Zdravo,
imam malo čuden problem. V 6. razredu sem se prestavila na novo šolo in hitro sem videla, da mi je všeč ena izmed mojih sošolk, ampak sem si pravila, da to ni prav in poskušala ignorirati svoje občutke. No, proti koncu 7. razreda sem pa to sprejela in iz dneva v dan mi je punca bolj in bolj všeč. Rekla ji bom Zala.
Vem, da so tudi njej všeč punce. Veliko me sprašuje glede tega, npr. ali mi je kdo v razredu všeč (in se zlažem. Parkrat sem že namignila, da je to ona, ampak ne vem, če je razumela.), kako sem ugotovila da so mi všeč punce. ipd. Zaupala mi je tudi, kdo je njej všeč, in sicer neko dekle, ki je eno leto mlajše od naju. Ta živi blizu mene, zato Zalo vidim večkrat, kot bi jo sicer. Ampak, vedno se primerjam s to punco, ki je Zali všeč. Občutek imam, da sama nikoli ne bi bila dovolj dobra zanjo.
Zdaj pa, letos naj bi se dali v pare za valeto in rada bi jo vprašala, če bi šla z mano. Kako naj to storim in kaj naj naredim, če reče ne?
Skrbi me tudi zaradi družine. Najbolj zaupam moji mami, kako ji naj povem, da so mi všeč punce, saj ona domneva, da mi je všeč nek sošolec? Vem pa, da ni homofobična, ker sem ji to povedala že ko sem bila v četrtem razredu, ampak mi je rekla, da sem bila "premajhna, da bi vedela."
Hvala že vnaprej,
Aza
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Živjo Aza,
najprej hvala za tvoje sporočilo. Zdi se mi pomembno, da si prepoznala svoje občutke in jih sčasoma lahko tudi sprejela. Da lahko svoje življenje živimo izpolnjujoče, je prepoznati, kdo nam je všeč, zelo koristno.
Sošolko za spremstvo na valeti lahko vprašaš v nekem mirnem trenutku, ko se boš počutila udobno in varno, npr. zunaj na sprehodu. Lahko pa je to tudi čisto naključna situacija v šoli, važno je, da začutiš, da je zate ta trenutek okej. Ob tem ji lahko poveš tudi zakaj bi rada, da vidve skupaj plešeta na valeti :) Če slučajno ne bo želela iti s tabo na valeto pa se o tem lahko pogovorita. Skozi pogovor lahko namreč delimo svoje občutke in misli ter skušamo razumeti kako obe osebi vidita situacijo.
Ko se razkrivaš družini lahko vedno izbereš najprej enega starša, za katerega misliš, da bo najbolje sprejel to, da so ti všeč punce. Če že zdaj veš, da je to mama, je to super. Morda ti bo pri tem v pomoč ta kratki prispevek.
Če imaš še kakšno vprašanje sem ti z veseljem na voljo.
Topel pozdrav,
Eva Mulej, mag. zak. in druž. štud.
svetovalnica Legebitra