začela sem se rezati ko sem imela popravni ispit.to mi je zelo pomagalo.ko se učim en dan pret testom ali ko pišemo.se začnem trest ,prsti mi postanejo mehki in nemorem pisati saj se mi tresejo.začnem hitreje dihati kdaj se mi začne tudi vrteti.doma imam stroga starša strah me je iti domov in povedati slabo oceno.zaradi teh stvari se začnem rezati.režem se po nogan .velikokrat me gdo vpraša kaj sem delala da imam toliko ran .zlažem se mu in rečem da sem plezala čez ograjo in se po rezala.nič mi ne pomaga več tudi če to povem prijateljem saj me njihova tolažba nepomaga.rada bi bila bolša sam nemorm.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila. Če te pravilno razumem praviš, da se v želji, da bi zmanjšala svojo stisko in strah pred ocenjevanjem in strogimi starši, zatečeš k samopoškodovanju. Zelo pogumno je, da si poiskala pomoč. Najprej bi ti rada povedala, da sem se tudi sama soočala s strahom pred ocenjevanjem v šoli, ko sem bila mlajša. Ti strahovi so povsem običajni in še veliko mladostnikov se vsakodnevno srečuje z njimi. Obstaja pa nekaj načinov, s katerimi si lahko pomagaš pri premagovanju strahu in soočanju z neprijetnimi občutki. Morda lahko za začetek poskusiš z izvajanjem katere izmed tehnik sproščanja, ki so predstavljene na spodnji povezavi.V trenutkih, ko se počutiš preobremenjeno, pa si lahko pri zmanjševanju želje po samopoškodovanju pomagaš na naslednje načine: namesto rezanja lahko stiskaš žogico; napenjaš in spuščaš elastike, ki jih imaš okoli roke, ali tolčeš v blazine; lahko izdelaš »varno škatlo« v katero shraniš fotografije in predmete, ki ti prikličejo lepe spomine; lahko poskusiš svoja čustva izraziti s pisanjem, risanjem ali fotografiranjem. Več predlogov najdeš na spodnjih povezavah:
www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/kaj-je-samoposkodovalno-vedenje/
www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spopadanje-s-stisko-pri-samoposkodovanju/
Strah pred ocenjevanjem lahko zmanjšaš tudi tako, da se na ocenjevanje dobro pripraviš. Tik pred samim ocenjevanjem pa je pomembno, da pomiriš svoje misli in zaupaš vase ter v svoje zmožnosti. Pri tem lahko uporabiš tehniko 3-3-3, kar pomeni, da poskusiš našteti 3 stvari, ki jih v tistem trenutku vidiš, 3, ki jih slišiš, in premakneš 3 dele telesa. Med samim ocenjevanjem pa se poskusi sprostiti s pomočjo katere izmed dihalnih tehnik (npr. poskusi šteti dolžino svojega vdiha in izdiha, 3 sekunde globoko vdihni, nato pa 3 sekunde počasi izdihuj in to nekajkrat ponovi). Po koncu ocenjevanja pa je pomembno, da si vzameš tudi čas za sprostitev in počitek. Oglej si kakšen dober film, ali pa se dogovori za druženje in klepet s prijateljicami.
V primeru dalj časa trajajočega samopoškodovanja razmisli o strokovni pomoči. Morda se lahko za začetek oglasiš pri svetovalni delavki v šolski svetovalni službi in jo prosiš za pomoč. Seznam virov pomoči najdeš tudi na naši spletni strani.Upam, da ti je moj odgovor vsaj malo pomagal pri tvoji težavi. Hvaležna bom, če se še kaj oglasiš. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo.
Vse dobro.
Urška Žerak, mag. psih.Citiraj