Zdravo, imam problem z ocetom, saj mi ne zaupa a nisem nic storila in pocutim se da me sovrazi kot nekateri otroci odrascajo stem...ne vem kaj naj storim a da mi je lahko lazji se zacnem rezati kar vem da ni vredu ampak delam obcasno ne vedno ko cutim v sebi ogromno bolecino da jo moram se cutiti na svojem telesu a skoraj se vsak dan jokam zaradi njega. Ne rezem se vedno v taksnem primeru, tudi muziko ki me sprosti grem poslusati in mi je lazji.
vem da mi boste pomagali in hvala
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
žal mi je, da si se znašla v neprijetni situaciji glede odnosa z očetom. Povsem na mestu je, da te to skrbi in ovira pri tvojem funkcioniranju. Razumem te, da se ti ob tem sprožajo neprijetna čustva, lahko izpostaviva jezo, strah, žalost.
Sprašujem se, ker tega iz tvojega zapisa ne vem, kaj je vzrok temu odnosu, nerazumevanju. Zapisala si, da ti ne zaupa, celo do te mere, da se počutiš, da te sovraži. Kako se to kaže? Kakšen je njegov odziv na tvoje vedenje, željo po pogovoru z njim? Kako bi nekdo, ki bi lahko objektivneje pogledal na vajin odnos, to opazil? Bi lahko rekli, da je kdaj tudi drugače, so dogodki, situacije, ko pa vajin odnos doživljaš kot bolj ustrezen?
Čustvena bolečina odnosa z očetom se, kot si zapisala, prenaša na telesno, ki pomeni razbremenitev, hkrati pa s seboj prinaša občutke krivde in sramu. Zapisala si, da tak način zate ni ok in si ob tem že ponudila druge možnosti sprostitve, odmika, npr. poskušanje glasbe, lahko je tudi pogovor, sprehod, ogled filma, zapis skrbi v zvezek. Tako se boš razbremenila, hkrati pa si ne boš povzročala telesne bolečine.
Morda si se o tej situaciji že pogovorila z mamo, morda imaš brata ali sestro, stare starše, ki so ti lahko v pomoč. Predlagam ti, da jim poveš kako se počutiš, da z očetom ne najdeš ustreznega stika. Morda bi bil lahko kdo izmed njih tudi v podporo, pri pogovoru z očetom. Tudi v šoli te lahko podprejo v pogovoru z očetom. Pogosto je lažje, ko v takšnem pogovoru sodeluje nekdo, ki je strokovnjak in nevtralen, lažje sliši obe strani in skupaj z udeleženimi najde poti rešitve. Verjamem, da te so, sploh pa v smeri razumevanja zakaj je prišlo do nesporazuma in kako to reševati.
Dovoli si pomoči in podpore. Oglasi se še. Čakam na tvoj odgovor. Do takrat pa objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja