zvezi? Je kaj od naštetega prisotno tudi pri vama? Situacijo lahko bolje raziščeš tudi z vprašanji: kako bi želela, da izgleda moja prihodnost, ali vidim v njej svojega fanta, bi želela z njim graditi skupno življenje ipd.? Ne glede na odgovore na ta vprašanja se mi zdi pomembno, da si do svojega fanta odkrita glede svojih čustev in pomislekov. Preko pogovora lahko razrešita stvari, ki vaju motijo oz. bi jih želela spremeniti. Pri tem vama je lahko v pomoč tudi ta članek.
Kar se pa tiče prijatelja – pomembno je ločevati med zaljubljenostjo in ljubeznijo. Ljubezen je globoko čustvo, ki vključuje predanost, skrb, spoštovanje in razumevanje do druge osebe. Zaljubljenost pa predstavljajo intenzivna čustva, ki so le kratkotrajna, običajno trajajo nekaj mesecev. Drugo osebo vidimo v boljši luči kot je v resnici, ker smo bolj tolerantni do njihovih napak. Sama poročaš, da si zaljubljena v svojega prijatelja – slednje so verjetno le prehodni občutki. Možno je tudi, da so se razvili zaradi nezadovoljene potrebe po povezanosti s tvojim fantom, zaradi česar slednje iščeš pri drugih osebah. Če povzamem, o svojih občutkih in razmišljanjih je najbolje, če se odkrito pogovoriš s svojim fantom. Iz tega boš lažje izhajala naprej.
Vso srečo ti želim in vse dobro,
Maša Podvršnik, dipl. psihologinja (un)