Zivjo pisem vam zato ker nvm kaj naj naredim. U glavnem usakic ko hocem ali zelim posuskati nove stvari spoznavati folk me vedno moja pretkelost drzi nazaj in vedno se konca tako da jaz use uncim oz. Npr da bi zdj rekla enemu frendu ku sva si zlo pisala in prisla bljzu pol pa ga blokam zato ker nvm ali bom bla izdana in tako in pol cez 2 mesca ga dodam nazaj mislec da se ga skrbi zame in mi rece da ga ne zanimam vec in take in pol ko mu povm da mam custva zanjaga mi pa rece jst te nocm vec videti nehi mi pisati in pol mi celi recejo nehi zvieti v preteklosti. Tt ko zelim spozanavti oz. Porbavati nove stavri me preide pretekli strah da se bodo noreceval iz mene ali pa da nism dovolj dobra kukr sm bla trkt. In mene zdj zanima zkj me preteklost drzi nazaj zkj md je strah probavati nove stvari in spoznavati nou folk(ker bi ga res rada spoznavala) in ali je kej narobe z mano da se mi take stvari dogajajo. Stara sm 16.
Lp
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala, da si delila svoje občutke in skrbi. Sliši se, kot da se počutiš ujeta v “začaranem krogu”, kjer te tvoje pretekle izkušnje in strah pred zavrnitvijo ali izdajo zadržujejo, da ne moreš prosto poizkušati novih stvari ali graditi novih odnosov.
Prvi korak k premagovanju teh strahov je priznanje, da te težave vplivajo na tvoje vsakdanje življenje ter da si to želiš spremeniti.
Vsaka izkušnja, ki smo jo imeli, od otroštva do sedanjosti, vpliva na način, kako vidimo svet in kako vstopamo v medosebne odnose. Včasih nas pretekle izkušnje naučijo, da se moramo pred bolečinami zaščititi. Vendar pa naša obramba čez čas, ko ni več potrebna, postane ovira, ki nam preprečuje vzpostavljanje bližnjih odnosov. Pomembno je razumeti, katere izkušnje iz preteklosti vplivajo nate danes, in razumeti, da ni vsaka situacija takšna, da se moraš pred njo zaščititi.
Namesto da poskušaš iz situacije, ki se ti zdi ogrožujoča (tj. zdi se ti, da je izdaja oz. zavrnitev možna) karseda hitro izstopiti, poskušaj z nekaj majhnimi koraki preveriti, ali je to, kar predvidevaš, resnično. Tako se lahko npr. namesto da blokiraš nekoga, ko se počutiš negotovo, najprej posvetuješ z zaupanja vrednim prijateljem ali posameznika neposredno vprašaš, ali se je med vama kaj spremenilo. To ti lahko pomaga občutiti večji nadzor nad situacijo, hkrati pa zmanjšaš verjetnost, da si narobe razumela situacijo.
Včasih nas strah pred zavrnitvijo zadržuje, ker dvomimo v lastno vrednost. Delo na krepitvi tvoje samopodobe lahko pomaga zmanjšati strah pred tem, kaj drugi mislijo o tebi. To lahko vključuje afirmacije, dnevnik dosežkov ali celo terapijo. Več o tem si lahko prebereš tukaj.
Najbolj pomembno je, da se zavedaš, da ni nič narobe s tabo. Pomembno je, da si do sebe sočutna in si priznaš svoje občutke, ob tem pa zanje ne kriviš sebe. Vsak korak, ki ga narediš v smer premagovanja teh strahov, je pomemben in ti lahko zelo pomaga v navezovanju bližnjih stikov z drugimi.
Upam, da sem odgovorila na tvoje vprašanje.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije
• Zm
Zmedena
Zdravo spet se vam jvaljam on naptej bi rada rekla hvala da ste mi p9magali odgvoriti na mpje uprasanje imam pa se par uprasnaji za vas glede na to temo. Bi mi lahko povedali zakaj se vedno vracam osebam ki so me prizadeli ceprau nocem me skus mika da se vrnem pac npr. Ko sem koncala z bivsim sem se skus njemu vracala.sledec da se je spremnil pa se ni. Pa tt jst bi rada naredia en mali glow up in sm ze po prvem tednu skor obupala pac rada bi shujsala na priblizno 5 kg, pa tt rada bi spremenila mindset in zdj me zanima kako naj to naredim. Pac obuctek mam da ce bom naredila to da mi bo myb pol lazje razumet zkj sm bla v preteklosti
Lp
• Uredništvo
Ana Lampret
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Vesela sem, da si se ponovno oglasila. Če sem te prav razumela, te zanima, zakaj se vedno znova vračaš k osebam, ki so te prizadele. Prav tako te zanima, kako bi lahko spremenila svoj pogled na svet, izboljšala svojo samozavest in videz.
To, da se vračaš k osebam, ki so te prizadele, je precej pogost pojav in ima lahko več vzrokov. Včasih se vračamo k nam znanim vzorcem odnosov (npr. vedno znova zapadamo v razmerja s posamezniki, ki so do nas hladni in čustveno nedostopni), ker so nam ti bolj poznani in domači, četudi niso vedno dobri za nas. To je lahko posledica strahu pred neznanim ali pred tem, da bomo ostali sami. Kot drugo, pogosto upamo, da se bo oseba spremenila ali da se bo odnos izboljšal, če ji damo še eno priložnost. To upanje nas lahko vodi v to, da se k tej osebi vedno znova vračamo, kljub preteklim negativnim izkušnjam. Kot zadnje je v ozadju lahko slaba samopodoba. V kolikor imaš občutek, da si ne zaslužiš boljšega ali da ne moreš najti nekoga, ki bi do tebe imel boljši odnos, se morda nezavedno vračaš k tistim, ki te ne cenijo dovolj.
Kar zadeva tvojo željo po osebni preobrazbi, kot sta izguba teže in sprememba miselnosti, ti predlagam naslednje. Začni z majhnimi, dosegljivimi cilji. Če želiš shujšati, si zastavi majhne tedenske cilje, pri tem pa se je dobro posvetovati z osebnim zdravnikom, da bo tvoj načrt zdrav in primeren zate. Vsaka sprememba zahteva čas in doslednost. Ne obupaj, če takoj ne vidiš rezultatov. Kar se tiče izboljšanja samopodobe lahko slediš našim korakom do izboljšanja samopodobe. Spremembe naših navad in ustaljenih vzorcev so težke, zato je pomembno, da si poiščeš podporo pri prijateljih, družini ali skupinah, ki imajo podobne cilje. Pogovor z nekom, ki se sooča s podobnimi izzivi (npr. prijateljica, ki je odločena, da bo tokrat za stalno prekinila s svojim bivšim fantom, ki z njo ne ravna lepo), te lahko motivira pri vztrajanju v potrebnih spremembah.
Upam, da ti bodo moji nasveti kako pomagali.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije