Danes sem se gledal v ogledalo in po ogledu svojih zob ugotovil, da imam plombe na vseh spodnjih zobeh, razen na dvojki desno in štirici levo (na sprednjih zobeh nimam plomb). Poleg tega sem ugotovil, da imam na štirici karies, zobe si sicer umivam 1-2x na dan. Zanima me ali je takšno število plomb sploh normalo za moja leta? Ali obstajajo kakšne plombe, ki so popolnoma neopazne (se njihova barva zlije s zobom)? In ali z leti karies počasi "napade" vse zobe, ne glede na pogostost umivanja?
Že vnaprej hvala za odgovore.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
glede na opisano, so to najverjetneje zalivke, ki se nahajajo na vseh griznih površinah bočnih zob. Zalivke so bele barve in se jih zato ne more barvno prilagoditi barvi zoba, kot se to lahko izvede s plombami. Namen zalivk je prav zaščita zoba pred škodljivimi bakterijami, ki lahko povzročijo nastanek kariesa.
Glede omenjene štirice, bi bilo dobro, če bi se naročil na pregled k svojemu izbranemu zobozdravniku, da to klinično pregleda in ustrezno temu tudi ukrepa. Karies se res opredeljuje kot virusna okužba, a ni dokazov, da se z leti širi na ostale zobe. Zato je izrednega pomena dobra ustna higiena, in sicer umivanje zob vsaj 2 krat na dan, uporaba medzobne ščetke, nitke in ustne vodice, saj to zelo pomaga pri preprečitvi nastanka različnih zobnih in ustnih bolezni.
Za dodatna pojasnila o pravilnem izvajanju ustne higiene, se lahko obrneš na medicinsko sestro - izvajalko vzgoje za ustno zdravje otrok in mladostnikov, ki deluje v sklopu zdravstvenega doma in vstopa v šole ter ponuja tudi individualne posvete.
Lep pozdrav,
dr. Stella Sekulić, dr. stom., spec.