Pozdravljeni,
sem 20 letna punca in imam problem da kljub temu da sem v zelo srečni vezi še vedno čutim veliko fizično privlačnost do svojih "bivših". Situacija je taka da delam v velikem podjetju z veliko zaposlenimi in vsi ti "bivši" so vbistvu moji sodelavci, z njimi sicer nisem bila v resni vezi, z vsakim je bilo bolj kratko in sladko zaradi velike fizične privlačnosti, čez čas sem spoznala enega fanta s katerim sva se takoj ujela, hitro zaljubila in ker je on želel resno vezo z mano, jaz sem pa bila takrat v obdobju ko sem bila že malo sita vseh teh avantur in ker je po karakterju res dober in nor name sem se odločila tudi sama za resno vezo, takoj sem prekinila še tisto zadnjo avanturo in se samo fokusirala na vezo, meseci so minevali, s fantom sva bila oba zelo srečna, oba do ušes zaljubljena vedno bolj kot sva se spoznavala... ampak zdaj bo počasi eno leto in ta začetna zaljubljenost je minila, sicer še imava vedno lepo vezo, se imava rada, spoštujeva, on je še vedno zelo vredu fant, ampak zadnje čase se velikokrat ulovim ko imam "poredne" misli ko vidim katerega od "bivših" predvsem tistega zadnjega, s katerim sem mogla na hitro končati, zaradi začetka resne veze, problem je je da se mi zadnji čas kar pogosto dogaja, saj ker sva sodelavca ga velikokrat vidim in se spomnim tiste kratke avanturice z njim in mi takoj postane toplo pri srcu pa tudi se zalotim da si želim in hrepenim po njegovi pozornosti, resna zveza z njim žal ni mogoča saj je kar nekaj let starejši in zaradi velike razlike ne verjamem da nama bi ratalo v vezi pa sva tudi kar različna karakterja ampak v aferi sva se pa imela kar fajn... zdaj fanta zaradi njega ne bi pustila saj je preveč dober do mene poleg tega načrtujema se čez nekaj mesecev skupaj preseliti, prevarati ga tudi ne mislim  za nič na svetu, ampak je ta privlačnost do bivšega kar velika in ne mine tudi če jo ignoriram... nevem kaj naj naredim :(
• Gi
Girlygirl
Morem še pripisati da ko sem spoznala svojega fanta sem še bila na kontracepcijskih tabletkah in pred mesecem in pol sem tabletke nehala jemati, saj sem slišala veliko slabega o njih pa tudi preprosto mi ni bilo več do jemanja in zdaj po mesecu in pol opažam da mi moj fant ni več preveč všeč oziroma me je kar malo minilo do njega, zasledila sem da je to možno zaradi prenehanja KT ker sem bila takrat pod drugimi hormoni kot pa zdaj... možno pa je tudi da je preprosto samo začetna zaljubljenost minila
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se s svojim vprašanjem obrnila na naš forum. V svojem zapisu omenjaš, da si približno 1 leto v zvezi; pišeš, da svojo zvezo prepoznavaš kot srečno, fanta opisuješ kot dobrega, prav tako omenjaš, da načrtujeta pomembne korake v bližnji prihodnosti kot je selitev. Omenjaš, da ti pri vsem tem povzročajo nekaj težav občutki privlačnosti do bivšega fanta, s katerim pišeš, da si imela avanturo, in je tudi tvoj sodelavec. Prav tako si zapisala, da si pred mesecem dni prenehala jesti kontracepcijske tablete in da razmišljaš o morebitnem vplivu le te spremembe na svoja občutja.
Ko berem tvoj zapis se mi zdi kot da si s svojim fantom predstavljaš nadaljevanje zveze in skupno prihodnost, saj pišeš, da se imata rada, se spoštujeta ter načrtujeta skupno življenje. Od začetka zveze je minilo približno eno leto, kar pomeni, da je obdobje začetne zaljubljenosti nekoliko minilo oz. je v eni drugi fazi preoblikovanja. To, glede na zapis, ugotavljaš tudi sama. Ponavadi, ko smo zaljubljeni drugo osebo idealiziramo, imamo zelo romantično predstavo o skupni prihodnosti; potem pa se zgodi, da spoznamo vedno več plasti osebe – vidimo, da ima tako dobre kot slabe lastnosti. Takšno večplastno dojemanje osebe in posledično zveze ni nič slabega; je pa to seveda ena sprememba, ki nas morda lahko prestraši saj vidimo osebo in posledično zvezo malo drugače kot smo jo na začetku. Ko obdobje začetne zaljubljenosti mine naša zveza z nekom morda bolj postane odločitev in iz tvojega sporočila sem dobila občutek, da v večinski meri vseeno veš kaj si želiš. Zelo dober članek na temo zaljubljenosti in ljubezni si lahko prebereš tukaj. Menim, da bi ti branje tega članka lahko dalo še kakšen nov vpogled v celotno situacijo.
Pišeš, da do bivšega fanta občutiš veliko fizično privlačnost, ki ne mine tudi, če jo ignoriraš. Si morda že kaj razmišljala, da bi te občutke preprosto sprejela? Kaj misliš o tej ideji? Občutke, ki jih gojimo do drugih oseb težko ignoriramo, še težje si jih prepovemo. Lahko pa poskusimo raziskati in razumeti od kod izhajajo. Prav tako je vedno tvoja odločitev ali v zvezi z določenimi občutki postopati naprej ali ne. Ali bi o tem bivšem še vedno razmišljala, če ne bi bil tvoj sodelavec in če ga ne bi tako pogosto videla?
Prav tako pišeš, da si nekaj več kot mesec dni nazaj prenehala z jemanjem kontracepcijskih tablet, kar je zelo verjetno povzročilo kakšne hormonske spremembe v tvojem telesu, kar posledično lahko vpliva na tvoje počutje ter tudi na spolno privlačnost in potrebe. Kaj več o tem bi ti znal povedati kdo izmed ginekologov.
Upam, da si v odgovoru lahko našla kakšno novo informacijo in raziskala kakšno svojo misel ter da ti bo to pomagalo.
Lepo te pozdravljam.
Anja Mikl, mag. psihologije
• Gi
Girlygirl
Pozdravljeni,
situacija ni nič kaj boljša, samo še slabša, sodelavec še mi je zdaj pred kratkim dal vedeti da še je vedno zainteresiram in zagret zame, meni se pa meša od njega, noro me privlači. S fantom se še vedno super razumeva in imava lepo vezo pa tudi redne spolne odnose tak da morem reči da sem nepotešena. Ves čas razmišljam zakaj se mi to dogaja, zakaj me bivši tako noro privlači če imam lepo vezo s krasnim fantom? Edini razlog ki ga vidim je ta da je bivši bolj moj tip moškega (vizualno) kot pa moj zdajšni fant...in ko sem v bližini bivšega me noro privlači, tako zelo, da sem žal začela razmišljati da bi fanta prevarala z bivšim... ker fanta nočem pustiti zato da bi se spet spustila v avanturo z bivšim, bivši me preveč privlači tako da ga ne morem ignorirati, zato sem začela razmišljati o varanju, saj bi tako ostala v vezi in še z bivšim bi se lahko spet zapletla ampak splohh nisem nikoli bila oseba ki bi lahko varala, vedno sem varanje močno obsojala in vedno sem bila mnenja da sama nebom nikoli varala ampak zdaj pa sem se prvič znašla v taki situaciji da razmišljam o tem, ampak mislim da če bi to naredla da bi me grozno žrlo znotraj sebe, fantu nebi mogla pogledati v oči, in grozno bi se počutila ampak druge možnosti ne vidim... poskušala sem tudi privlačnost do bivšega sprejeti ampak ne vem kako in čeko si priznam vse to še mi je bivši bolj všeč, res ne vem kaj naj...
• Gi
Girlygirl
Pozdravljeni, še vedno nisem prejela odgovora na svoje zadnjo objavo. Lep pozdrav
• Uredništvo
Mija Repenšek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Razumem, da si se znašla v čustveno zapleteni situaciji, kjer se soočaš z mešanimi občutki do svojega bivšega in trenutnega fanta. Razmišljanje o varanju lahko predstavlja velik notranji konflikt, še posebej, če si doslej obsojala tovrstna dejanja. Postavlja pa se mi vprašanje, ali je za to, kot praviš avanturo, vredno "povoziti" vsa svoja prepričanja in vrednote? Vseeno pa je odločitev na tvoji strani.
Če poskušam še drugače ubesediti nasvet soočanja in raziskovanja teh čustev in privlačnosti. Nujen je iskren pogovor s sabo. Včasih smo rekli, "da si nalijemo čistega vina", se soočiti brez ovinkarjenja, preko dejstev in popolnoma neposredno s samim seboj. Poskušaj identificirati, kaj te vodi k razmišljanju o bivšem in zakaj te tako močno privlači. Morda imaš neizpolnjene potrebe ali pa se soočaš z nekaterimi nerešenimi vprašanji iz preteklosti, da te je morda privlačilo tisto kar je bilo prepovedano ali nedosegljivo. Morda se ti globoko v tebi poraja nuja po novostih, adrenalinu avantur, ali kaj podobnega. Razmisli tudi o svojih vrednotah in tem, kaj ti je v resnici pomembno v dolgoročni zvezi. Zagotovo pa je vsaka zveza odločitev dveh oseb, zato se moraš tudi odločiti za vezo s svojim fantom, se zanjo truditi in graditi, ali pa se odločiti za razhod in pustiti fantu da oddide.
Ena od možnosti je tudi odkrit pogovor s svojim fantom o teh občutkih, ki pa lahko v njem vzbudijo veliko neprijetnih misli. Morda je nujno da si pri tem predstavljaš, kako bi se ti počutila, če bi ti to pripovedoval on, da on razmišlja o avanturi s sodelavko, da ga neustavljivo privlači druga oseba. Verjamem, da boš tudi v tej misli našla občutke, s katerimi se moraš spoprijeti.
Verjamem, da so bile avanture zanimive, polne dogajanja, prepovedane, polne kasnejših skrivnosti. Vandar pa zasedeni (poročeni, vezani ipd.) moški niso pravi kraj za iskanje ljubezni. Morda tudi v razmislek, kaj ti pomeni odnos v takšnem smislu. Je morda zadaj občutek tega, da tako veza ne more uspeti, ker je strah pred resno zvezo velik, ali pa da sebe postavljaš na drugo mesto v njegovih odnosih (za npr. ženo). S tem le ugibam možna vprašanja, ki pa so glede na vsakega posameznika lahko različna. Predvsem te želim spodbuditi k razmišalju in dajanju pomenov posameznim odnosom.
Če se ti zdi potrebno, razmisli tudi o možnosti terapevtske pomoči. Strokovnjak ti lahko pomaga raziskati globlje vzroke tvojih občutkov in vam nuditi orodja za obvladovanje teh izzivov.
Pomembno je, da se zavedaš, da je varanje le začasna rešitev, ki lahko prinese še večje težave in bolečino v prihodnosti. Razmisli o dolgoročnih posledicah svojih dejanj in o tem, kaj resnično želiš v svojem življenju. Ne pozabi, da imaš moč nad svojimi odločitvami, in da se lahko odločiš za pot, ki bo v skladu s tvojimi vrednotami, željami in potrebami.
Srečno in upam, da boš našla pot do jasnega razumevanja svojih občutkov in odločitev, ki bo odražala tvoje prave potrebe in želje.
Vse dobro!
Mija Repenšek, mag. zakonskih in družinskih študij, psihoterapevtka stažistka