Pozdravljeni,
zanima me kakšni so pogoji za prepis iz splošne gimnazije na tehnično(Ekonomsko) gimnazijo.
Glede na to, da sem na začetku mislil, da so razlike med gimnazijami minimalne, sem sedaj ugotovil, da so zelo velike. Sam sem trenutno na splošni gimnaziji, kjer imam kljub temu, da se ogromno učim(več ur vsak dan) ogromne težave. Več predmetov imam negativno(poleg mene vsak test piše negativno še okoli 10 dijakov). Največ težav imam z naravoslovnimi predmeti(matematika, fizika...) Glede na to, da sem imel v Oš skoraj čisto same petice in tudi kar nekaj dosežkov na tekmovanjih iz znanja, sem mislil, da mi bo na gimnaziji vse steklo brez težav, sploh pa si nisem mislil, da se bom moral boriti zgolj za 2. Učne navade sem dobro razvil že v Oš, z matematiko in fiziko takrat nisem imel nikakršnih problemov, vse brez težav odlično 5, kljub temu, da je bilo v razredu ogromno negativnih. Sedaj na gimnaziji pa gre vse narobe.
Kar nekaj mojih znancev in nekdanjih sošolcev je šlo na ekonomsko gimnazijo, kjer imajo v 1. letniku kljub temu, da sta jim šle matematika in fizika precej slabše kot meni(imeli so komaj 4), zdaj tam nimajo nobenih težav! Učijo se manj kot jaz, sam z več učenja kot oni ne morem dobiti 2, oni pa na ekonomski gim. brez težav dobijo 4!
Tudi zaradi tega, ker me ekonomija zelo zanima, sam razmišljam o prepisu na ekonomsko gimnazijo(Prešernova) ob koncu 1. letnika v 2. letnik(upam, da mi uspe uspešno zaključiti).
Zanimajo me, kakšni so pogoji za prepis. Kaj se zgodi, če je preveč prijavljenih na premalo mest? Se pogledajo točke iz Oš, ali gre zgolj za žreb?
Najlepše se vam zahvaljujem za odgovor!
• Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen,
pišeš o želji po prepisu iz splošne na ekonomsko gimnazijo. Zaskrbljen si, ker si v osnovni šoli z odliko opravljal vse obveznosti, poleg tega pa si bil uspešen še na šolskih tekmovanjih, sedaj pa se boriš za pozitivne ocene. Tvoja pričakovanja o srednji šoli se niso uresničila. Svoje ocene si primerjal z ocenami vrstnikov. Ugotovil si, da tisti, ki so v osnovni šoli imeli več težav in nižje ocene, sedaj dosegajo višje in v gimnaziji nimajo večjih težav. Razočaran si, ker opažaš razlike v zahtevnosti gimnazij. Hkrati pa zaradi tega, ker ne razumeš, zakaj nisi več tako uspešen kot v osnovni šoli, če si že takrat razvil dobre učne navade in z učenjem nisi imel težav. Ker meniš, da bi bil na ekonomski gimnaziji bolj uspešen, te zanima, kako poteka prepis po končanem prvem letniku.
Verjamem, da ti je zelo neprijetno, ker v srednji šoli ne dosegaš visokih ocen, kakor si jih v osnovni šoli. Predstavljam si, da mora biti zelo težko, ker  se tvoji cilji ne uresničijo, kljub temu da vanje vlagaš precej truda. Želiš si rešiti problem, dokler ne bo prepozno.
Si kdaj razmišljal, če lahko vzroke in posledice pripišeš res le enemu dejavniku, tj. razlikam med srednjimi šolami, ali bi lahko bil še kakšen dejavnik? Si morda razmišljal o tem, kateri so  morebitni drugi razlogi za nižje ocene? Le na podlagi primerjave z vrstniki namreč ne morem priti do končnega sklepa, dvomim pa, da gre le za lažji program. Seveda je lahko program oz. šola, ki jo obiskuješ sam, pomemben dejavnik, ki vpliva na vse ostale. Si se o tem morda že pogovoril s svojimi starši/skrbniki, prijatelji, znanci? Sprašujem te zaradi tega, ker bi morda lahko skupaj razložili tvojo trenutno situacijo. Cilji splošne in strokovne gimnazije so v Zakonu o gimnazijah (1996) enaki, prav tako tudi učni načrti za splošno-izobraževalne predmete, med katere sodijo tudi naravoslovni predmeti. Gimnazijski učni načrti vsebujejo tudi standarde znanja, ki jih morajo profesorji upoštevati, da dijaki usvojite predpisano snov. Ne glede na to, ali gre za splošno ali za strokovno gimnazijo.
Res pa je, da so strokovne gimnazije specializirane za določeno področje in da dijaki pridobijo več znanja iz določene smeri, saj imajo v predmetniku še druge predmete. Res je, da na ekonomski gimnaziji ni fizike in filozofije, imaš pa podjetništvo, ekonomijo in poslovanje. Kljub temu vse dijake, tako splošne kot strokovne gimnazije na koncu čaka splošna matura. To pomeni, da ostaja skupni del iz slovenščine, matematike in tujega jezika, drugačne možnosti pa so pri izbirnem delu. To pomeni, da ne glede na to, na katerem programu boš nadaljeval gimnazijsko izobraževanje, boš moral na koncu opravljati splošno maturo.
Si kdaj razmišljal o tem, da profesorji uporabljajo različne metode učenja, učne oblike, različne načine preverjanja in ocenjevanja znanja ter da je razlaga enih bolj konkretna in nazorna, razlaga drugih pa manj? Tudi to so dejavniki, ki imajo zelo pomemben vpliv na znanje in uspešnost dijakov. Si kdaj razmišljal, da bi profesorje prosil za dodatno razlago snovi, ki je ne razumeš? Lahko se zgodi, da bodo npr. v 2. letniku tvoji vrstniki na ekonomski gimnaziji dobili novega profesorja/profesorico in bo njihov uspeh drugačen, enako pa velja tudi zate. Morda za nasvet vprašaš kakšne starejše dijake ali pa se obrneš na šolsko svetovalno službo, ki ti lahko pomaga pri iskanju pomoči.
Sicer na spletni strani Ekonomske gimnazije, ki si jo omenjal, nisem našla informacij o tem, kaj se zgodi, če je preveč prijavljenih. Zagotovo pa velja, da moraš za prepis v drugi letnik uspešno opraviti prvi letnik, prav tako pa tudi diferencialne izpite iz strokovnih predmetov. Predvidevam, da se tukaj ne upoštevajo točke iz osnovne šole, ampak prej uspeh v srednji šoli in kdaj datumsko zaprosiš za prepis. Kolikor vem, je tukaj pomembna tudi ravnateljeva beseda, ki potrdi ali zavrne vpis novega dijaka. Svetujem ti, da se obrneš na svetovalno službo tako na gimnaziji, ki jo obiskuješ sedaj, kot tudi na gimnaziji, kamor se želiš prepisati. Verjamem, da zmoreš sam, ampak včasih nam ravno pomoč drugih predstavlja oporo, ki jo potrebujemo za sprejem pravih odločitev. Verjamem, da imaš dobre učne navade, a ti vseeno svetujem razmislek in pogovor o šoli, učenju in prostem času, kjer morda najdeš še kakšen dober nasvet, vezan na tvojo situacijo. Glede na tvojo uspešnost v osnovni šoli je res nenavadno, da imaš sedaj več težav in z izbiro nisi zadovoljen. Če je opravljena splošna gimnazija tvoj cilj, ti svetujem, da še vseeno poskusiš poiskati jedro problema in vztrajaš pri svoji odločitvi. Morda premisliš o tem, kaj si počel v osnovni šoli drugače. Je bila to morda kakšna sprostitvena dejavnost, ki si jo sedaj zaradi gimnazije opustil? Glede na tvoj zapis se sprašujem, ali bo prepis na drugo gimnazijo res rešil tvoje težave. S prepisom boš namreč zamenjal tudi socialno okolje, profesorje pri vseh ostalih predmetih, drugačna pa bo tudi klima šole. Morda bo vse bolje, morda pa obratno. Najbolje bo, da premisliš o vseh posredovanih informacijah, se o tem pogovoriš s profesorji in šolsko svetovalno službo ter z osebami, ki jim zaupaš. Nato pa sprejmeš odločitev, ki bo zate najbolj ustrezna.
Verjamem, da zmoreš in da ti bo uspelo najti pravo pot. Srečno!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike