Hej
Potrebujem vašo pomoč. 14 dni nazaj sem dobil fiziko 1 in jo uspešno popravil na 4. Danes pa sem dobil mat 1 in sem res potrt. Drugače nisem človek ki dobiva enke pogosto v 8 letih oš sem dobil 4 enke(če štejemo to iz matemtike)(v 5.eno, 6.eno,in v 8. dve). Drugače sem oseba z veliko motivacije, in me take stvari ne potrejo zelo. Ampak tudi jaz sem samo človek, tudi meni kdaj pade motivacija in sedaj bi potreboval vašo podporo da se mi dvigne motivacija.
Upam da imate strokovnjaka tudo zato in hvala
Blaž
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Blaž,
najprej hvala, da si se obrnil na svetovalnico in si delil svoje doživljanje.
Pišeš, da si v zadnjih dveh tednih dobil dve negativni oceni. Eno negativno oceno si sicer že zelo dobro popravil, za zadnjo negativno oceno pa še iščeš motivacijo. To sicer ni običajno zate, saj si motiviran in uspešen pri šolskem delu, vendar ti, povsem razumljivo, kdaj zmanjka motivacije. Verjamem, da te je vse skupaj potrlo in ti še dodatno otežilo nemoteno delo za šolo.
Povsem razumljivo je, da nam kdaj zmanjka motivacije. Pomembno pa je, da znamo v takšnih trenutkih razmisliti in najti načine, kako se motivirati. Seveda pa je slednje pogosto svojevrsten izziv, ki zahteva kar nekaj energije. Energije, ki je ob pomanjkanju motivacije običajno nimamo na pretek. Zato smo morda v takšnih trenutkih bolj razdražljivi in slabše volje, kar si v neki meri opazil tudi ti.
V kolikor lahko, je dobro, da si pri vsem tem znamo vzeti tudi čas za počitek in razmislek. Tako lahko napolnimo baterije, ki jih bomo pri načrtovanju in iskanju motivacijskih strategij potrebovali. Prav tako pa se lahko na ta način malenkost "ohladimo" in dobro premislimo, kateri koraki bi bili v prihodnje najboljši. Glede motiviranja za delo v prihodnje pa lahko nekaj predlogov najdeš na naslednji strani: https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/cas-praznikov-je-lahko-caroben-kljub-solskim-obveznostim/. Pomembno je, da si za učenje vzameš dovolj časa (da si lahko učenje in preostalo delo razdeliš na več manjših ciljev) in si morda ustvariš tudi načrt glede šolskega dela. Dobro je, da razmisliš o tem, kaj si boš po opravljenem delu privoščil (npr. ogled tvoje najljubše serije, ukvarjanje s športom oz. aktivnost, ki jo rad počneš). Koristne informacije glede motivacije za šolsko delo pa najdeš tudi na spodnji povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/kako-lahko-izboljsas-svojo-motivacijo-za-ucenje/.
Želim ti veliko uspehov pri iskanju motivacijskih strategij in šolskem delu.
Urška Pisar, mag. psihologije