zadnje čase nemorem hoti v šolo. pac hocim ampak ne sodelujem pri pouku. sem na telefonu ali pa spim, vedno sem bila zelo dobra ucenka umpak se je to spremenilo. par mesecev nazaj sem imela težave z duševnim zdravjem in sem sama sebi delala poškodbe da bi preglasila te strvar in o tem sem tudi povedala štaršem in se jima odprla in sta vedela da imam neke težave. pred tremi dnevi sem bila eno leto čista od samopoškodb. nevem kaj mi zadnje čase gre po glavi. sploh ne spim več, dobim okoli 5 ali 4 ur spanja vsako noč. in danes pri prvi uri pouka mi je bilo zelo težko biti v šoli in bi morala biti ocenjena tretjo uro in se sploh nisem učila. mami sem napisala da sem bruhala če prav nisem, to sem ji napisala da bi lahko sla domov. Nato sem še šla na drugo uro in po malici šla z mojo prijateljico domov. ta moja prijateljica je padla razred lansko leto in je zelo slaba ucenka. ko sva se obuvale naj je našel učitelj športa in naj je vprašal kam greve in sem mu jaz rekla da imam pregled pri zdravniku, če prav ga nisem imela hotela sem samo oditi iz šole. ko sve prišle v park me je klicala mama in potem še oče da sta dobila klic od šole da sem odšla od pouka in šla špricat. to je mojega očeta razjezilo in mojo mamo tudi. in zdaj več ne vem kaj naj naredim ker sem res pod stresom zaradi te šole in me je strah moje razredničarke da bo jezna namene. nočem se več starešem odpirati ker mi pac ni do tega. prosim mi svetuj.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zaupala si nam, da v zadnjem času ne zmoreš slediti pouku, se ne zmoreš učiti in pri pouku ne sodeluješ, saj ti šola predstavlja veliko obremenitev. Kot razumem iz tvojega zapisa, so se težave pričele šele v zadnjih nekaj mesecih oziroma zadnjem letu, po tem, ko si se pričela soočati s težavami v duševnem zdravju. Duševno stisko si takrat poskušala preglasiti s samopoškodovanjem, sedaj pa že eno leto samopoškodovanje več ni prisotno, kar je zagovoto pohvalno!
Omenjaš težave s spanjem. Veš, spanje je izjemno pomembno za naše telesno pa tudi duševno zdravje. Že ena neprespana noč namreč dokazano negativno vpliva na našo zmožnost koncentracije, pozornosti, spomina, hkrati pa prispeva k razražljivosti, nihanju razpoloženja, dovzetnosti za stres in negativne misli, delamo več napak, okrnjene so naše motorične spretnosti, rekacijski časi, ... Lahko si le predstavljaš, kak vpliv ima na naše zdravje kronična oziroma dolgotrajen primanjkljaj spanja. Za mladostnike tvoje starosti je priporočeno 8-10 ur spanja na noč. Na naslednji povezavi najdeš napotke za kvaliteten spanec.
Spanje in duševno zdravje sta pravzaprav vzajemno povezana. Med tem ko spanje vpliva na duševno zdravje, tudi naše duševno zdravje vpliva na kakovost našega spanca. Sama omenjaš težave z duševnim zdravjem. Želim si, da bi nam zaupala kaj več o tem. O čem razmišljaš, kakšna čustva doživljaš? S kakšno stisko se soočaš in na kak način se z njo trenutno spoprijemaš?
Pred vsem tem, praviš, da si bila sicer uspešna učenka, zato verjamem, da te nastale težave močno bremenijo in da si želiš spremembe. Pohvalno se mi zdi, da si se obrnila na nas in tako pričela z iskanjem pomoči. Če te razumem pravilno, si pred enim letom, ko so se težave pričele, to zaupala staršem, sedaj, ko se nadaljujejo, pa ti več ni do tega. Predstavljam si, da ti je težko govoriti o svojem doživljanju, vendar so starši, kot tudi razredničarka ali nenazadnje tudi šolska svetovalna služba, viri opore in pomoči, ki ti lahko olajšajo stisko. Predvsem šolska svetovalna služba je v osnovi namenjena prav pomoči učencem pri soočanju z raznimi stiskami. Spodbujam te, da svojo stisko z nekom deliš. Če o tem ne želiš govoriti s svojimi starši, strah pa te je tudi odziva razredničarke, te spodbujam, da se obrneš na šolsko svetovalno službo ali drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš.
S tem, ko svoje skrbi in doživljanje delimo, nam je lažje, zato upam, da poiščeš zaupanja vredno osebo in skupaj raziščeta tvoje doživljanje ter najdeta načine za izboljšanje tvojega počutja.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije