Živjo, v letošnjem šolskem letu bom zaključila osnovno šolo. Dobro ponznam sošolce in sošolke, sicer se nisem preveč družila z njimi saj imam svoj majhen krog prijateljev v katerem se imam super( večinoma so to punce s katerimi treniram). Želim se vključiti tudi v "krog" mojih sošolcev in sošolk pa sploh nevem kako. Ker pa grem MOGOČE naslednje leto v šolo v Avstrijo me skrbi kako bom dobila prijatelje, ker sem zelo nesamozavestna in zelo nezgovorna.
Kaj naj naredim?
ce
cevlipaleps_1
...
No preidimo na bistvo. Zelo rada spoznavam nove ljudi in tudi rada se pogovarjam ampak sem sramažljiva in težko začnem nekaj goviriti. Sploh me ni strah, da bo me ljudje "obsojali" oz. vseeno mi je kaj si mislijo o meni ampak sploh nevem kako začeti pogovor( nisem pa najbolj sigurna vase, ni mi vše kako izgleda moj obraz, kakšno postavi imam,...) med drugimi, ki npr. govorijo. To me zares moti in tudi končujem osnovni šolo. To pomeni da bom naslednje leto v novi šoli odločam se tudi za šolo v Avstriji. Tu pa imam problem, ker nevem kako bom dobila kakšne prijatelje, ker zagotovo se noben ne bo želel družiti z mano, ker sem zelo tiho( tudi sedaj šoli v katero hodim je tako, imam par prijateljic s katerimi se razumem ostali me pustijo pri miru, ker se jim ne zdim zanimiva), želim se tudi bolj družiti s fanti, in biti ta "cool" punca s katero se vsi družijo, ki je zabavna,... Res nevem kaj naj storim. Torej moja največja želja oz. vprašanje je kako naj postanem manj zadržana, bolj komunikativna in punca s katero se bi družil vsak.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Praviš, da si sramežljiva v situacijah, ki so ti nove in z ljudmi, ki jih ne poznaš ter bi si želela znati pristopiti do njih na bolj samozavesten način. Predstavljam si, da ti to povzroča kar nekaj preglavic in si v skrbeh.
Najprej bi ti rada sporočila, da me je zelo razveselilo, ko si napisala, da te ni strah, da bi te drugi obsojali in da se ne oziraš na opazke in pripombe drugih - do takšnega mišljenja še odrasli včasih težko pridemo in skrbi mladostnikov glede tega, kaj bi si drugi o njih mislili, je pogosta težava. To, da tebi v večini ne predstavlja večjih težav, je eden izmed znakov zelo dobre samopodobe - bodi ponosna na to!
Kaj pa lahko storiš glede sramežljivosti in težav s spoznavanjem novih ljudi? Najpomembnejše veščine, ki se jih moraš za dosego svojega cilja priučiti so veščine učinkovite komunikacije in socialne veščine - to so določene spretnosti in vedenja, ki spodbujajo nastanek in vzdrževanje dobrih odnosov med ljudmi.
Glede na to da še vedno obiskuješ šolo, se lahko povežeš s sošolci/sošolkami, s katerimi imate skupne šolske projekte ali naloge - poskusi se priključiti skupini, kjer ni prijateljic, s katerimi se trenutno družiš - tako te bo situacija nekako potisnila v odnose z novimi ljudmi.
Začneš lahko s preprosto vzpostavitvijo očesnega stika z osebo, ki jo boš nagovorila in rahlim nasmeškom na obrazu - ti in še nekaj drugih, so elementi dobre neverbalne komunikacije, ki je prav tako zelo pomemben del tega, da v pogovoru z drugimi deluješ zainteresirano in samozavestno. Še več nasvetov v zvezi z neverbalno komunikacijo si lahko prebereš v prispevku na tej povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/neverbalna-komunikacija/. Osebo nato pozdraviš, če se ne poznata se predstaviš, nato pa lahko postaviš kakšno vprašanje, ki se nanaša na šolsko snov, povprašaš o mnenju drugih glede aktualnih tem, ki krožijo po spletu in socialnih omrežjih, ali pa poveš kakšno zgodbo o tem, kaj se ti je nedavno zgodilo oziroma o čem si brala. Namesto začetnega vprašanja pa lahko osebi podaš tudi kompliment in nato osebo vprašaš kaj v zvezi s komplimentom, na primer “Danes imaš zelo luštno majico! Kje si si jo kupila? Kje pa običajno nakupuješ? Zelo mi je všeč tvoj stil!”... To bo dalo sogovorcu vedeti, da se zanj zanimaš, prav tako pa te bo povezal s prijetnimi občutki, ki jih je občutil ob tvojem komplimentu.
Čez čas, ko boš tako pristopila do več novih ljudi, ti pri tem procesu več ne bo tako nerodno in ti bo postalo vedno in vedno lažje, hkrati pa boš navezala veliko novih stikov.
Prav tako bi ti rada sporočila, da so za sklepanja pravih in trajnih prijateljstev dosti bolj pomembne lastnosti, kot so sposobnost dobrega poslušanja, da drugim priskočimo na pomoč in mu znamo pomagati, da se znamo vživeti v druge in podobno. Lastnosti kot so te, kako zgovoren je nekdo, običajno nimajo vpliva na poglobljenost prijateljstva in osebe ne naredijo bolj “cool”. Vse lastnosti, ki nekoga naredijo “cool” zagotovo že imaš, zato ni potrebe, da bi te skrbelo glede tega, da bi se morala spremeniti in prilagajati drugim.
Bodi pogumna in srečno pri iskanju novih prijateljev!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (UN)