Lep pozdrav
Imam tezavo ki me mori ze ene pol leta
Ko se pogovarjam z osebo (prijatelj,druzina,ljudje online) skratka vsemi se zgodi da zone outam odletim z mislimi in to cisto ne namerno. Sogovornku se zdi da ga ne poslusam ampak se ne znam kontrolirati. Isto velja z igrami branjem sluzbo zelo velike tezave z koncentracijo.
Sledi drug problem
Ze leto dni se pojavlja ne navaden obcutek straha oziroma stresa ce se mu lahko tako rece to izgleda nekako takole
zbudim se vse je top in kar na enkrat obcutek nervoze zivcnosti straha pomesano v eno
vcasih se zgodi obcutek kot da mi slon sesi na pljucih in ne pusti nervoze.
prvo sem mislil da se to dogaja zaradi sluzbe star sem 19 in sem delal v sluzbi katera mi ni bila vsec kar leto dni in ta obcutek se ni prekinil tudi ko sem zamenjal sluzbo ki mi je dejansko vsec.
Res bi rad postal boljsi sogovornik in poslusalec
Res bi se rad zbudil v soncno jutro in v njega zakorakal brez ne potrebnega obcutka straha res ne vem kaj se z menoj dogaja rad bi se pa teh obcutkov resil
Hvala za vas cas
• Ta
Tadej
Zelo dobro, da si opazil to težavo. Samo tako jo lahko rešiš. Zone out-aš lahko, ker začneš premišljevati, kaj si drugi mislijo, ali pa začneš obsojati druge, itd. To je tudi povezano s koncentracijo, kot si sam opazil. Koncentracijo lahko treniraš. Najbolj enostavna vaja za treniranje koncentracije je meditacija. Za začetek si vzami 10 minut časa in v teh 10 minutah poskušaj opaziti vsak dih in izdih ter vse občutke, povezane s procesom dihanja. Lahko tudi šteješ vsak izdih potihoma v mislih. Obstaja veliko vrst meditacij. Če ta ne ustreza tebi, poišči drugo in si izberi tisto, ki ti najbolj ustreza.
Občutkov se najhitreje rešiš tako, da jih samo opazuješ. Ko jih opazuješ, izgubijo moč nad teboj. Drugi način je, da preusmeriš fokus drugam, recimo na dih.
Če se boš odločil za meditacijo, boš z vajo postajal vedno boljši pri obvladovanju občutkov in misli.
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Hvala za tvoj iskren zapis vsega kar se ti dogaja. Ker v svojem zapisu izpostavljaš  več stvari se jih bova poskusila postopoma lotiti. Če nekoliko povzamem, v svojem sporočilu izpostavljaš, da te že nekaj časa obremenjujejo – 1) težave s koncentracijo in 2) pogost, težek občutek strahu oz. tesnobe.
Omenjaš, da v pogovoru z drugimi velikokrat nenamerno »zone outaš« in »odletiš z mislimi«. Pišeš, da se ti to dogaja oz. da si to pri sebi opazil v zadnjega pol leta. Ali bi mi prosim poskusil kaj več povedati o tem? Kako to izgleda, kaj so tvoje misli v dani situaciji? Pri raziskovanju tega področja nama je lahko v pomoč, če opišeš kakšno konkretno situacijo, ki je zate npr. aktualna ali pa ti je najbolj ostala v spominu.
Drug problem, ki ga opisuješ so občutki tesnobe. Če pravilno razumem, se ti opisani občutki pojavljajo čisto vsak dan in to traja že eno leto? Tesnoba je sicer nek popolnoma normalen občutek in večina ljudi ga velikokrat občuti v nepredvidljivih situacijah, ki pa jih je našem življenju lahko precej. Želim povedati, da je v določenih situacijah to normalen odziv telesa, zagotovo pa ni najbolj prijetno. V kolikor se ti občutki tesnobe pojavljajo vsak dan in imaš občutek, da te omejujejo pri tvojem življenju in aktivnostih, ki jih rad počneš, se bi mi zdelo dobro, da bi morda obiskal psihologa in bi se v živo, bolj poglobljeno, o tem tudi pogovoril in raziskal vzroke. Kaj misliš o tej ideji? Večina krajev ima že Centre za duševno zdravje odraslih (kamor se glede na svojo starost uvrščaš), kjer se lahko brez napotnice zdravnika prijaviš. Samo pokličeš ali jim pišeš. Tukaj je povezava do Centrov po Sloveniji, kjer lahko poiščeš sebi najbližjega.
Na koncu svojega sporočila še omenjaš svoja dva konkretna cilja. Pišeš »Rad bi postal boljši sogovornik in poslušalec«. Na našem forumu imamo kar nekaj poglobljenih člankov na temo komunikacije, ki si jih lahko prebereš. Verjamem, da boš s svojo motivacijo, ki jo izkazuješ, lahko nekaj pridobil in uporabil v svojem življenju. Morda lahko začneš z branjem tega super članka, kjer je nekaj osnovnih izhodišč. Več vsebin na temo komunikacije pa lahko prebereš tukaj
Želim ti vse dobro in veselim se tvojega odgovora.
Anja Mikl, mag. psihologije