Pozdravljeni,
pred nekaj dnevi sva šle z mami kupovat nedrčke. Dva sta super velikost, druga dva pa sem morda vzela eno košarico prevelika in to me dela nervozno. Ne vem, kaj mi je bilo, da sem v kabini mislila, da sta mi prav, ker mi NISTA. Lahko bi bilo popolno, če bi ju vzela eno košarico manjša. Vrniti ju ne morem, ker sem ju že razpakirala in oprala. Ne morem vam povedati, kako živčna sem zaradi tega: vsakokrat, ko se spomnin na nedrčka, postanem res zelo nervozna in dobim negativne misli. Ne morem verjeti, da sem spet zamočila. Ne vem, kaj mi je, res ne. Ne morem se umiriti. Poleg tega dvomim, da se mi bodo prsi še kaj razvijale pri teh letih in bom verjetno obtičala s prevelikima nedrčkoma. Ampak ju moram nositi. Ne vem. Kako sem lahko to storila? Ne maram sicer nositi prevelikih nedrčkov, ker postanem negotova in si želim, da bi imela večje prsi. Tudi mami ne želim omeniti, ker mi je kupila že preveč nedrčkov. ZAKAJ NISEM VZELA MANJŠE ŠTEVILKE???
Res ne vem, zakaj sem tako nervozna zaradi tega. To je res tista močna nervoza, ki jo drugače občutim za resnejše težave. Je stvar res v nedrčkih ali kje drugje?
he
hellogirl
sam mal se ustav pa logično premisl, pač zakaj taka drama takoj? just chill girl
lej, če sta že oprana, nimaš kaj ane? torej glede te dveh se NIMAŠ KEJ ZA SEKIRAT!! mogoče ti bosta pa enkrat prav, če pa ne ju boš pa dala svojemu otroku ali pa k boš mela ene prijateljice k boš starejša tko 25 30 pa boš ji lahko dala, res zdej lahko daš samo v omaro in je to to, sploh ne razmišli več. drugače ju imaš pa za backup, vedno je bolš met več oblek kt pa premal, tut če jih ne uporabljaš. zdej sta tvojadva in res gresta lahko tudi v omaro, nobene drame okej?
2. a živite kje stran od mesta ali kaj? pač sej lahko greš si sama kupiti nove če rabiš. ko boš starejša se boš kopala v kešu, koda če zdej v teh letih več zapraviš za OSNOVNE POTREBE je čist normalno. js si grem sama kupt črne kratke majce pa make-up recimo in je vse okej pa ful boljši občutek je če si sam kej kupš. edina tko problema sta, vem da eni nimajo svojega denarja, ampak tvoja mama zveni kul če gre s tabo po nakupih. drugače pa, sej ne bo nihče opazil če si izposodiš ene par evrčkov iz njune denarnice ane? pravico imaš do oblek, in do njih lahko prideš z ali brez pomoči staršev. realno, ampak okej druga stvar pa je če maš shoping center nekje daleč, ampak sej pol pa rečeš če te lahko sam zapelje do tja in da boš sama šla mal naokol. al pa z avtobusom pejt.
vse bo okej sam brez drame, sej si ti tista k odloča o vsem
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in mi zaupala svojo težavo. Iz tvojega opisa lahko razberem, da si doživela res intenzivno stisko, ker si izbrala napačna nedrčka. Pomembno je, da se zavedaš, da nihče izmed nas ni popoln ter da vsi kdaj sprejmemo odločitve, ki jih kasneje obžalujemo.
Spodbudila bi te k temu, da poskušaš biti prijaznejša do sebe. Takrat si se odločila na podlagi tega, kar si v tistem trenutku mislila in čutila. Napačna izbira ne pomeni, da je s tabo karkoli narobe.
Pišeš, da te dogodek še vedno zelo obremenjuje in da te preplavijo neprijetna čustva vsakič, ko pomisliš nanj. Praviš tudi, da se počutiš tesnobno, nervozno. Bi mi morda lahko zaupala kaj več o tem? Kako se sicer počutiš? Kakšne misli ti gredo po glavi? Kako se sicer razumeš z vrstniki, prijatelji, starši?
Pri soočanju z negativnimi misli, ti je lahko morda v pomoč katera izmed tehnik za preusmerjanje misli oz. detektivsko razmišljanje in analiza misli. V trenutkih, ko te preplavijo negativne misli, lahko poskusiš svojo pozornost preusmeriti s tehniko prizemljitve. Pomen, ki ga pripišemo našim mislim namreč vpliva na naša čustva in dogajanje v telesu, ter tudi na naše vedenje. Prijazno bi te povabila, da preizkusiš katero izmed opisanih tehnik. Pri tem pa je pomembno, da nisi prestroga do sebe, začni z majhnimi koraki, postopoma.
Morda bi ti pomagalo tudi, če bi se o svojih občutkih pogovorila s šolsko svetovalno delavko. Kaj misliš o tem? Če želiš, lahko uporabiš tudi možnost chat pogovora s psihologom/injo na naši spletni strani: https://www.tosemjaz.net/pogovori-se/ .
Upam, da ti bo zgornji zapis vsaj malo v pomoč. Vesela bom, če se ponovno oglasiš in mi zaupaš kaj več o tem, kako se počutiš in kaj doživljaš.
Prijazen pozdrav
dr. Urška Žerak, mag. psihologije
ne
neumnica
Pozdravljeni!
Odkar sem vam nazadnje pisala, se je zgodilo nekaj, na kar ne bi nikoli pomislila: tisti nedrček ni bil nikoli prevelik. Šlo je za to, da sta bila v kompletu dva, eden v rožnati in drugi v rdeči barvi. V kabini sem pomerila rožnatega, ki se je prilegal popolno, doma pa rdečega, ki je bil prevelik. Ko sem pogledala listka, sem opazila, da je tisti rdeči dejansko eno košarico večji in ga je nekdo ponesreči dal na obešalnik z velikostjo rožnatega, manjšega nedrčka. Tako je bila moja presoja prava.
Glede nervoze pa ... Ves čas sem na trnih zaradi šole, poleg tega pa še zato, ker ene punce v šoli niso tako dobre prijateljice, kot sem mislila, da so; starša se kregata; na internetu zasledim neko bolezen (za katero nisem nikoli prej pomislila, da jo imam) in naenkrat pri sebi najdem simptome, nato pa sem zaradi tega ves čas živčna ... Imam sestro, s katero imava super odnos, tudi najboljšo prijateljico imam. Drugače je v redu.
Lep dan še naprej.
Uredništvo
Urška Žerak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se ponovno oglasila in mi opisala razplet situacije z nedrčkom. Kot si sama opisala, se menjave velikosti lahko nenamerno zgodijo, zato je povsem razumljivo, da si bila zmedena. Zanimivo je, da se je na koncu izkazalo, da je bila tvoja prvotna ocena povsem ustrezna.
Če sem iz tvojega zapisala pravilno razbrala, te trenutno obremenjuje več stvari – šola, odnosi s prijateljicami in dogajanje doma. Bi mi morda zaupala kaj več o tem? Kaj te v tem trenutku najbolj skrbi?
Pišeš tudi, da te skrbi, da imaš simptome bolezni, o kateri si brala na internetu. Včasih se nam lahko zgodi, da ob prebiranju informacij o boleznih na spletu, postanemo bolj pozorni na svoje telo in telesne občutke, zato nas lahko hitreje zaskrbi kakšen nenavaden občutek ali sprememba. Pri tem bi ti toplo priporočala, da v primeru, da imaš skrbi glede svojega zdravja, se o tem pogovoriš z zdravnikom ali drugo zaupanja vredno odraslo osebo. Pri informacijah, ki jih pridobiš na internetu je potrebna previdnost, saj ni nujno, da so vse pravilne, nekatere pa so lahko celo zavajajoče.
Super je, da imaš sestro, s katero se dobro razumeš in najboljšo prijateljico, ki ji lahko zaupaš. Takšna podpora je zelo dragocena, zato bi te spodbudila, da svoje skrbi deliš z njima.
Želim ti miren zaključek šolskega leta ter lepe počitnice. Če boš želela še kaj deliti ali se pogovoriti o tem, kar doživljaš, bom vesela tvojega ponovnega odziva.
Prijazen pozdrav
dr. Urška Žerak, mag. psihologije