Pozdravljeni! Potrebujem nekaj nasvetov kako spremeniti svoj življenski stil na bolje. Namreč, že od majhnega se soočam s preveliko telesno težo, sem zelo gensko nagnjena k temu, zato zelo zlahka pridobim, shujšam pa zelo zelo težko. Posledično sem še nagnjena k zastajanju vode, kar situacije ne izboljša. Imam opazen celulit in opažam občasno otekanje prstov in stegen. V poplavi prigrizkov se dobimo s prijatelji, se en večer ne "pazim" in je naslednji dan številka na tehntnici večja, trebuh večji, čez poletje pa sem se gladko zredila za 3 kg. Športa, kot npr. kardio, tek ali poskoki nimam najraje, ni mi pa problem hoja, plavanje, smučanje ... Hkrati se zaradi kilogramov ne bi odpovedala nekaterim slaščicam, ali pa prigrizkov, ki jih sošolke prinesejo na malico med odmorom. Vendar bi rada bi shujšala nekaj kilogramov, zaradi oblačil, ki so mi vedno znova manjša, in predvsem zaradi sebe-stvari so mi že načele psihično zdravje. Poleg vsega je tu še stres (grem v 4. letnik gimnazije, osebne zadeve), premalo spanja in pitja vode ... V glavnem v nobeni stvari nisem dobra kar se tega tiče. Prosila bi za nekaj realnih nasvetov kako se glede tega vsega poboljšati in izboljšati svoje zdravje in počutje, ker si taka res nisem všeč.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica.
Res je - ob rojstvu ne dobimo vsi enako "obetavnih" genetskih kart. Kolikor mi je znano iz aktualne strokovne in znanstvene literature, je dejstvo, da na svet med drugim pridemo različni tudi v tem, kako naše telo regulira energetsko enačbo, ki pa sicer še vedno velja za vse: če zaužijemo več energije, kot jo porabimo, se zredimo. In obratno.
Ampak to ne pomeni, da ti je karkoli vnaprej brezpogojno usojeno. Iz tvojega zapisa razberem, da se kar dobro poznaš, predvsem se zavedaš svojih šibkih točk, ko gre za skrb za lastno zdravje. To je že tričetrt poti! Poleg tega imaš motivacijo, da spremeniš, kar lahko. Potrebuješ samo bolj realistično strategijo. Kadar gremo na vse ali nič, je zelo velika verjetnost neuspeha. Če pa nekoliko prilagodimo pričakovanja, je uspeh že to, da smo pojedli 5 piškotov namesto cele škatle. In to je mnogo bolj življenjsko oz. praktično.
Telesna nevtralnost je ideja, da na svoje telo nehamo gledati kot na nekaj, kar mora biti takšno ali drugačno, ampak kot na nekaj, kar samo - je. V ospredje naj rajši stopijo njegove zmogljivoti. Kaj vse moje telo zmore in kako ga lahko podprem, da bo čim bolje in čim dlje zmoglo to, kar počne?
O dietah ne bi izgubljala besed in ti raje priporočam članek na naši spletni strani, ki ga je spisala zdravnica pediatrinja. V njem je odlično povzeto, kako hitro se lahko ujamemo v past različnih prehranjevalnih režimov, ki nemalokrat vodijo tudi v motnje hranjenja. V prispevku so tudi nasveti, kaj dejansko deluje.
Stres pa je normalen spremljevalec življenja, zlasti ob bolj prelomnih obdobjih. In normalen del tega je tudi dejstvo, da se na stres ne bomo vedno odzvali najbolj zdravo. Po mojem si do sebe čisto prestroga. Za začetek si lahko postaviš torej bolj realne cilje. Na primer: ČIM VEČKRAT bom nehala jesti, ko ne bom več lačna - in ne šele, ko bom sita do grla. ČIM VEČKRAT bom šla spat uro prej. ČIM VEČKRAT bom telovadila 3-krat tedensko. In potem si samo še čestitaš vsakič, ko ti zadani cilj uspe. Ko pa ne, pa si rečeš: jutri je nov dan in nova priložnost, da spet uspe.
Tisto, kar šteje, so narejeni mali koraki na dolgi rok, doslednost in vztrajnost - ne številke na tehtnici. Šteje to, kar si ljubeče podariš, ne kar si sovražno očitaš.
Vse dobro ti želim!
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Mj
Mjau
Helouu girl vidim da rabis pomoc uglaunem prva stvar zracuni si kok kalorij lahk pojes na dan brez da se zredis mas ful teh kalkulatorjev na internetu pol priporocam da jes nisko kaloricno hrano kr jo lahk pojes vec ko pa visoko kaloricne npr piscancje meso riz skir govedina
Pol zqcni se ukvarjat z kakim sportom al pa pejt u fitnes pa hod 2 krat do 3krat tedensko u fitnesvrjem mi zadovolna bos ful hitr se bols pa je ce u fitnes povabis prijatelje