Živjo,
svoji prijateljici bi rada pomagala. Ima probleme s starši, ki se pogosto kregajo vsak dan. ima mnenje da je nihče ne mara, ne družina, ne prijatelji in da jo bomo vsi zapustili. V družbi je sicer velikokrat zelo druzabna in nasmejana, misli se pojavijo doma. Ima tudi precej nizko samopodobo. S prijatelji bi ji radi pomagali vendar nismo prepricani kako ukrepati.
Hvala za pomoč
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Naj se ti najprej zahvalim, da si se obrnila na nas.
Praviš, da te skrbi za prijateljico, ki ima težave doma. Pri njej opažaš tudi težave s samopodobo in strah, da bi ostala sama.
Naprej bi zelo pohvalila to, da ste te težave opazili in ji tudi želite pomagati. Iz tega lahko tudi razberem, da ste zelo dobri prijatelji in osebno mislim, da ste ji že s samim prijateljskim odnosom in podporo v veliko pomoč, saj se tako lahko vsaj nekomu zaupa in nekoliko razbremeni negativnih čustev. Če mislite, da bi ji dobro del pogovor s kakšnim strokovnjakom, se o tem lahko z njo tudi pogovorite. To idejo ji torej predstavite in ji mogoče pomagate pri prvih korakih iskanja te pomoči. En vir te pomoči bi bila lahko recimo svetovalna delavka na vaši šoli. Če prijateljica mogoče ne bi imela poguma za pogovor z njo, se morda lahko nekdo ponudi, da gre skupaj z njo na prvi obisk. Usmerite jo lahko tudi na različne svetovalnice za mladostnike (npr. naša svetovalnica To sem jaz) ali telefone za pomoč v stiski (npr. Tom telefon, Zaupni telefon Samarijan…). Nekatere vire pomoči lahko najdete tudi na naslednji povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/kam-po-pomoc-v-stiski/
Vseeno pa se je potrebno zavedati, da bo oseba poiskala pomoč le, če bo sama tako želela in bo za to pripravljena. Mogoče se prijateljica kljub vašim dobrim namenom in trudu, za to ne bo odločila. Pomembno je, da se zavedate, da to ni vaša krivda in da ji že v tem trenutku pomagate s svojo podporo skozi prijateljstvo.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko pomagala. Hvala za vašo skrb in trud!
Vse dobro!
Nika Koder, dipl. psihologinja (UN)