Pozdravljeni!
Naslednje šolsko leto bom obiskoval 2. letnik srednje šole, v prejšnjem šolskem letu pa sem naletel na nekaj težav.
1. Šola se mi zdi precej težka, nekateri profesorji pa niso razumevajoči, kar stvar še otežuje. Moje ocene so bile skozi celo šolsko leto kar dobre, proti koncu pa so se začele slabšati. Začelo se je z eno enko, ki ji je sledila še ena, tej pa same dvojke. Vse ocene sem popravil, me pa skrbi naslednji letnik. Zdi se mi, da se med obdobjem, ko sem prejemal dobre ocene in med obdobjem, ko sem prejemal slabe, moje učenje in način življenja nista spremenila. Nevem kaj bi lahko vplivalo na to in nevem kako naj to popravim. Poleg tega čutim veliko tesnobe glede prejemanja ocen. Preden nam profesorji vrnejo teste ali povejo ocene se večkrat tresem in zdi se mi, da bom doživel panični napad.
2. Edina stvar, ki se je mogoče spremenila med prej omenjenima obdobjema je to, da sem se oddaljil od svojih prijateljev. Že prej mi niso bili preveč všeč, ampak sem si ves čas govoril, da bo kasneje bolje. To se ni zgodilo. Ljudje, ki naj bi bili moji prijatelji so me začeli izključevati iz aktivnosti in počutim se osamljenega. Želim si družbe, ampak se ne morem povezati z nobenim od mojih sošolcev. Vsi že imajo svoje prijatelje, poleg tega pa mi njihove osebnosti niso najbolj všeč. Sicer imam nekaj prijateljev iz višjih letnikov, s katerimi se družim v popoldanskem času, ampak v razredu se počutim osamljenega.
Želim si, da bi lahko izboljšal svoje ocene, zmanjšal tesnobo glede prejemanja ocen in našel prijatelje v razredu.
Prosim za vašo pomoč.
• Pa
Painted
Pozabil sem omeniti še to, da razen igranja igric nimam hobijev, ki pa bi si jih želel. Šport me ne veseli preveč, v umetnosti pa nisem dober.
Lep pozdrav
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Hvala za tvoje vprašanje in zaupanje!
Če iz tvojega zapisa prav razumem, si končal prvi letnik srednje šole, pri čemer si v drugi polovici šolskega leta naletel na težave z ocenami, hkrati pa se v razredu počutiš osamljenega.
Prehod iz osnovne v srednjo šolo večini dijakov predstavlja izziv – novi profesorji, novi sošolci, več snovi in še vse ostale spremembe. Glede na zapisano sklepam, da si že kar nekaj premišljeval o težavah in morebitnih vzrokih. Si se morebiti v drugi polovici šolskega leta srečeval s tematikami, ki so ti bile nekoliko težje ali mogoče ne toliko zanimive ter je lahko to vplivalo, da tvoje učenje ni bilo tako učinkovito? Si mogoče preizkusil različne metode učenja, kot so branje na glas, branje po tiho, delanje zapiskov, izdelovanje miselnih vzorcev ter shem? S tem, ko se spreminjajo tematike obravnavanih snovi in njihova količina, je včasih potrebno narediti kakšno spremembo v načinu učenja. Mogoče boš ugotovil, da ti za določen predmet ustreza en način učenja, za določenega spet drug. Veliko koristnih nasvetov o učenju lahko najdeš tudi na naslednji povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas?url=%2Frazisci%2Fsola-ucenje-in-prosti-cas%2F&topic=7&start=0.
Nadalje omenjaš, da ti težave povzroča tudi tesnoba. Podrobneje si o tesnobi lahko prebereš na naslednji povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske?url=%2Frazisci%2Fcustva-in-psihicne-stiske%2F&topic=21&start=0 in tudi v našem novem priročniku: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!viri-pomoci-ko-ne-zmorem-sam-ali-ko-ne-zmore-moj-prijatelj. V priporočniku so tudi predstavljene različne vaje, kot so npr. dihalne tehnike, s katerimi si lahko pomagaš. Poleg tega imaš v priporočniku tudi lep vodnik, preko katerega lahko bolj podrobno raziščeš svojo tesnobo – kaj te skrbi, katere misli ti vzbudijo občutke tesnobe, kako to potem vpliva na tvoje vedenje. Na tak način lahko ugotoviš vzrok tvoje tesnobe in lahko težave odpraviš še bolj učinkovito. Če boš pri tem potreboval pomoč, ti z veseljem pomagam.
Na koncu si omenil še, da imaš težave s sošolci. Na začetku si zapisal, da si se ti oddaljil od svojih prijateljev. Si imel tu v mislih tudi tvoje sošolce? Če da, si mogoče pomislil, da je lahko eden izmed razlogov, da so se oni začeli nekoliko oddaljevati od tebe, ker so opazili, da si se ti od njih? Sočasno si tudi napisal, da ti prej prijatelji niso bili všeč in da ti tudi njihove osebnosti niso preveč všeč. Kaj te zmotilo? Si se morebiti poskusil z njimi o tem pogovoriti in ugotoviti, če bi se lahko vsak malo prilagodil ter tako zgradili dobre odnose? V odnosih je namreč tako, da ker smo si zelo različni, se je potrebno tudi prilagajati. Je pa po drugi strani res, da ne moremo od nekoga zahtevati, da s prilagajanjem postane druga oseba in izgube sebe. Povsem normalno je, da se z vsemi ljudmi, ki jih spoznamo, ne razumemo enako dobro in da z vsemi ne moremo biti najboljši prijatelji. Lahko pa imamo kljub temu dobre odnose. Imate mogoče v šoli možnost kakšnih obšolskih dejavnosti in bi lahko sošolce vprašal, če bi skupaj hodili na kakšno dejavnost? Lahko kdaj po šoli povabiš tudi kakšnega sošolca/sošolko, da skupaj preživita popoldan – igrate košarko, nogomet, odbojko ali kakšno družabno igro.
Zapisal si tudi, da bi si želel še kakšen hobi, a da te šport ne veseli preveč, v umetnosti pa nisi dober. Pri hobijih bi ti svetovala, da se ne obremenjuješ s tem, koliko si dober. Če bi te veselilo ustvarjanje, si to dovoli, uživaj v tem, ker je to najbolj pomembno. Poskusi nove stvari in lahko se ti kaj hitro zgodi, da boš ugotovil, da ti je nekaj zelo všeč ter si v tem zelo dober. Tudi športe imaš zelo različne, če poskusiš različne, boš mogoče ugotovil, da v katerem res uživaš. Bodi pozoren na začetku septembra, ko imajo različna športna in ostala društva dneve odprtih vrat in lahko v tistem dnevu/tednu treninge preizkušaš zastonj. Si mogoče kdaj razmislil, da bi poskusil s prostovoljstvom? Glede na to, da rad igraš igrice, predvidevam, da tudi kar dobro obvladaš računalnik – mogoče lahko prebrskaš, če imate kje v tvoji bližini medgeneracijsko sodelovanje, kjer pomagaš starejšim z uporabo računalnika, če bi te morebiti to veselilo. Je pa v Sloveniji prostovoljstvo precej razvito in če malo pobrskaš, lahko najdeš še veliko drugih možnosti. Sporoči, če boš pri tem potreboval pomoč.
Upam, da ti bo odgovor kaj v pomoč. Vesela bom, če se ponovno oglasiš.
Lep preostanek počitnic,
Sara Seršen, mag. psihologije
• Pa
Painted
Najlepša hvala za vaš odgovor.
Lp