Pozdravljeni!
Moj problem je v tem:
Imela sem fanta(Matic).Od takrat je minilo že skoraj leto.Težko sem ga prebolela.Začela sem ga ignorirati in spet je minilo leto.V letu sem hrepenela po različnih fantih pa še vedno nisem našla takega ki bi bil kot Matic.No to leto pa se obnaša zelo lepo do mene.Hoče se pogovarjati z mano, vedno me pohvali, rad je v moji bližini...V njega sem še zaljubljena.Samo še vedno vem da me je hudo zavrnil.Kaj naj naredim?Ali ga vzamem za fanta?
Lp
• Uredništvo
Ana Globokar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Pišeš, da si še vedno zaljubljena v Matica, bivšega fanta, ki ponovno vzbuja zanimanje zate, vendar te je v preteklosti že prizadel. Obenem opažaš, da se zdaj obnaša drugače – bolj naklonjeno. Občutek imam, da te njegovo vedenje spravlja v dilemo, ali bi mu spet dala priložnost.
Verjamem, da si v dvomih glede tvoje odločitve. Na tvoje vprašanje sicer ne morem odgovoriti z »da« ali »ne«, lahko pa ti pomagam, da skupaj raziščeva, kaj te v tej situaciji obremenjuje in kako bi si želela odreagirati. Le mislim si lahko, da si zaradi spremenjenega vedenja želiš ponovno poskusiti, vendar te pretekla izkušnja ovira v ponovnem zaupanju.
Ena od ključnih stvari v odnosu je zaupanje. Ko nekdo to zaupanje prelomi, nas zavrne ali ignorira, se zmanjša tudi naše zaupanje v to osebo. Tako se lahko po razhodu in zavrnitvi pojavi dvom, ali lahko osebi ponovno zaupaš. Razhod v ljubezenski zvezi je normalen del odraščanja in življenja. Ob zavrnitvi, se lahko srečamo z neprijetnimi občutki, kot so žalost, jeza ali celo zamera. Glede na to, da še vedno razmišljaš o Maticu, si lahko le mislim, da te je zavrnitev precej prizadela. Razhodi so težki, sploh če smo se na osebo močno navezali.
Morda pa si pri svoji odločitvi lahko pomagaš z naslednjimi vprašanji:
- Česa si resnično želim?
- Kako se trenutno počutim ob Maticu, ne glede na preteklost?
- Ali bi bil Matic pripravljen vlagati trud in se vesti do mene spoštljivo?
Si morda razmišljala, da bi svojo težavo zaupala Maticu? Pogovor lahko razjasni vajine občutke in pričakovanja. Če se odločiš za pogovor, mu lahko zaupaš, kako si se počutila, ko te je zavrnil, in kaj potrebuješ, da bi mu znova zaupala. Pomembno je tudi, da v odnosu postaviš svoje meje, da zaščitiš svoje občutke in se izogneš temu, da bi te ponovno prizadel. Več o postavljanju osebnih meja si lahko prebereš tukaj
Prav tako je pomembno, da si vzameš čas in morda nekaj časa opazuješ njegovo vedenje. Ni ti treba odločitve sprejeti takoj. Medtem pa se poskusi osredotočiti tudi na to, kar ti prinaša srečo in zadovoljstvo, ne glede na Matica.
Če boš potrebovala dodatno podporo ali nasvet, sem tukaj na voljo zate.
Ana Globokar, dipl. psihologinja (UN)