Pozdravljeni
Sem v 1. letniku splošne gimnazije in mi nikakor ne gre kljub trudu in veliko učenja Največ težav mi povzroča matematika in fizika. Razmišljam o prepisu v strokovno šolo . Ali se da 1. Letnik narediti samoplačniško tiste izpite ki jih na gimnaziji ni bilo in potem 2. Letnik nadaljevati redno?
Hvala za razumevanje
Lp
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Dobro je, da iščeš rešitve in razmišljaš o svoji prihodnosti. Prehod iz osnovne v srednjo šolo je za marsikoga zahteven, saj prinaša številne izzive, zato ni nič nenavadnega, če se znajdeš pred vprašanjem, ali je trenutno izbrana pot res prava zate.
Če razmišljaš o prepisu iz gimnazije v srednjo strokovno šolo, je to povsem legitimna in pogosta odločitev. Mnogi dijaki ugotovijo, da jim bolj praktično usmerjen program bolje ustreza – tako glede učnih vsebin kot tudi glede načina dela.
Glede tvoje možnosti za nadaljevanje v 2. letniku strokovne šole: prehod iz 1. letnika gimnazije v 2. letnik srednje strokovne šole je mogoč, vendar je običajno povezan z opravljanjem diferencialnih izpitov. To so izpiti iz predmetov, ki jih v gimnaziji niste imeli, a jih strokovni program vključuje – na primer strokovni moduli ali praktični pouk. Organizacija teh izpitov je odvisna od posamezne šole, zato je pomembno, da se pravočasno pozanimaš.
Če diferencialne izpite uspešno opraviš – običajno pred začetkom novega šolskega leta – lahko nato redno nadaljuješ izobraževanje v 2. letniku izbranega strokovnega programa.
Svetujem ti naslednje korake:
1. Pogovori se s svetovalno službo na svoji trenutni šoli. Povej, kako se počutiš in da razmišljaš o prepisu – lahko ti pomagajo razjasniti možnosti in poiskati šolo, ki bi ti bolje ustrezala.
2. Kontaktiraj svetovalno službo šole, kamor bi se želela prepisati. Vprašaj jih, ali sprejemajo dijake iz gimnazije v 2. letnik, katere diferencialne izpite bi bilo treba opraviti, kakšen je postopek in kakšni so roki.
3. Premisli o svojih interesih in ciljih. Strokovne šole ponujajo številne možnosti – med drugim tudi pot do maturitetnega tečaja in kasnejšega študija, če te to zanima.
Čeprav se ti trenutno zdi situacija težka, to še zdaleč ne pomeni, da ti "ne gre". Morda ti enostavno ne ustreza način poučevanja in ocenjevanja v gimnaziji – kar pa ne pomeni, da ne boš uspela na drugi poti. Pomembno je, da najdeš okolje, kjer boš lahko pokazala svoje sposobnosti in se razvijala v smeri, ki te veseli. Srečno!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike
Li
Limonca1
Pozdravljeni.
Naj povem da še nisem ničesar rešila. Sedaj imam popravni izpit iz matematike. Pozanimala sem se na dva strokovna programa in v nobenega ne morem v 2. letnik ker je preveč diferencialnih izpitov za 1. letnik. V 1. letnik pa tudi ne morem ne na kozmetično in ne ekonomski tehnik ker je vse polno. Ne vem več kaj storiti. Kako to rešiti? Na gimnaziji tudi če naredim popravni izpit za kar se trudim, me je strah drugega letnika ker vem da je še težji od prvega.
Razmišljam da bi šla izredno izobraževanje, kar pa vem da ni mali strošek za starše.
Hr
Hrk
Fyi, na izrednjem izobraževanju labko greš tudi sama delat preko študentakegservisa, recimo na petrol in si sama zaslužiš za placevanje izpitov.
Uredništvo
Ana Boršič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si zaupala svojo situacijo. Verjamem, da ti je zelo stresna, saj je polna negotovosti. A verjemi – nisi edina. Tudi če se ti trenutno zdi, da nimaš veliko možnosti, obstaja več poti naprej.
Zdaj je tvoj glavni cilj, da uspešno opraviš popravni izpit iz matematike. Predlagam ti, da se trenutno osredotočiš predvsem nanj. Zavedam se, da je v takšni situaciji težko zbrati motivacijo, vendar je pomembno, da premagaš to oviro na svoji poti.
Ko boš izpit opravila, boš imela več jasnosti in moči za razmislek o naslednjih korakih – bodisi o morebitnem prepisu bodisi o nadaljevanju trenutnega programa. Kar se tiče polnih mest v drugih programih, obstaja več možnosti:
· počakaj na morebitna prosta mesta v srednješolskih programih konec avgusta oz. septembra,
· vpiši se v 1. letnik drugega programa,
· razišči možnosti izrednega šolanja in premisli o finančnih posledicah,
· poišči pomoč in podporo za opravljanje obveznosti v gimnaziji,
· razvijaj učne strategije in se uči učenja,
· oblikuj delovni načrt,
· najdi dejavnosti, ki te motivirajo,
· določi si cilj, ki bo osmislil tvoj trud.
Razmisli o teh možnostih in poskusi izbrati eno pot, ki ti je trenutno najbolj dosegljiva. Razumem, da te morda ovira tudi strah pred nadaljevanjem gimnazijskega programa – kar je popolnoma razumljivo, sploh po težji izkušnji v prvem letniku. A dejstvo, da se zdaj pripravljaš na popravni izpit, pomeni, da imaš pogum in voljo. Morda bo v drugem letniku res še zahtevneje, a z dobrim načrtovanjem, podporo (inštrukcije, tutorji, dodatna razlaga …) in zavedanjem, da nisi sama, lahko uspeš.
Če pa boš kljub vsemu čutila, da gimnazija ni prava pot zate, izkoristi poletje za raziskovanje drugih možnosti. Več informacij lahko najdeš na:
· www.tosemjaz.net – Šola, učenje in prosti čas
Verjamem, da boš našla svojo pravo pot.
Vse dobro ti želim!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike