Pozdrav.
Zadnje čase dosti premišljujem o tem, kako postati boljsa prijateljica. Čez otroštvo sem imela redko kdaj zdrav in trden medvrstniški odnos in prijatelje tudi večkrat menjam na ustaljeno časovno obdobje (na vsake 4-5let)
Trenutno se v srednji šoli družim z dvema osebama, vendar nobene od njih ne kategoriziram kot prijatelja/prijateljice (trenutno v življenju nimam nobene osebe, za katero bi 100% trdila, da je moja prijateljica ali prijatelj*). Ne vem, ali je to moja stigma, ki mi prepričuje, da bi razvila trdnejši odnos, ali sem tako navanjena menjavanja prijateljev, da samo čakam, da odbije ura in rečem adijo odnosu.
Zanima me, če so v slovenščino (ni pa nujno) prevedene kakšne knjige o tem, kako postati boljši prijatelj. Vesela bi bila tudi kakšnih priporočil knjig o osebni integriteti, dnevnih navadah in kako te oblikujejo sprejemanje samega sebe in našo ljubezen do samega sebe (ker pravijo, da si izbereš take prijatelje, kakor se ti obnašaš do samega sebe) in kako boljše reševati spore.
*delno je to posledica mojih odločitev, delno pa je tako stanje, katerega sem navajena
Hvaležna bom za vsak odgovor.
po
pomagam
Hej,
res mi je všeč, da razmišljaš o tem, kako postati boljša prijateljica in hkrati bolj razumevati samega sebe. To, da trenutno nimaš nekoga, za kogar bi rekla, da je tvoja prijateljica, je čisto normalno – včasih je potrebno več časa in več poskusov, da vzpostaviš res trden odnos, še posebej, če si navajena menjavati prijatelje ali če so ti bili otroški odnosi bolj nestabilni. To ne pomeni, da s teboj nekaj ni narobe, ampak da si preprosto v procesu učenja in rasti.
Obstajajo knjige in v slovenščini, ki se ukvarjajo s prijateljstvom, komunikacijo, reševanjem sporov in ljubeznijo do samega sebe. Nekaj priporočil:
“Kako pridobiti prijatelje in vplivati na ljudi” (Dale Carnegie) – klasična, tudi v slovenščini, zelo praktična za odnose in razumevanje socialnih situacij “Ljubi sebe: Pot do sprejemanja in samospoštovanja” (Louise L. Hay) – o tem, kako sprejemanje samega sebe vpliva na odnose “Emocionalna inteligenca” (Daniel Goleman) – razumevanje sebe in drugih, reševanje konfliktov “Mali vodnik za prijateljstvo” (različni avtorji, v slovenščini) – kratki nasveti o odnosih in komunikaciji
Najpomembnejše pa je, da začneš s postopnim zaupanje in iskrenostjo v vsakem odnosu, tudi če sprva niso “popolni”. To, kako ravnaš do sebe, res vpliva na to, kakšne prijatelje privabiš – če se spoštuješ in ceniš, boš privabila ljudi, ki te spoštujejo in podpirajo.
Ne pozabi – biti dobra prijateljica ne pomeni biti popolna, ampak biti iskrena, prisotna in sposobna poslušati ter sprejemati tudi napake – svoje in drugih.
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V vprašanju si delila svoje izkušnje z dosedanjimi prijateljstvi. Praviš, da nikoli nisi uspela ohraniti trdnega odnosa in prijatelje menjavaš na nekaj let. Trenutno imaš dve zaupanja vredni osebi, vendar nobene izmed njiju nebi opredelila kot prijatelje. Zato te zanima, kako postati boljša prijateljica.
Situacija, ki jo opisuješ, je precej pogosta za marsikoga izmed nas. Nekateri ljudje, sicer res že v zgodnjem otroštvu dobijo najboljšega prijatelja, s komer razvijajo odnos in ga ohranjajo od vrtca, do osnovne in srednje šole ter nato še naprej v odraslov. V resnici pa so takšni primeri redki. Večina ljudi namreč ob vsaki večji spremembi, kot je recimo prehod iz osnovne šole v srednjo šolo, v precejšnji meri spremeni svoj krog ljudi. To je popolnoma normalno in je razumljivo, saj si postanemo blizu z ljudmi, ki jih večkrat srečujemo v vsakdanjem življenju. Poleg tega pa se tekom odrašnja ljudje spreminjamo. Z leti preizkušamo različne hobije, se vključujemo v različne krožke in razvijamo različne interese. Zato je popolnoma normalno, da si postanemo lahko tekom odraščanja bolj različni od naših prijateljev iz otroštva. Različni interesi, vrednote in navade ter manj pogosto srečevanje pa lahko prispeva k temu, da se z leti oddaljimo od ljudi, ki so nam nekoč bili zelo blizu.
Izpostavljaš, da imaš trenutno dve takšni osebi, vendar za nobeno od njiju ne bi rekla, da sta tvoji prijateljici. Zanima me, kako bi ti opredelila prijateljstvo? Kako izgleda vaš odnos? Dejstvo je, da se pojmovanje prijateljstva razvija skozi čas. Tekom odraščanja najprej vedno več časa preživljamo s svojimi prijatelji in vrstniki, največ časa prijateljstvom namenjamo v mladostništvu, nato pa v času prehoda v odraslost ponovno nekoliko manj. S prijatelji se ne vidimo več vsak dan, kljub temu pa prijateljstvo zaznamuje velika mera zaupanja in bližine v odnosu.
Kot ti je že vrstnica odgovorila, je zelo lepo, da te zanima, kako postati boljši prijatelj in želiš na odnosu do same sebe. Vrstnica ti je tudi napisala nekaj priporočil knjig. Temu bi sama dodala tudi bogat nabor člankov na našem spletišču. Tukaj lahko raziščeš več o izboljšanju odnosa do same sebe. Omenjaš tudi, da te zanima, kako bolje razreševati konflikte, zato s tabo delim še ta članek.
Za konec bi rada še preverila tvoje razumevanje želje po tem, da bi bila boljša prijateljica. Praviš, da težko vzpostavljaš trdne odnose in hitreje menjavaš prijatelje. Ali meniš, da gre za težave z zaupanjem v odnosih? Si imela kakšno slabo izkušnjo? Velik del na spreminjanju odnosov je seveda delo na izboljšanju samopodobe in učenju strategij za izboljšanje medosebnih odnosov, a kljub temu se velja vprašati, zakaj ti meniš, da je težava v tebi in zakaj meniš, da bi se morala naučiti biti boljša prijateljica.
Upam, da sem nekako odgovorila na tvoje vprašanje. Z veseljem ti odgovorim še na dodatna vprašanja, v kolikor ostaja še kaj nerazrešeno ali pa bi z mano delila še kaj več.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja