Ojj stara sm 17 panicne napade imam že en let zaceli so se marca 2023, nikoli ne pridem tocn do razloga zakaj se zgodijo, ampak so zelo hudi. Vcasih imam vec napadov v vrsti, in skoraj zmeraj dobim tudi krče. Tezko se umirim in tudi ce je nekdo zravn mi ne mora velik pomagat. Razn ena moja prijtelca njej zmeraj rata me umirit in mi pomagat, iskreno se sama ne vem kako. Moje uprasanje je pa kako naj si js sama sebi pomagam, kje lahko poiscem pomoc, kjer mi je ze nelagodno kjer mora prijtelca ze zmeraj zelo ustrasi in js imam obcutek da ji tezim seveda ona zmeraj rece da je uredu in mi zmeraj pomaga ampak js se kr pocutim bad
hvala za odgovor
m
• Uredništvo
Martina Bošnjaković

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da zadnje leto pogosto doživljaš panične napade in te zanima, kaj lahko sama storiš, da jih ublažiš.
V spodnjem članku si lahko prebereš nekaj napotkov za spoprijemanje s paničnimi napadi. Svetujem ti, da si vzameš čas, da podrobno prebereš članek in preizkusiš različne tehnike. Tako boš ugotovila, katere so ti bolj "pisane na kožo" in katere manj in boš lahko izbrala tiste, ki so zate najbolj učinkovite. Z nekaj vaje ti bo izvajanje tehnik postalo lažje.
Lepo je, da sama prevzemaš odgovornost za svoje duševno zdravje, vendar bi te rada opomnila, da ni prav nič narobe s tem, da potrebuješ pomoč, sploh v primerih kot so panični napadi. Veseli me, da imaš ob sebi prijateljico, ki ti je pripravljena pomagati. Lahko ji poveš, da si ji hvaležna za pomoč in da to zelo ceniš, če tako čutiš. Naj ti ne bo nerodno, definitivno ji ne težiš s tem. Nenazadnje pa nisi sama kriva, da doživljaš panične napade. Predlagam ti, da svojemu razredniku ali morda šolskemu psihologu poveš, da zadnje leto pogosto doživljaš panične napade, in, v kolikor ne vedo, kako bi se v taki situaciji odzvali, jih naučiš, kako ti lahko ponudijo pomoč (pri tem si lahko pomagaš s poglavjem iz zgornjega članka Kaj lahko naredim, če moj prijatelj doživi panični napad?).
Če se panični napadi sčasoma ne ublažijo, ti svetujem, da kontaktiraš svojega osebnega zdravnika ali strokovnjaka za duševno zdravje (psiholog, psihoterapevt, psihiater).
Upam, da ti bodo moj odgovor in tehnike iz članka v pomoč pri spopadanju s paničnimi napadi in da se bodo le-ti kmalu ublažili.
Lepo te pozdravljam,
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)