panične napade že imam od konca 6 razreda. zdaj sem 8 razred, začeli so se slabšat in trajejo več časa. zelo so pogosti ko ga imam se na koncu počutim utrujeno in veliko se ne morem premikat po njih za cirka 30 min. včasih se mi tudi zgodi da se mi zelo vrti kot da se mi cela soba vrti okoli mene po tem me boli tudi glava. kaj naj naredim?
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na našo svetovalnico. Poročaš, da se soočaš s paničnimi napadi, ki v zadnjem času postajajo pogostejši in intenzivnejši. Verjamem, da ti ob tem ni lahko in doživljaš stisko.
Da bi ti lahko čim bolje svetovali, bi potrebovala nekaj več informacij o tebi. Praviš, da se že več kot 2 leti soočaš s paničnimi napadi. Ali imaš zaradi teh težav strokovno pomoč, da npr. obiskuješ psihologa/pedopsihiatra? Če da, bi ti svetovala, da se čimprej obrneš na strokovnjaka, pri katerem si v obravnavi. Tudi če nimaš termina načrtovanega v kratkem, lahko pokličeš in poveš, da je trenutno stanje slabše in prosiš, če lahko dobiš kak termin prej. Psiholog/pedopsihiater, če ga imaš, ima veliko več informacij o tebi in bolje pozna, kaj se dogaja, zato bosta z njim najlažje naredila načrt, da se bodo napadi zmanjšali.
V primeru pa da še nimaš strokovne pomoči, pa me zanima, ali si o tem že s kom spregovorila? Glede na opisano, se mi zdi vsekakor smiselno, da si poiščeš strokovno pomoč (če je še nimaš). Za začetek lahko greš k šolski svetovalni delavniki, se z njo pogovoriš in te bo potem usmerila naprej. Lahko greste s starši k osebnemu zdravniku in tam poiščete načine, kako naprej. Lahko pa direkt pokličete v vam najbližji zdravstveni dom, kjer deluje Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov (naročiš se lahko brez napotnice).
Nekaj koristnih nasvetov, kako se soočati s paničnimi napadi, najdeš na tej povezavi. Opisane so tudi določene tehnike sproščenja, ki lahko pomagajo in prav tako so na voljo zvočni posnetki za posamezno tehniko. Priporočam, da si prebereš in preizkusiš različne tehnike – ljudje smo si zelo različni in ne ustrezajo nam vsem enake stvari. Podobno je tudi pri tehnikah sproščanja – zato je dobro, da jih preizkusiš več in ugotoviš, katera tebi najbolj pomaga.
Upam, da ti bo odgovor kaj v pomoč. Vesela bom, če se ponovno oglasiš in poročaš, kako se stvari odvijajo.
Želim ti lepe počitnice,
Sara Seršen, mag. psihologije