Živjo!
Že od petega leta si vedno želim postati veterinarka. V devetem razredu pa sem začela gledati različne oddaje o medicini in začela razmišljati tudi o tem, da bi postala zdravnica. Še zdaj razmišljam o tem, ampak iskreno – še vedno si najbolj želim postati veterinarka.
Edino, kar me skrbi, je, da bi mi bilo psihično pretežko. Ne vem, če bi zmogla evtanazirati živali… lahko bi, če bi vedela, da je to res najboljše zanje. Ampak če bi to morala narediti, ker lastnik ne bi mogel plačati operacije, ali ker bi bila žival predolgo v zavetišču, tega ne bi prenesla. Res sem zelo čustvena, še posebej ko gre za živali – jokala bi večkrat na dan.
Vem, da je tudi za medicino veliko učenja, tako kot za veterino, ampak mislim, da bi v veterini bolj uživala. Pri medicini pa me skrbi še nekaj: nisem občutljiva na kri, če ni moja. In če bi kdo doživel srčni infarkt, bi me stisnilo pri srcu, če bi videla sliko možganskega tumorja bi me verjetno začela boleti glava ker bi lah rekla da mam tisto "healt anxiety" in pač se mi zdi da mam še jaz to.
Zdaj pa razmišljam tudi o tem, da bi postala učiteljica v prvem ali drugem razredu. Plača je sicer nizka, zato sem razmišljala, da bi ob tem delala še trepalnice, obrvi in nohte. Ampak nisem prepričana, če bi to delovalo.
Zdaj sem res zmedena, ker sem vedno vedela, kaj želim postati, vsi so govorili, kako sem srečna in da imam srečo, ampak zdaj pa ne vem več.
Kaj misliš, kaj naj gledam ali raziskujem, da lažje ugotovim, katera pot je prava zame?
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
najprej naj se ti iskreno opravičujemo, da na odgovor čakaš že dolgo - svetovalke, ki ti lahko pomagajo z odgovorom na tvojo stisko, so bile med poletjem na dopustih in se sedaj vračajo. Odgovor ti bomo poskušali pripraviti čimprej.
Hvala za potrpežljivost in želimo ti čim lažje odločanje tudi iz uredništva
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
sklepam, da sedaj v tretjem letniku srednje šole, gimnazije ali srednje strokovne šole. Povsem smiselno je, da razmišljaš o svoji karierni poti, izbiri poklica. V to polje sodi razmišljanje o tem, katera so moja močna področja in katera so tista, ki bi jih bilo smiselno izpiliti, da bi lažje opravljala poklic. Pogosto se nam zgodi, d so naše predstave o poklicu "sanjske" in vsebujejo le naloge, ki so nam blizu, tiste, ki pa jih ocenjujejo kot težke, nesmiselne, pa ne vključujemo v okvir opredelitve poklica, o katerem sanjarimo. Poklic veterinarja kot zdravnika je zahteven in vsebuje nabor nalog, ki nam morda niso najbolj všeč, se nam zdijo morda etično sporne, nesmiselno ob tem, da je naš dostop o delu zdravnika, veterinarja omejen. Vemo le toliko, kolikor izvemo iz filmov, opisov, manj pa iz pogovorov z dotičnimi, ki ta poklic opravljajo. Prav ti, kot tudi študentje teh smeri, nam lahko podajo realno sliko o študiju, pričakovanjih itd.
Zdravljenje živali in ljudi seveda pomeni delati v njihovo dobro, pri tem pa je potrebno ostati realen in pred odločitvami, tudi o evtanaziji (o tem razmišljaš) zbere veterinar to opcijo na podlagi pogovora z lastnikom, vse v kontekstu, da je to dobro za njegovo žival. Odločitev je potem tudi na strani zdravnika.
Tudi pri delu učitelja je kar nekaj nalog, ki so manj privlačne. Pogosto učitelji povedo, da je ocenjevanje tisto, ki je najbolj naporno, pa negativne ocene ob neznanju otroka, skrb za učenca, ki težko osvaja učno snov, ker kognitivno ne zmore itd.
V tej luči ti predlagam, se pogovoriš s šolsko svetovalno delavko, o svojih interesih, zmožnostih, motivaciji za delo, postavljanju ciljev. Predlagam ti, da na strani VKO raziščeš s pomočjo vprašalnikov svoje značilnosti in zmožnosti ter interese, izpolniš precej zanimiv vprašalnik Kam in kako, kjer boš ob zaključku pridobila nabor poklicev glede na tvoje interese itd.
Za vpis na veterino in medicino potrebuješ tudi zelo dober učni uspeh in dobro opravljeno splošno maturo. V 3. in 4. letniku so ocene tako kar pomembne. Preveri, kako je z dodatnimi pogoji - ocene iz naravoslovnih predmetov.
Pojdi na informativne dneve na vse tri želene fakultete. Čaka te sejem Informativa. Mogoče lahko izkoristiš tudi senčenje pri strokovnjaku stroke, ki te zanima. Kar nekaj srednjih šol v sodelovanju z delodajalci ponuja to opcijo. Bodi radovedna in sprašuj.
Želim ti vse dobro. Za dodatna vprašanja sem ti na voljo.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• Rj
Rja
Zakaj rečejo svetovalne da za veterino je boljša gimnazija kot srednja veterinarska? Da če kdo razmišlja o veterinarski da ga je škoda?
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
težko sodim njihova razmišljanja. Vsak izobraževalni program, ki ga dijak izbere in predstavlja predhodnico in vstopnico za študij veterine ima svoje prednosti. Gimnazijski program zagotavlja osvajanje najzahtevnejših snovi s področja biologije, kemije, fizike, torej predmetov, ki pridejo prav tudi na študiju veterine. Tu je še splošna matura, ki prav tako širše odpira vrata. Izobraževalnje na srednješolskem nivoju veterine pa ponuja priložnost za izobraževanje iz strokovnih predmetov, ki že sodijo v polje veterine. Na koncu programa te čaka poklicna matura, a za vpis potrebuješ še 5. predmet splošne mature. Na tem mestu bi bil še smiseln podatek o tem kaj se zgodi z naborom kandidatov, v kolikor pride do omejitve vpisa (ali so kandidati s petim predmetov v enaki poziciji kot tisti s splošno maturo).
Stavki kot "škoda te je za ta program" itd. niso ustrezni. Menim, da je potrebno predstaviti prednosti, in tvoja odločitev je, kaj si želiš. Po obeh boš prišla do cilja, nobena od poti z izbiro srednješolskega programa namreč ni zaprta.
Vse dobro,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja