Živjo
Zadnje dni samo jokam prvo ker me je blo strah domačga branja drugo pa zato ker so me doma obtožili da sem jaz očiju raztrgala sliko ki mu veliko pomeni.
Res je da sem jo jaz nazadnje imela ampak sem jo na omaro vrnila brez luknje. Spet sem v postelji in jokam. Kaj naj naredim????????????????????
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Praviš, da ti je hudo in da jočeš, ker te je bilo strah preverjanja domačega branja v šoli, prav tako pa te je razžalostila obtožba, da si očetu raztrgala fotografijo. Predstavljam si, da ti je v situaciji, v kateri si se znašla, res hudo.
Zanima me, kaj v zvezi s preverjanjem domačega branja, te je prestrašilo oziroma kaj je v tebi vzbudilo občutek nelagodja? Je bil to strah pred preverjanjem ali morda strah pred govornim nastopom pred razredom?
Če te je bilo strah samega preverjanja, bi ti najprej rada sporočila, da se je to kdaj zgodilo že vsakemu izmed nas in ni nič nenavadnega. Včasih nas zajame strah, ker smo prepričani, da nimamo o tej temi dovolj informacij ali si snovi nismo dovolj dobro pregledali in imamo občutek, da ne znamo dovolj, ko je resnica pravzaprav zelo daleč od tega. Kaj lahko narediš v takšni situaciji?
Če imaš za pripravo na preverjanje domačega branja še dovolj časa, si besedilo dobro preberi, zraven pa si zapisuj pomembne dogodke iz zgodbe, da boš kasneje lahko lažje oblikovala obnovo. Več napotkov o tem, kako se lotiti učenja oziroma branja, lahko najdeš v prispevku na tej povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/ko-zmanjkuje-casa-za-ucenje-in-nas-zajame-stres/. Če pa ti za temeljito branje ni ostalo več veliko časa, pa besedilo preleti, da boš dobila osnovno idejo o temi besedila, potem pa se obrni na svojo sošolko ali sošolca in ga prosi, če ti lahko na kratko obnovi zgodbo in izpostavi pomembne dogodke.
Ko pa se znajdeš pred samim preverjanjem, ti veliko skrbi ne bo koristilo, zato svetujem, da se poskusiš pomiriti z eno izmed tehnik sproščanja. Predlagam tehniko 4 x 4 kvadrata, kjer globoko vdihneš in zraven v mislih šteješ do 4, nato dih držiš 4 sekunde in nato izdihneš, med izdihom pa prav tako šteješ do 4. Pred naslednjim vdihom še enkrat šteješ do 4. Več sprostitvenih tehnik lahko najdeš v priročniku, ki ti ga priporočam v branje - tehnike so naštete v kazalu na strani 4, sam priročnik pa najdeš na tej povezavi: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!uporaba-prirocnika.
Tehnike sproščanja, ki so opisane v priročniku, ti bodo pomagale tudi pred govornimi nastopi, torej, če moraš domače branje predstaviti pred razredom in te je pred nastopom strah, se spomni in uporabi katero izmed tehnik, ki so opisane.
V situaciji z očetovo raztrgano fotografijo pa ti svetujem, da stopiš do očeta ali do obeh staršev in jima poveš, kaj se je v resnici zgodilo. Predlagam, da se na pogovor ta pogovor pripraviš. To lahko storiš tako, da najprej razmisliš, kaj jima želiš sporočiti (torej povedati, kaj se je v resnici zgodilo, ko si imela fotografijo in ko si jo vrnila nazaj). Nato razmisli, kaj čutiš oziroma, kako si se počutila, ko sta te obtožila poškodovanja fotografije (torej, kot si omenila, da si bila žalostna) - te občutke v pogovoru deli s starši. Razmisli pa tudi o primernem kraju in času začetka tega pogovora (ko ste doma in sta prisotna oba starša, poleg pa ni nekih večjih motenj).
Če jima boš vse našteto razločno in mirno povedala, bosta bolj verjetno spregledala, da te po krivem in brez premisleka ni bilo prav obtožiti.
Želim, da se situacija zate čimprej razreši! Če imaš zame še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (UN)