Živjo,
Od začetka srednje šole se mi je razvil okm predvidevam. vse se je začelo z eno samo mislijo ko sem na tik toku videl video o psihopatu in na videu je pisalo da psihopati začnejo z ubivanjem živali in jaz sem kot majhen otrok ubival kobilice od te mislije se je začela obesija da sem pishopat. mogoče se ta strah zdi kod da bi se delal norca ampak ne dejansko me je strah da sem pishopat in ta starh kar nepopusti. Po 1 mesecu sem ta strah zaupal svoji mami zaj že 1 mesec hodim k psihosocialni svetovalki pri veliko stvareh mi je pomagala na strah da sem psihopat sva tudi tapkala a mi ni pomagalo tudi obrazložila mi je zakaj ni logično da bi bil psihopat a mi ni nič pomagalo takrat sem bil res potrt saj me je bilo strah da bom zavedno tako saj vse kar naredim ki je za mojo glavo znak da sem psihopat mi moja glava reče da je to znak da sem psihopat (npr ko imam slab dan in sem malo siten in sem do nekoga nesramen mi glava reče da sem psihopat in potem me rata strah da sem res. vse kar naredim pomeni da sem psihopat dobesedno vse kar naredim) ta strah vem da se za nekoga zdi smešen ampak mene je tega zelo strah. moja psihosocialna svetovalka je rekla da v meni ne vidi okm zato ker niman vidnih kompluzij. ta strah je v meni povzročil to da ko mi nekdo reče da sem fajn fant npr moja učiteljica moja glava automatično reče pa če se le delam da sem prijazen in sem ubistvu en psihopat ki bo naslednji morilec ta misel mi je prišla danes v glavo na pogovronih urah z mojo učiteljico nevem kako se tega znebiti. Res me je zanimalo kaj je to zakaj me je tega sploh strah zato sem googlal dokler nisem našel članka ki je govoril o PURE OCD in prebral sem da oseba z PURE OCD ima obsesije a ne vidnih kompluzij zato ker ima kompluzije samo v glavi in prebral sem katere so najbolj pogoste kompluzije v glavi in imam jih veliko zato se tudi imenuje PURE OCD ker je PUERLY IN THE MIND. tudi da moja obesija je zelo pogosta pri PURE OCD. prebral sem da kognitivna vedenjska terapija lahko škoduje OKM zato ker terapevt ali terapevtka pacientu na obsesije daje reassurance (nevem kako se imenuje po slovensko) kar okm samo nahranjuje to sem tudi pri sebi opazil ker tudi če mi je terapevtka razložila zakaj nisem psihopat mi je to pomagalo za 1 dan a naslednji dan se je obesija spet pojavila z novimi vprašanji. Zato me zanima kje si lahko poiščem pomoč in kaj naj naredim ali je kdo v sloveniji ki se spozna na OKM in mi lahko pomaga. tako nemorem več.
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala za tvoje sporočilo, ki sem ga pozorno prebrala. Če sem te pravilno razumela, ti je težko ker se soočaš z obsesivnimi mislimi in strahom, da si psihopat. Predstavljam si, da ti je ob teh mislih neprijetno in da si v stiski, zato sem vesela, da si zbral pogum in svoje težave zaupal mami, ki ti je poiskala strokovno pomoč. Pišeš, da te skrbi, da tvoja terapevtka ni dovolj strokovno usposobljena, da bi ti pomagala pri soočanju z vsiljivimi mislimi. Iz strokovnega vidika je kognitivno-vedenjska terapija z dokazi podprta terapija, ki ima pozitivne učinke pri zdravljenju težav, ki jih opisuješ. Skozi vaje, ki jih delaš s terapevtko se bodo tvoje težave počasi izboljšale. Seveda pa je kot pri vsaki drugi vrsti terapije pomemben zaupen odnos, ki ga zgradiš s svojo terapevtko.
Diagnozo obsesivno kompulzivne motnje na podlagi klinično-psihološkega pregleda opravi klinični psiholog, zato bi ti morda svetovala, da se obrneš na svojega osebnega zdravnika, ki ti bo izdal napotnico oz. pomoč poiščeš v Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov. Le-ti so v več zdravstvenih domovih po Sloveniji, tako da lahko na internetu poiščeš, kje je tebi najbližji. Klinični psiholog je oseba, ki mu boš lahko zaupal svojo stisko, hkrati pa bosta skupaj raziskala različne možne strategije spoprijemanja.
Pri soočanju z vsiljivimi mislimi ti je lahko morda v pomoč katera izmed tehnik za preusmerjanje misli oz. detektivsko razmišljanje in analiza misli. Ko ti skozi glavo švigajo vsiljive misli poskusi misel čim prej spustiti in ne razmišljati več o njej. Poskusi si predstavljati, da so tvoje misli kot vlak, pridejo na železniško postajo (v tvojo glavo), nato pa se odpeljejo naprej. V teh situacijah lahko svojo pozornost preusmeriš s tehniko prizemljitve.
Pomen, ki ga pripišemo našim mislim namreč vpliva na naša čustva in dogajanje v telesu ter na vedenje, ki ga izberemo. Analiza misli je veščina, ki jo je potrebno vaditi, zato bi te povabila, da preizkusiš katero izmed opisanih tehnik. Ne bodi prestrog do sebe, zadaj si male korake, postopoma. Svetovala bi ti, da vztrajaš pri rednem obiskovanju individualne strokovne pomoči in morda razmisliš, da poiščeš pomoč pri kliničnem psihologu.
Vedi, da smo tukaj zate in verjamemo, da bo bolje. Lepo vabljen, da se še kaj javiš.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije