Danes sem se jokala ker nisem bila ok. Mama se potem jezi oz.mi govori da hocem pozornost. In da nocem ven ampak jaz nocem ven ker mi je pac tako okej in imam dolocene zdravstvene tezave. Ni mi za se druzit z ljudmi in poslusat samo kaj oni imajo in kam vse grejo. Je pa tako da mi velikokrat starsi ali brat samo govorijo kaj delam narobe in mene to prizadane se posebej ce nisem dobre volje. Imam obcutek kot da me ne razumejo. In kot da jaz nisem dovolj.Ko ne delam kot oni recejo so pa jezni oz. mi povejo da to ni prav. Nevem kaj naj si mislim. Npr. decembra nisem hotla it ven in se spomnem da so mi ze govorili da js kako se obnasam pa kot da nisem del druzine in me je zelo prizadelo in sem se jokala in sem sla samo da bojo boljse volje. Danes je bilo tako da sem se jokala in potem kar naenkrat smejala vmes kot da mi je slo na smeh. Jokala in smejala naenkrat. Ubistvu kaksen krat ne morem kontrolirat custev in sem tudi zaskrbljena. Aja pa velikokrat se pocutim zelo osamljeno med ljudmi. Nevem a imam post travmatski ali sem nestabilna
Hvala za vas odgovor in pomoc
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in mi zaupala svojo težavo. Tvoje sporočilo sem pozorno prebrala. Če sem te pravilno razumela, ti je težko, ker imaš občutek, da te starši ne razumejo in ne sprejemajo takšne, kot si. Opisuješ tudi, da imaš težave z nadzorovanjem svojih čustev. Bi mi morda lahko zaupala kaj več o tem? Kako se sicer počutiš v šoli in doma? Katere so tiste situacije doma, ki te obremenjujejo?
Pišeš tudi, da te prepiri s starši prizadenejo. Čisto normalno je, da se po prepirih s starši slabo počutiš in da si žalostna. S tem ni nič narobe, saj prepiri niso prijetni. Kadar si žalostna zaradi prepira s starši, se ne obsojaj. Povsem okej je, da čutiš to, kar čutiš, ne glede na to, kako neprijetno je. Neprijetna čustva bodo vedno obstajala in se jim ne moreš izogniti. Vedno pa bodo minila in jih bodo nadomestila prijetnejša. Ko si žalostna se lahko poskušaš zamotiti s kakšno aktivnostjo, ki te sprošča in v njej uživaš, ali se spomniti na dobre stvari, ki se ti dogajajo. Lahko pokličeš tudi prijateljico ali drugo bližnjo osebo in ji zaupaš svoje doživljanje.
Morda bi ti predlagala, da se s staršema in bratom odkrito pogovoriš in jim zaupaš, kako se počutiš.  Bodi iskrena in jim povej, kaj te teži in kaj bi si želela glede vaših odnosov. Hkrati pa tudi ti prisluhni staršema in bratu, kakšna so njihova pričakovanja do tebe. Pri tem ti je lahko v pomoč vsebina o asertivni komunikaciji. Prepričana sem, da boš preko iskrenega pogovora izboljšala svoj odnos s starši in bratom.
Nenazadnje je pomembno tudi, da poskrbiš zase. Prijateljski odnosi, dovolj spanca, gibanje, ustrezna prehrana ter ukvarjanje z aktivnostmi, ki te veselijo in sprostijo, lahko pomembno doprinesejo k izboljšanju tvojega počutja.
Želim ti vso srečo in veliko poguma. Vesela bom, če se boš še kaj oglasila in mi zaupala, kako si.
Vse dobro.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije