Zdravo, imam problem a ne vem kako naj ga resim.
Imam slab stik z hrano in skoraj po vsakem obroku grem v kopalnico bruhati. V šoli imam prijateljico ki je vecja od mene v kilogramih (nocem se grdo izraziti) a saj moji sošolci so zelo nesramni in jo zafrkavajo in nocem biti v njeni poziciji a že tako me je strah odhajati v šolo kaj pa šele takrat. Rabim pridobiti boljši stik z hrano in nocem misliti da sem debela a ne glede na kaj nic mi ne uspe
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena
Vesela sem, da si mi pisala, čutim, da si res v hudi stiski. Motnje hranjenja so bolezen, s katero se sami ne moremo spopasti, sploh pa ne pri 13 letih. Kar opisuješ, je zelo zaskrbljujoče - potrebuješ čim prejšnjo pomoč odrasle osebe in seveda tudi pristojnega zdravnika ter strokovnjaka za duševno zdravje. Imaš morda odraslo osebo, ki ji zaupaš? To je lahko mama, oče, starejša sestra, teta ali celo učiteljica? Povej ji, kako neugodno se počutiš v svojem telesu, kakšen strah premaguješ in da redno izbruhaš obroke.
Odrasla oseba naj te spremlja k tvojemu zdravniku, ta ti bo dal napotnico za nadaljnjo obravnavo. Vedi, da nisi sama in da se sama ne boš mogla pozdraviti. Vesela sem, da si zbrala pogum in mi pisala, zdaj pa zberi še pogum, da to zaupaš nekomu, ki ga dobro poznaš in te lahko podpre.
Če čutiš, da takšne odrasle osebe v življenju nimaš, lahko greš po pomoč tudi v svetovalnico Muza - svetovalnico, v kateri se osredotočajo predvsem na zdravljenje motenj hranjenja. Na voljo pa so ti tudi centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov, za katere ne potrebuješ napotnice, seznam lokacij pa najdeš na povezavi: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/#seznam
Če imaš še kakšno vprašanje ali potrebuješ nadaljnjo pomoč ali usmeritev, mi piši. Vedi, da sem tukaj zate. Manj kot boš odlašala z iskanjem pomoči, prej boš lahko zaživela polno življenja brez strahu pred hrano in telesno težo. Takšno odraščanje si zaslužiš, vredna si lepega življenja.
Pošiljam ti velik objem.
Ajda Novak, mag. psihologije
• No
Nocem povedati kdo sem
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.