Pozdravljeni!
V šoli imam "prijateljico" ki me iskreno povedano vedno spravlja v slabo voljo. Pred kratkim sem se preselila in začela obiskati novo šolo, kjer imam zdaj nasploh kar veliko prijateljev. Ampak da določena prijateljica se dobesedno zafrkava iz mojih problemov, karkoli ji rečem, kakorkoli se obnašam se ji zdi "cringe" pa vedno mi pove, kaj vse ji gre na živce pri meni. Poleg tega je nesramna do mojih ostalih prijateljev in mi pravi, naj bom pametna in se naj neham družiti z njimi ker so same težave, čeprav sem stokrat raje z njimi kot z njo. Iz ure v uro se njen odnos do mene spreminja, enkrat je sladka in prijazna, drugič pa me sploh ne pogleda in zavija z očmi. Zmeraj me spravi v slabo voljo in tudi moji drugi prijatelji opazijo, da sem drugačna, ko se družim z njo.
Če pa ji jaz povem, da me kaj moti, je pa živa groza. Zjoka se, se naredi žrtev in mojim prijateljem (s kateimi se pogovarja le, ko se skrega z mano) gre praviti neke laži o meni, da bi izpadla nesramna. Iskreno pa se druži z mano le, če jo drugi izločijo, ker jim gre na živce.
Skratka, rada bi ji povedala, da se nočem družiti z njo, ampak mi ni enostavno. Ostali mi svetujejo, naj jo pač ignoriram, ampak se ob tem počutim nesramno in nimam pojma, kaj naj naredim. Ne vem kako jo naj pustim.
Hvala vam vnaprej,
Aza
Mi
Miška
Živjo Aza! Jaz mam ful podoben primer. Uresnic so v moji šoli vsi se hujš... Pri meni so vsi taki k ta ena... No mela smo eno prjatlco k sva se skregali in je začela vsem govorit kok smo tečna, izdajam skrivnosti... Ampak sm se navadila; nimam prijatlov. Napaka! Ne smeš se navaditi! Postavi se zase! Predlagam da se pogovoriš z ostalimi prjatli in tisti ki te bodo razumel in ti pomagal... No lahko se zgodita 2 stvari. Prva je da se z uno eno prjatlco pobotaš in bo vse super. Če se pa ne pa se druži z tistimi k so ti pomagal! Pravi prjatli ti vedno stojijo ob strani ❤️. Poleg tega pa imate na šoli sigurno šolsko svetovalko oz. svetovalca. Srečno pri reševanju problema ????.
Uredništvo
Klara Pinter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Aza!
V svojem sporočilu si opisala kup stvari, zaradi katerih si ta oseba res ne zasluži naziva prijateljica. Prijatelji so osebe, s katerimi nam je lepo, jim lahko zaupamo, povemo svoje mnenje (tudi če ni enako kot njihovo), nas podpirajo, ko smo v skrbeh ali stiski in imajo na naše počutje na splošno pozitiven vpliv. Ti in tudi tvoji prijatelji ugotavljate, da si zaradi odnosa s to osebo slabe volje, drugačna.
Zelo dobro je, da si pozorna na to, kako se počutiš ob drugih in da odnos prekineš, če vidiš, da nate ne vpliva dobro. Res pa ni lahko drugi osebi povedati, da se z njo ne želimo več družiti in ti si se zrelo odločila, da je ne želiš le ignorirati, ampak bi ji želela to povedati. Najbolj pomembno se mi zdi, da to poveš jasno in brez obsojanja, na primer: »Zadnje čase se nisva najbolje razumeli, zato bo bolje, da se nekaj časa ne druživa.« To je samo primer, ti pa ji seveda povej tako, da boš pristna. Morda ti bo lažje, če poskusiš s katerim od prijateljev ali staršev v obliki igre vlog malo povaditi, preden tej osebi zares poveš. Več napotkov glede komunikacije v težkih situacijah si lahko prebereš v članku.
Če se ti zdi, da potrebuješ pri razreševanju te težave več podpore, pa se lahko vedno obrneš tudi na šolsko svetovalno delavko, kot ti je svetovala Miška.
Držim pesti in verjamem, da se bo vse dobro izteklo! :)
Klara Pinter, mag. zakonskih in družinskih študij
Az
Aza
Hvala, Miška. <3 In tudi vam hvala za nasvet.
Aza