Pozdravljeni,
res ne vem, ali imam sploh kaj prijateljev. Prosim, če mi pomagate.
Na kratko: pred petimi meseci sem imela BFF, ki je imela še eno BFF, ki ni vedela, da sem tudi jaz najboljša prijateljica njene naj prijateljice. To je nekako izvedela - ne vem kako - in se skregala z mojo bivšo bestico.
Nekega dne mi je moja bivša najboljša prijateljica rekla, da ne more več biti moja naj prijateljica. Jaz: "Zakaj?" Ona: "Ker sva z ________ najboljše prijateljice in ona noče, da sem še s tabo." Jaz: "Okej." Ona: "Lahko sva še, če ________ ne bo izvedela za to." To mi sploh ni všeč. Ali mi lahko poveste, če je bila ona prej sploh moja BFF? Seveda jo je prej bolj zanimala druga, s katero je še zdaj naj prjateljica, ne? Ali me je samo izkoriščala? Zdaj nisva več BFF. Ko sva same, se druži z mano, drugače pa name pozabi in se druži s svojo naj prijateljico. Če povem še nekaj: njena BFF, se ji laže - in tudi meni - to pa moja bivša BFF ve in nič ne naredi.
(V besedilu bom moji bivši BFF dala ime Sabrina, njeni naj prijateljici pa Anita, da bom lažje pisala.)
Prejšnje leto smo bile jaz, Sabrina, Anita in še ena prijateljica (v besedilu ji bom dala ime Uršula) zelo dobre prijateljice, ampak smo se bolj družile jaz, Sabrina in Anita. Zdaj so mene izločile. Anita se je zelo spoprijateljila z še eno sošolko (dala ji bom ime Tinka). Ona meni sploh ni všeč. Nasilna je do mene - in tudi do Sbrine - ter me izkorišča.
Uršula je bolj zadržana, zato med odmorom ostane v razredu. Sabrina in Anita - ter včasih tudi Tinka - gredo malo po šoli. Jaz letim za njimi. Nikoli me ne počakajo ali vprašajo, če grem z njimi. V razredu pa mi je neprijetno ostati, saj so tam samo nekateri fantje in približno dve punci, s katerimi se sploh ne zastopim ter Uršula, ki vedno nekaj riše ali podobno. Zakaj grem z njimi?
Imam še nekaj sošolk, s katerimi se da pogovarjati, ampak se z njimi ne zastopim najbolje. Kot, da bi jih nekaj na meni motilo, a ne vem kaj. Ko se z njimi pogovarjam, imam občutek, da one same v sebi govorijo 'pojdi stran' in jim ni do pogovora z mano.
Torej nimam prijateljic - nimam DOBRIH prijateljic. In NIMAM BFF! Kaj naj naredim? Tudi fantje me ne sprejmejo. Ne marajo me! NIHČE ME NE MARA!!!
Hvala za odgovor...
ja
jaz
hej
sem že kar dolgo v taki situaciji, kjer so nekatere od mojih "prijateljic" prijateljice z mano, le ko smo same. Ko sem to ugotovila sem se po nekem času pogovorila z mojo mamo. Svetovala mi je naj prekinem stike z njimi, saj to niso ne dobri in ne pravi prijatelji. Ker še vedno ne želim ostati čisto sama se včasih še družim z njimi. Ugotovila sem, da se bolje počutim tudi sama kot pa z njimi, tako da sem zdaj raje sama kot z njimi, poskušam pa uspostaviti stik z drugimi vrstniki.
Priporočam ti, da se malce oddaljiš od njih. Vem da je hudo in boleče gledati kako te prijatelji mogoče sploh ne pogrešajo več ampak se boš po nekem času počutila bolje.
Vse bo v redu, tudi če kdaj sploh ne vidiš izhoda.
upam da sem ti vsaj malo pomagala:)
Uredništvo
Saga Lucija Škerlep

Odgovor svetovalke:
Draga Pocahontas!
Hvala za tvoje sporočilo. Slišati je, da si v stiski in veseli me, da si se obrnila na nas. Na začetku si vprašala, če sploh imaš prijateljice, na koncu pa si si sama odgovorila, da imaš občutek, da jih nimaš, vsaj dobrih ne. Praviš, da te nihče ne mara, da te tudi fantje ne sprejemajo in da imaš občutek, da si tvoje sošolke mislijo, da bi raje videle, če greš stran, ko se pogovarjaš z njimi. Včasih imamo občutek, da nas drugi vidijo v slabi luči, pa temu zares ni tako. Zato je pomembno, da preverimo, kaj si drugi zares mislijo o nas. Sošolki lahko na primer rečeš: “Občutek imam, da sem vam odveč, da vas na meni nekaj moti, je to res?”
Med odmorom si želiš, da bi lahko šla s sošolkami po šoli, a praviš, da te nikoli ne počakajo, da so te izločile. Lahko jim poveš, da te to prizadene in jih vprašaš, kako to, da te ne počakajo? Tudi Uršulo lahko vprašaš, če bi rada s tabo kaj počela, morda pa si želi tvoje družbe.
Povedati svojim sošolkam, kako se počutiš in jih vprašati, kaj si zares mislijo o tebi, je včasih težko in zahteva nekaj poguma. Včasih je lažje, če imamo koga, s komur se lahko prej ali pa potem pogovorimo in vemo, da nas ima rad in nas bo podprl. Imaš koga takšnega? Na primer starše, babico, sestrico ali brata, ki jim lahko zaupaš?
Praviš, da je Tinka do tebe nasilna. To zagotovo ni okej! Bi se glede tega lahko pogovorila s kakšnim odraslim? Če ne, pa napiši nam, kaj se dogaja in ti bomo poskusili pomagati.
Za konec bi ti rada odgovorila še glede tvoje BFF. Tudi meni ne bi bilo všeč, če bi morala biti z njo prijateljica na skrivaj. Ni prav, da jo je njena druga BFF v to prepričala in verjamem, da te to prizadene. Žal se včasih, sploh, ko odraščamo, zgodi, da se naše prijateljske skupinice spreminjajo, da nas prijatelji izdajo, da so drugi bolj dominantni in da, za nekaj časa, izgubimo svoje mesto med prijatelji. Rada bi, da veš, da je to normalno, da se dogaja tudi drugim, je pa hkrati boleče in verjamem, da si zaradi tega žalostna in razburjena.
Upam, da ti je moj odgovor pomagal!
Vse dobro ti želim,
Saga Lucija Škerlep, dipl. inž. agr., BAK psihoterapevtske znanosti; specializantka psihoanalitične psihoterapije
Po
Pocahontas
Živijo,
hvala z odgovora.
Dogaja se mi tudi to, da se moje »prijateljice« z mano družijo kot prijateljice, ko nimajo drugih, da bi z njimi kaj počele.
Zadnje dneve v šoli ne grem več s »Sabrino« in »Anito« ven na hodnike med odmori. Med glavnim odmorom (15 minut) se za malo časa zaprem na WC, če nimam nič boljšega za početi. Ali je to ok?
Enkrat smo se morali pri pouku razdeliti v skupine po štiri ali tri. »Uršula«, »Sabrina« in »Anita« so se že s pogledom zmenile, da bodo skupaj v skupini. Kaj pa jaz? Tam, kamor so se usedle, je bil prostor še za enega. Tja sem se usedla. Anita je rekla, da bi bilo bolje, da bi bile samo tri v skupini. To je rekla zelo tiho, zato sem se delala, da je nisem slišala. Sploh ji ni mar zame! One so se zelo smejale pri delu, ne vem zakaj. Ali so se smejale meni? Jaz sem bila tiho in sem delala. Potem sta se Anita in Sabrina zmenili, da bosta Uršuli povedali NAPAČNO rešitev naloge, zato da bi JAZ narobe napisala. Uršula je torej napisala napačno rešitev. Čez nekaj časa je Anita prišla do Uršule in ji zašepetala, da se je izmislila rešitev, in da ta ni prava. Ženska, ali ti misliš, da sem jaz gluha?!?! To sem takrat mislila zavpiti, ampak sem se zadržala. Res sem jezna nanju, torej na Anito in Sabrino, ki sta zelo dobri BFF, zelo dobro pašeta skupaj in imata veliko skupnih točk kot so npr. obe se lažeta, sta nesramni in to tudi kdaj druga do druge, za 15 minut sta užaljene, potem se pobotata. Sabrina se ob Anitini družbi zelo spremeni. Ko sva sami, se ne laže ali je tako nesramna. Zakaj? Zakaj me obedve, ko sta skupaj, izločita? Ko pa sem sama z katerokoli od njiju že, je približno ok – ne morem reči, da je takrat v redu, saj mi njuna družba ne prija. Kaj naj naredim? Druge sošolke pa se mi zdijo enake kot onidve ali pa jim jaz nisem všeč, zato se ne družijo z mano. Kaj na meni jim ni všeč???
Sošolk ne zmorem vprašati tega, ker ste napisali. Ne upam si. Mislim, da me bodo še bolj zasovražile, če jim rečem kaj takšnega. Tudi zelo težko mi je govoriti z osebami, ki jih poznam, zato sem se obrnila na vas.
Ko sem rekla, da je »Tinka« nasilna do mene. Sem mislila tako, da me včasih zrine, ko hodim po hodniku poleg Anite, saj želi biti vedno ob njej, ali pa me udari, ko si se me lahko samo dotaknila (v razredu imamo eno igrico – ne da se mi razlagati – katera ne vključuje niti malo nasilja, če se jo igraš tako, kot smo se zmenili, v resnici se mi zdi zelo butasta…) Ona res udari tako, da me je takrat zelo zabolelo, nikogar drugega nikoli ne tepe. Kaj naj storim?
Ali mi lahko pojasnite, kaj pomeni depresija, ali pa mi pošljete kakšno dobro povezavo (link) na to temo?
Hvala za odgovor
Uredništvo
Saga Lucija Škerlep
Odgovor svetovalke:
Draga Pocahontas!
Kar nekaj dni je minilo odkar si pisala. Oprosti, da nisem prej odgovorila! Slišati je, da ti je v šoli zares težko. Verjamem, da se na nek način umakneš, ko se zapreš v WC, ampak dolgoročno to ni dobra rešitev. Predstavljam si, da ti je tudi takrat, ko zaprta čakaš, zelo težko. Praviš, da se z ljudmi, ki jih poznaš, težko pogovarjaš. S tem, ko si svojo stisko zapisala in jo zaupala nam, si že naredila korak v pravo smer.
Prepričana sem, da imaš nek razlog za to, da se s poznanimi težko pogovarjaš. Si imela morda kakšno slabo izkušnjo? Imaš občutek, da te ne slišijo, niso na tvoji strani, te ne razumejo, se razjezijo? Vesela sem, da si se ponovno obrnila name, hkrati pa vem, da je sedaj pomembno, da skupaj poiščeva nekoga, s katerim bi se lahko pogovorila v živo. Ti pade kdorkoli na misel, ki bi mu lahko zaupala svoje težave s sošolkami? Morda kakšna učiteljica, svetovalna delavka, šolska psihologinja ali kdo od domačih? Morda bi bila dobra rešitev tudi to, da bi svojo stisko zapisala in jo predala komu od odraslih v tvojem okolju. Tako se ti ne bo potrebno pogovarjati, nekdo pa bo vseeno lahko prebral, kaj se ti dogaja in ti bo lahko priskočil na pomoč.
Pišeš, da imaš občutek, da te nekatere sošolke izločijo, nekatere tebe ne zanimajo za druge pa imaš občutek, da jim ti nisi všeč. Sprašuješ se, kaj na tebi jim ni všeč? Žal na to nimam odgovora, verjamem pa, da se s takšnimi občutki počutiš osamljeno, morda celo manj vredno kot ostali. Včasih se v skupini prijateljev zgodi, da je nekdo izločen, kljub temu da z njim ni popolnoma nič narobe. Včasih si družba poišče “črno ovco”, da sami lažje shajajo in pogosto morajo posredovati odrasli, da pomagajo raziskati, kaj se v skupini dogaja in takšno obnašanje prijateljic prekinejo.
Zdaj bolje razumem, kaj misliš s tem, da je Tinka nasilna. Če te udari in tebe zaboli, te spodbujam, da ji poveš, da te je to zabolelo. Lahko ji tudi zelo odločno rečeš, da naj neha, da tega ne dovoliš. Če boš imela občutek, da te ne jemlje resno ali pa se bo to še naprej dogajalo, moraš povedati učiteljici. Pomembno je, da to poveš naprej, ker si zaslužiš, da te odrasli zaščitijo, če so prijateljice do tebe nasilne ali pa zlobne. Nasilje do tebe je v čisto vsakem primeru nedopustno!
Zanima te, kaj pomeni depresija. Svetujem ti, da si prebereš nekaj člankov na našem portalu. Tukaj je link: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=27 Če te bo pa še kaj zanimalo, pa le piši.
Lepo te pozdravljam,