Pred kratkim sem se zelo dobro povezala z eno sošolko. Že na začetku mi je bilo jasno, da nekaj ni okej. Poimenujmo jo x. Na začetku sta se z enim sošolcem dobro povezala, (po mojem mnenju prehitro) začela sta hoditi zdaj pa se fant od nje zelo oddaljuje. To ne bi bil tako velik problem, če se ne bi istočasno spopadala še z (velikimi?) družinskimi težavami. (Trajali naj bi že več kot 9 let.) Sedaj je socialna služba ukrepala (podana je bila prijava za fizično nasilje, x trdi, da to ni res). Menijo, da ima mama znake depresije (bila naj bi že na nekakšnem psihičnem zdravljenju) Prijateljica rabi našo podporo pa ne vem kako ji primerni pomagati. Sama se je že samopoškodovala in strah me je, da sledi še kaj hujšega. Vem, da je zadeva resna in morajo ukrepati pooblaščenu organi vendar menim, da je primerna podpora prijateljic dobra podlaga. X se boji, da bo zdaj stanhe samo še hujše (psihično nasilje) nas pa je strah za njo.
An
Anonimno
Spoštovana prijateljica,
lepo od tebe, da si šla v akcijo za pomoč vaši sošolki. Poleg tega, da se o omenjenih izzivih pogovarjajte z razredničarko, strokovnimi sodelavci, morda tudi s svojimi starši..., poskrbite, da boste sošolki čimvečkrat zagotovili okolje, kjer se bo počutila varno in ji bo omogočeno, da vam izrazi svoje občutke, strahove. Vi jo tedaj le poslušajte in ji ne svetujte in ne podajajte mnenj glede česarkoli (le če vpraša). Samo prisluhnite ji. To je nekaj najlepšega kar lahko naredite zanjo.
Vse dobor želim punci in hvala vam, ker ste odgovorni.
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga XXXX,
najprej bi rada izrazila občudovanje, da si takšna prijateljica in da si se obrnila na nas, ker te toliko skrbi za X. Vsak si lahko samo želi takšne zavzetosti bližnjih!
Povsem razumljivo je, da te skrbi njeno stanje glede na vse, kar opažaš oz. kar misliš, da se ji dogaja. Zelo dobro ugotavljaš, da je prijateljska podpora podlaga za ostale oblike pomoči. X tako vé, da ni sama v tem. Žal situacije ne moreš reševati neposredno. To je odgovornost odraslih - njenih bližnjih in pristojnih služb, zato ti priporočam, da se tudi sama obrneš na šolsko svetovalno delavko ali katero drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš in ki lahko neposredno ukrepa, če bi bilo to potrebno (npr. v primeru neposredne ogroženosti zdravja ali življenja X).
Sicer pa že delaš vse prav. Podporo prijateljici lahko izkazuješ najbolje s tem, da ji redno daješ vedeti, da si tam zanjo. Tudi če se ne odzove, jo lahko v rednih intervalih povprašaš, kako je tisti dan, ji ponudiš družbo na sprehodu ali pri kakšni aktivnosti, se z njo pogovarjaš (ni treba, da o njenih težavah, če noče), jo nasmeješ, ji poveš, da jo imaš rada in da si na njeni strani.
Če ocenjuješ, da kaže znake hujše stiske ali depresivnosti, te vabim, da si prebreš smernice za pogovor oz. jim prisluhneš:
Sicer pa zgolj vztrajaj v svoji drži in zraven vseeno pazi, da si ne naložiš preveč skrbi ali odgovornosti zanjo.
Če potrebuješ še kaj, se oglasi. :)
Topel pozdrav,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja