Pozdravljeni,
sem ucenka osmega razreda (kmalu devetega) in ne zdrzim vec na moji soli. Med letom je bilo use uredu potem pa se je v aprilu naredila neka drama med nami sosolkami in sem bila izkljucena iz nase skupine, ker so neke lazne informacije prisle do ene sosolke in potem tudi ce sem ji hotela dopovedati da ni res me ni poslusala. Misli pa tudi da so mi fantje bolj pomembni kakor prijateljice in zato ne misl bit frendica z mano. Problem je o tem da nas je punc v razredu z mano vred samo 6 in se nimam z nobeno druziti, ker je pa tista sosolka kokr nekaksna vodja al kako bi temu rekla in so se seveda druge obrnile na njeno stran. Na zacetku sem se zelo sekirala in cez nekaj casa povedala to mojim sorodnikom ki jim zaupam. Povedali so mi da nej se ne obremenjujem ker so cisto otrocje in naj se ne obadam z njimi (tudi razrednicarka mi je isto rekla). Problem je v tem da se sekar to ni koncalo in zato se nimam z nobeno punco v soli pogovarjat in se mi je sola pokvarila. Problem je tudi v tem, da bom morala se eno leto zdrzati v isti stavbi z njimi dokler ne zakljucimo osnovke. Ubistvu je nekako tako da se 2 nista obrnili proti meni ker je bila ena ze prej odrinjena stran druga pa ne ker sva seusen dobri frendici ampak se pa druga komaj kaj zdej z mano pogovarja s prvo (tista ki pa je ze bila prej odrinjena) se pa probam druziti z njo ampak mi pa njena druzba ni prijetna ampak se pa z nobenim drugim nimam za družiti. Zelela bi si samo da se vse hitro konca ker nebom zdrzala se eno leto. Se opravičujem za kaksno nerazlocno oblikovanje stavkov ampak je res tezko razložiti. Zelela bi si za kaksen nasvet kaj mi svetujete. Najlepsa hvala ce boste odgovorili.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zdi se, da si se znašla v precej zapleteni situaciji. Zaradi konflikta med sošolkami se zdaj počutiš izločeno in odrinjeno iz skupine, s katero si se prej sicer družila. Tako si ostala brez družbe, kar pa močno vpliva na tvoje počutje, pa tudi na šolski uspeh. Sedaj te skrbi dejstvo, da je pred teboj še eno šolsko leto, v katerem boš redno srečevala omenjene sošolke. Verjamem, da ti je težko, ker si izgubila svoj krog prijateljic in se trenutno počutiš osamljeno, žalostno, morda celo jezno, hkrati pa si želiš ob sebi nekoga, na katerega se lahko zaneseš, mu zaupaš in z njim preživiš čas v šoli. Praviš, da si sošolki že poskušala dopovedati resnico, vendar iz njene strani za to ni bilo posluha. Sicer ne poznam razsežnosti celotne situacije, niti ne vem na kak način si poskusila do sošolske pristopiti. Predlagala bi ti, da z njo poskusiš govoriti še enkrat, jo povabiti na kako druženje izven šole ali pa ji napisati kar pismo. Pri tem pazi na komunikacijo. Pomagaš si lahko z nasveti na naslednji povezavi:  https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/5-temeljnih-nacel-za-ucinkovito-komuniciranje-ko-smo-v-tezavah/
Nič ni narobe tudi, če se kdaj kaki odnosi v našem življenju končajo. Izguba prijateljev in spreminjanje socialne mreže (ljudi, s katerimi smo obkroženi) je normalen proces, ki ga skozi življenje doživlja vsak izmed nas. Ti si storila vse, kar je v tvoji moči, na druge pa žal ne moremo vplivati. Dopusti si tudi možnost, da prijateljica potrebuje samo nekaj časa, da razmisli o tem, kar se je dogajalo in ti bo čez nekaj časa ponovno dala priložnost.
Omenila si še sošolko, ki se ni obrnila proti tebi in s katero sta pravzaprav dobri prijateljici, vendar se trenutno ne pogovarjata dosti. Lahko morda na kak način okrepiš odnos s to prijateljico?
Verjamem, da ti nastala situacija trenutno povzroča precejšnje preglavice. Poskrbi zase, počni aktivnosti, ki te sprostijo in ob katerih uživaš, osredotoči se na druge pomembne odnose v tvojem življenju, poišči si podporo in svojo pozornost usmeri na pozitivne vidike vsakdana.
Želim ti prijaten začetek tedna in te lepo pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije