Ojj, imam enega prijatelja ki sem ga spoznala pred približno enim mesecem. Se zelo dobro razumeva ampak zadnje čase me skrbi zanj ker se mi zdi da se hoče ubit...nevem kaj naredit. Sem se poskusila pogovorit z njim ampak noče nič povedat ker baje niti nima kaj za rečt...kaj naj naredim:(???
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Julija!
V tvojem zapisu čutim resnično skrb za prijatelja. Sprašuješ se, kako mu lahko pomagaš v njegovi stiski. Pri tem se sicer sprašujem, po čem sklepaš, da si želi končati življenje? Ti je to kakorkoli nakazal? Je kaj takega rekel oz. naredil?
Praviš, da si se s prijateljem poskusila pogovoriti in to je dobro. Morda v tistem trenutku res ni bil pripravljen na sodelovanje v pogovoru, a to ne pomeni, da ne smeš več poskusiti. Najpomembneje se zdi, da prijatelju poskusiš ubesediti, da si tam zanj, da ti lahko zaupa, da ti ni vseeno zanj. V kolikor prijatelj spregovori, ga poslušaj in poskušaj sprejeti njegova čustva, doživljanje. Skupaj lahko iščeta tudi razloge za vztrajanje, razloge za življenje. Več o tem, kako pristopiti k takšnemu pogovoru pa na povezavi
Vsekakor pa je ključno, da si prijatelj v primeru tako velike stiske poišče strokovno pomoč. Z njim se lahko pogovoriš o tem, kateri odrasli osebi bi lahko zaupal svoje stiske. Morda šolski svetovalni službi, kakšnemu učitelju, ki mu zaupa, lahko se obrne na naš forum ali chat, na voljo so tudi svetovalnice Posvet. Pod zavihkom Poišči pomoč na naši spletni strani lahko najdeta različne možnosti za strokovno obravnavo. Lahko pa je zanj prvi korak tudi to, da o svojih stiskah spregovori s starši ali kakšno drugo osebo, ki ji zaupa.
Od tebe je zelo lepo, da prijatelju poskušaš pomagati. Zagotovo mu to veliko pomeni in verjamem, da čuti, da si tam zanj. Vseeno pa poskrbi tudi zase in pazi, da te njegove stiske ne bodo preveč obremenile. Tudi ti se lahko obrneš na kakšno odraslo osebo, v kolikor te bo zadeva preveč težila. Vesela pa bom tudi, če napišeš še kaj več o tvojih oz. prijateljevih okoliščinah in morda skupaj najdeva še kakšno bolj konkretno možnost.
Vse dobro ti želim!
Lea Prinčič, mag. psihologije