Pozdravljeni,
obiskujem 1. letnik magistrskega študija, kjer se pri mnogo predmetih za prpistop k izpitu zahtevajo sprotne javne ustne predstavitve svojega dela, kar mi osebno predstavlja veliko stisko - imam diagnosticirano anksiozno motnjo, ki je še posebaj izrazita pred javnim nastopanjem.  Zaradi tega se pri določenem predmetu ur ko so bile predstavitve načrtovane, nisem udeležila, hkrati pa me je bilo preveč sram, da bi profesorju sporočila svojo stisko pred javnim nastopanjem, saj se mi zdi da bi morala pri svojih letih to nekako že predelati. Svojo odsotnost sem iz zdravstvenih razlogov opravičila za načrtovano predstavitev, a na svoje opravičilo s strani profesorja nisem dobila nobenega odgovora. Ko sem se zdaj želela prijaviti na izpit, mi sistem tega ni dovolil in po pisanju profesorju zakaj, sem dobila odgovor da ne izpolnjujem pogoja prisotnosti ter predstavitve nalog v sklopu seminarja, zaradi česar letos ne morem pristopiti k izpitu, kar mi posledično onemogoča končanje letnika in s tem tudi študija.
Ker je najverjetneje izpadlo, da mi za predmet ni mar, čeprav sem vse naloge, ki jih je bilo treba oddati pisno, oddala v roku in tudi na predavanja sem hodila precej redno (skupaj mi pri prisotnosti manjka manj kot 10 % želene prisotnosti)
Zanima me, kaj bi mi predlagali, da storim, da bi lahko kljub temu letos vseeno opravila ta predmet, zaključila letnik in nadaljevala s študijem?
• Uredništvo
Anja Jularić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Hvala za tvoj zapis.
Če prav razumem imaš zaradi težje oblike anksioznosti ob javnem nastopanju težave pri izvedbi predstavitev v oddelku, predstavitve pa so poleg prisotnosti pogoj za pristop k izpitu. V stiski si, ker pri enem predmetu zaradi tega zdaj ne moreš pristopiki k izpitu in ne veš, če boš lahko zaključila letnik.
Verjamem, da ti je v opisani situaciji težko in si želiš poiskati rešitve, da ne boš več v negotovosti. Med študijskim letom si opravičila odsotnost, nisi pa zmogla s profesorjem govoriti o svojih težavah. Praviš, da te je bilo preveč sram. Mi lahko poveš več o tem občutku sramu? Je kdo s komer lahko govoriš o svoji stiski pred javnim nastopanjem? Kako pa se je izšlo pri drugih predmetih? Si mogoče lahko o tem govorila s kakšno drugo profesorico ali profesorjem?
Do neke mere se s težavami v duševnem zdravju soočamo vsi ljudje, pojavijo se lahko v vseh starostnih obdobjih. Anksioznost bi lahko opisali kot vznemirjenje, ki ga oklešči strah. Ko o strahu spregovorimo, se ta, nekoliko paradoksalno, zmanjša. Težavo boš v resnici lahko rešila samo s tem, da se pozanimaš kaj se še da narediti.
Razumem, da ti je ideja o pogovoru s profesorjem nelagodna, mogoče tudi strašljiva. Zapisala si tudi svoja predvidevanja, kaj si bi naj professor o tebi mislil – a to je zgolj tvoja fantazija, predvidevanje. V resnici ne veš kaj si profesor misli niti kako bi razumel, če bi mu o svojih težavah povedala.
Predlagam ti, da čim prej pišeš profesorju o svoji stiski, podobno kot si zapisala nam in ga prosiš, če bi se lahko oglasila pri njem, da se pogovorita o možnostih zaključka letnika. Navsezadnje si na magistrskem študiju in si morala biti že do tu verjamem da zelo vztrajna in tudi pogumna.
Pri pogovoru pa ne moraš biti sama – če imaš kakšno sošolko, sošolca, ki mu zaupaš ali pa mogoče profesorico, ki pozna tvoje težave, so ti lahko v podporo.
Želim ti veliko poguma in verjamem, da se boš lahko dogovorila tako, da bo vredu.
Sporoči, kako bo šlo.
Anja Jularić, mag. psihologije
• nu
nus
Kaj pa če si zrihtaš da imaš lahko te predstavitve izven razreda v neki manjši skupini? jaz sem ravno dobila to možnost v odločbi in mi je malo lažje predstavljat pa take zadeve. Na faksu so te prilagoditve tudi možne samo moreš met odločbo to pa traja nekaj časa da dobis, se pa da zmenit da ko si v tem procesu da ti tudi to omogočajo dokler ne dobiš uradno teh prilagoditev. čisto odvisno če misliš da bi ti to kaj olajšalo zadeve pa če se ti zdi vredno:) (vsaj tolko vem o tem razen če je kakšen drugačen sistem pri vas)
• pr
princes01
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.