Pozdravljeni.
Ravno sem končala 2. letnik srednje zdravstvene šole, smer zdravstvena nega. Imam pa problem. Že od začetka imam velik občutek, da to delo ni zame. Pa sem vstrajala, malo zaradi staršev, malo zato, ker nisem vedela kam drugam. In, ja, vem, da lahko grem po tem programu in morebitnem maturitetnem tečaju naprej kamorkoli... Ampak ti dve leti, ko sem na tej šoli, sta mi bili milo rečeno pekel. Problem ni bilo učenje, to mi gre dobro. Ampak, ne glede na to, kako sem se potrudila pri praksi, vedno sem nekaj naredila narobe in slabo. Še profesorica prakse mi je rekla, da se teorijo naučim vedno v nulo, da "prakso pa bo treba še dosti vadit". Občutek imam, da more sposobnosti ne zadoščajo zahtevam te prakse in poklica (moj psiholog sumi aspergerjev sindrom, zaradi česar je socialna dinamika dela medicinske sestre zelo naporna) . Kar pa vem zagotovo, je, da še enega leta, kot je bilo to, ne bom zdržala ne jaz, niti moje telo (dobila sem slabe izvide, ki so zdravnico in starše zelo zaskrbeli). In, žal mi je to reči, ampak to leto sem izgubila vso veselje v življenju.
Kaj naj storim? Je sploh še kaka možnost za prepis v 3. letnik? Ali vsaj v drugi? In, je mogoče iz 2. letnika srednje šole v gimnazijo? (Šolska svetovalna delavka me ima že dovolj s temi vprašanji...)
Ker si želim kasneje na faks, ki zahteva maturo gimnazije.
Hvala vam za morebiten odgovor. In hvala za delo, ki ga opravljate.
Lp, Lea
• Gi
Gimnazijec
Po končanem drugem letniku srednje šole se lahko prepišeš v 3. letnik gimnazije, če najdeš gimnazijo s prostimi mesti, ki bo sprejela tvojo prošnjo za prepis.
Treba pa bo opraviti nekaj dodatnih izpitov iz predmetov, ki jih na srednji zdravstveni šoli ni. Ponavadi se izpiti opravljajo v tekočem letu, torej ko že obiskuješ 3. letnik gimnazije.
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Lea, pozdravljena.
Oprosti za pozen odgovor – v teh dneh svetovalni delavci vpisujemo novo generacijo dijakov prvih letnikov in smo zelo zaposleni. To omenjam tudi zato, ker sama ta čas veliko govorim z devetošolci, ki se odločajo, kaj narediti, če niso bili tako uspešni pri vpisu, kot so si želeli, pa tudi s prvošolci, ki ugotavljajo, da so se lani napačno odločili glede izbire srednje šole. Dvomi dijakov o tem, ali so se res pravilno odločili, niso redki. Pri nekaterih pa so tudi zelo močni, podobno, kot opisuješ sama. Kaj v takem primeru narediti? Odgovor je odvisen od več dejavnikov. Eden, ki se meni zdi zelo pomemben, je, kako doživljaš trenutno izobraževanje. Iz tvojega pisanja sklepam, da si precej prepričana, da delo v zdravstveni negi ni zate. Če je tako, potem je odločitev za prepis vsekakor smiselna. Pomembno vprašanje, ki bi ti ga zastavila, je tudi, kaj si želiš študirati. Očitno si že ugotovila, da na ta študij ne boš mogla brez splošne mature.
Glede prepisov pa je tako. Če bi se želela prepisati v 3. letnik drugega strokovnega programa, bi to zate pomenilo precej dela z izpiti iz (strokovnih) predmetov, ki jih na sedanji šoli nisi imela. Če pogledaš, koliko strokovnih predmetov si v dveh letih imela, boš dobila občutek, kaj to pomeni. Opraviti je potrebno tudi prakso za nazaj. Pri prepisu na gimnazijo bi imela manko pri temeljnih predmetih, opraviti pa bi morala izpite iz predmetov, ki jih nisi imela oz. bi ti lahko gimnazija določila tudi izpite pri temeljnih predmetih, ker je gimnazija vendarle zahtevnejši program. Ob tem moram omeniti še, da je od srednje šole odvisno, v kateri letnik še vpisuje preusmerjence (dijake iz drugih šol); lahko imajo dogovor, da v drugi letnik še sprejemajo dijake, potem pa je razlik med programi že preveč – to je stvar, ki jo je potrebno preveriti na posamezni srednji šoli. Povedati želim, da prepis seveda je mogoč in da bi ti v tvojem primeru verjetno tudi jaz svetovala, da se zanj odločiš. Bi pa dijaku, ki bi k meni prišel na pogovor ob koncu drugega letnika svetovala, da razmišlja o ponovnem vpisu v drugi letnik, v tvojem primeru, v gimnazijski program. To se večini najprej upira, saj razmišljajo o izgubljenem letu, a iz izkušenj lahko povem, da je dolgoročno to za večino najboljša rešitev: zamudijo samo prvi letnik na novi šoli, se lažje vključijo v razred in hitreje osvojijo zamujeno snov ter nadaljujejo skupaj z novim razredom, nimajo obilice izpitov za nazaj, ki jih sicer, če se prepisujejo v tretji letnik, še celo leto ali tudi dve dodatno obremenjuje …
Torej, nikar se ne čuti, da preveč 'težiš' svetovalni delavki – za to smo na šolah, da vam pomagamo pri tovrstnih dilemah. Pogovorita se še enkrat, pojdi k njej skupaj s starši, da ti bo pomagala prepričati tudi njiju, nato pa naredi plan, kam poklicati, kje se pozanimati, kaj narediti, da bo naslednje šolsko leto bolj v skladu s tvojimi potrebami in željami.
Želim ti pogum in energijo za pomemben korak – veliki koraki niso lahki, so pa včasih nujni, če želimo (pre)živeti.
Kljub pomembnim razmislekom, ki jih imaš, ti želim lepe počitnice.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• Le
Lea134
Odgovor svetovalke:
Lea, pozdravljena.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
Najlepša hvala za vaš odgovor (in tudi hvala gimnazijcu). Upam, da bom lahko izplavala iz te neodločenosti, izgubljenosti in obupa, ki se mi vleče že od začetka te šole. Upam, da bom naslednje leto lahko živela.
Hvala za delo, ki ga opravljate. Vaši dijaki so lahko srečni, da vas imajo na šoli.
• Ma
Maja 224
Zdravo,
letosnje solsko leto se ze zakljucuje. Obiskujem 1 letnik gimnazije in vi se rada prebisala v 2 letnik v drugo srednjo solo zanima me ali je to mozno?
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Seveda, prepis na drugo šolo je možen. Ampak v kolikor imajo v oddelku prosto mesto. Svetujem ti, da čimprej kontaktiraš svetovalno službo želene šole in se pozanimaš o možnosti prepisa. V kolikor gre za drug program, boš verjetno morala opraviti kakšne diferencialne izpite. Vse ti bodo pa povedali v svetovalni službi, tako da kar pogumno.
Lepo te pozdravljam in ti želim, da najdeš svojo pot.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike