Zelo si želim postati pop pevka, učiteljica, slikarka in pisateljica. Čez 2 leti bom šla na gimnazijo, vendar takrat bo treba to povedati, ali pa malo kasneje. Enkrat bo treba to povedati staršem. Nimam težav s starši, vendar se bojim, da ko jima bom to povedala, da bosta rekla okej, mislila pa si bosta:"Kam to pelje?". Zaskrbljena sem gleda tega, saj nočem, da se to zgodi. Teh poklicev si močno želim, vendar nočem, da si starši o tem ne mislijo lepo.
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Super je, da že sedaj razmišljaš o svoji poklicni poti in se sprašuješ, kaj bi rada počela. Iz tvojega sporočila pa je razbrati, da se glede tega zelo obremenjuješ ter se bojiš, kako bodo na tvoje želje gledali tvoji starši. Razumljivo je, da te skrbi, saj si želiš, da bi starši verjeli vate in te pri iskanju poklica tudi podprli.
Poklici, ki si jih naštela, so zelo raznoliki. Vse od teh je v Sloveniji možno opravljati, nekatere lažje kot druge. Najverjetneje se zavedaš, da vseh ne boš mogla opravljati naenkrat in da boš najverjetneje na koncu izbrala zgolj enega. Vendar pa glede tega res ne rabiš še skrbeti, saj imaš za odločitev še kar nekaj časa. V tem času boš še veliko doživela in verjetno je, da se bodo tvoje predstave in želje o poklicu tudi spreminjale. Tega se morda zavedajo tudi tvoji starši in svetovalna delavka, ki tvoje trenuten poklicne izbire verjetno ne bodo razumeli kot nekaj nespremenljivega in določenega. Tudi ko boš v gimnaziji, tvoja odločitev o poklicu ne rabi biti dokončna. Gimnazija je pogosto namenjena ravno temu – da ti zagotovi dodaten čas, da lahko raziščeš svoje interese in se odločiš, ko si na to bolje pripravljena. Dobro je, da se s svojimi starši pogovoriš o svojih zanimanjih in izraziš željo, da te pri iskanju poklica podpreta. Z njuno pomočjo boš lažje spoznala, kakšno delo opravljajo posamezniki v teh poklicih, tako da boš lažje razmislila, ali je to res nekaj, kar si želiš početi. Tudi na šoli boš imela priložnost spoznati različne poklice, pogovorila se boš s svetovalna delavko o poklicnih priložnostih ipd.
Priložnosti za spoznavanje različnih poklicev bo ogromno, prav tako odločitve še nekaj časa ne boš rabila sprejeti. Dobro je, da veš, da tudi če izbereš poklic, za katerega ugotoviš, da ti ne ustreza, lahko svojo poklicno pot spremeniš (npr. zamenjaš fakulteto, se vpišeš na tečaj za rekvalifikacijo oz. spremembo poklica). Včasih se lahko starši v strahu za tvojo dobrobit odzovejo neustrezno (ti začenjajo pridigati, ukazovati ipd.). Žal nad tem nimaš dosti nadzora, razen da jim razložiš, da potrebuješ njuno podporo in da bi te poklice za začetek rada zgolj bolje spoznala. Na koncu koncev pa je odločitev o poklicu tvoja izbira, oni ti pri tem lahko le svetujejo in te usmerjajo.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kaj pomagala.
Lepo bodi,
Ana Lampret, dipl. psihologinja (un)