živjo
jaz imam že dolg časa same probleme z prijateljicami.Zelo so se spremenile.Tko ena je zelo važna in se dela da je boljša od ostalih.Vedno sva se po šoli še družle odkar se ni zaljubila v enega mojega sošolca.Vsak dan kar oddide brez da bi mi povedala zakaj.Pa parkrat se je zlagala zakaj je šla prej. ( šla je zato da bi šla ona pa ta sošolc ki je v njega skupi domov).Pa vedn mi teži med poukom da ga pogreša in ga hoče gledat.Druge prijateljice se skos neki vmešavata v stvari ki jih sploh ne briga.Pa nobena me ne jemle resno.Vse me imajo za najbolj čudno.Pa ena je dost nasilna.Pa skos se smejejo zarad mojih ocen ker nimam glih najboljših sam se res zelo trudim.Ful nimajo občutka za druge.Pa skor vse moje skrivnosti so povedale vsem in mi skos delajo sramoto.
Av
Avtobus ob treh
Ojla imam podoben problem:/
Lahko se nehaš družiti z njimi, ali pa jim poveš svoje;)
Ne vem če sem sploh pomagala, ampak vsaj poskusi;)
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Zapisala si, da imaš precej problemov s prijateljicami, ki so se začele drugače vesti do tebe. Po eni strani ti posvečajo manj pozornosti, po drugi strani pa se vmešavajo v stvari, ki se jih ne tičejo. Praviš, da se ti posmehujejo in delijo tvoje skrivnosti, ena od njih pa je celo nasilna. Občutek imaš, da te prijateljice ne jemljejo resno in da te imajo za čudno.
Strinjam se s tvojo vrstnico, ki je zapisala, da imaš pri reševanju težav s prijateljicami dve možnosti: lahko se z njimi pogovoriš in poskušaš rešiti nastale težave, lahko pa se od njih umakneš in poiščeš nove prijateljice, ki te bodo bolj razumele in cenile. Ker predvidevam, da so ti trenutne prijateljice kljub opisanim težavam pomembne, ti svetujem, da najprej poskusiš s prvo možnostjo, torej reševanjem težav. To najlažje narediš tako, da se z njimi pogovoriš in jim razložiš, kaj te v njihovem vedenju moti in kako se ob tem počutiš. Morda imajo prijateljice toliko opravka s svojimi težavami in simpatijami, da sploh ne opazijo, da te s svojim vedenjem prizadanejo. Ali pa te, kot praviš, ne jemljejo resno, ker se morda težje postaviš zase in svojo stisko zadržuješ v sebi. Če drugim nisi vajena izražati svojega mnenja in občutkov, ti bo to sprva verjetno malo nenavadno, a ti vseeno svetujem, da poskusiš. Povej jim, kaj točno te v njihovem vedenju moti (da ti česa ne povedo oz. se zlažejo, da veliko govorijo o fantih, da se vtikajo v tvoje težave itd.) in kako se ob tem počutiš (ugibam, da morda zapostavljeno, ponižano, razočarano?). Povej jim tudi, kaj si od njih želiš oz. kaj potrebuješ (več pozornosti, podpore? da bi se lahko zanesla nanje, da bodo ohranile tvoje skrivnosti?). Pomembno je, da jim vse to poveš na miren in spoštljiv način ter da izbereš primeren čas in kraj za tak pogovor. Vse to so načela asertivne komunikacije, s katero lahko ustrezneje izraziš svoje doživljanje in bolj verjetno dosežeš spremembo vedenja pri drugih.
Pogovori s prijateljicami, ki sem jih opisala zgoraj, verjetno ne bodo najlažji, verjamem pa, da lahko z njimi dosežeš (vsaj nekatere) želene spremembe vedenja, ki te moti. Prijateljic v celoti seveda ne moreš spremeniti, vseeno pa je smiselno, da jim poveš, kako se počutiš. Smiseln pa bi bil tudi razmislek o tem, ali tudi katero tvoje vedenje vzdržuje težave v odnosih s prijateljicami. Če same težav ne bi uspele razrešiti, se lahko po pomoč obrneš tudi na kako odraslo osebo v šoli, ki ji zaupaš (učiteljico, svetovalno delavko ipd.). V kolikor prihaja do nasilja nad teboj, pa je še toliko bolj pomembno, da poiščeš pomoč odrasle osebe. Nekaj kontaktov, ki so ti na voljo v primeru hujše stiske, najdeš v tej naši rubriki.
Upam, da sem ti bila z odgovorom v pomoč in boš lahko rešila težave s prijateljicami.
Lepo te pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije