Hy!
Imam sošolca ki ni tako vspešen v šoli in me zmeraj pretepa in niso v šoli nič naredili ker je kao to za njih ok.
Mi lahko prosim svetujete! :(=
Imam pa še enega ki je še bolj poseben. Rekel mi je da sem glupa in prej sem bila z njim prijateljica zdaj pa nisem več ker me je to zelo prizadelo.
Hvala za vse nasvete;)
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga Skokec,
iz tvojega zapisa je razvidno, da si mladostnica, zato te bom tako tudi naslavljala.
Zapisala si dve situaciji, ki sta zate obremenjujoči. Tvoj zapis je sicer kratek in manjka mi še kakšna informacija o tvojih odnosih z vrstniki, načinu dosedanjega reševanja problemov itd.
Prva situacija se nanaša na sošolca, ki je do tebe fizično nasilen, kar ni dpoustno in sprejemljivo. Zapisala si, da v šoli niso naredili nič. Kaj to pomeni nič? Ti si, sklepam, sporočila, da je njegovo vedenje do tebe neprimerno in da potrebuješ pomoč, podporo. To je tvoja pravica in dolžnost nas odraslih. Predlagam, da še enkrat (v kolikor še nisi, pa četudi si) svoj odnos s sošolcem predstaviš tako razredniku kot svetovalni službi. Poskušaj sporočiti svoje občutke, strahove, nemoč.
Druga situacija se nanaša na izrečene besede, da si glupa. Zapisala si, da te je to sporočilo prijatelja prizadelo. Razumem. Takšnih besed, ki jo označujemo za žaljivko, se prijateljem ali pa komerkoli ne sporoča. Si se o tem pogovorila s tem fantom, si mu povedala, da ti takšna označba ni ok? Zakaj? Na tak način mu podaš jasno informacijo, da je takšno komuniciranje zate nesprejemljivo in da tega preprosto ne dovoliš. To sporoči spoštljivo, asertivno.
Ob koncu še dva nasveta:
z namenom, da se opolnomočiš za različne odnose z vrstniki, odraslimi, ti predlagam v branje prispevek o tem kako pomembno je, da znamo asertivno komunicirati z postavljanjem mej in prispevek o tem kdo je kriv za nasilje - vsekakor ne tisti, nad katerim se nasilje izvaja, to si prosim zapomni (četudi bodo rekli, ta izziva itd. - ne,tisti, ki nasilje izvaja izbira to obliko vedenja, ki je neustrezna.
Verjamem, da ti bodo na šoli nudili podporno okolje in varen prostor za pogovor ter pomoč. Pomembno je, da veš, da smo ti tu na voljo in z veseljem berem tvoj nov zapis, razmišljam s tabo in iščem poti reševanja.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
Ta
Tadej
Ne se obrenjevat z žaljivkami. Včasih kdo kaj reče v jezi in ne misli resno. Tudi vsaka žaljvika te lahko naredi močnejo. To pa tako, da tekoj ko te nekdo ožali spustiš to skozi sebe. Ne mislis več na to, se sprostis in das fokus na drugam. Tako žaljivke z vajo nebodo imele viva na tebe in tisti ki te žalijo te nebodo več ker bodo opazli da ti ne morejo nič.
Glede pretepa in če ti učitelji ne pomagajo sporoči to policiji ali pa to povej njegovim starsam oz naj tvoji starsi povedo njegovim.