Pozdravljeni,
pred dvema letoma sem bila z nekim fantom. Bil je čisto v redu fant, ampak je takrat naredil nekaj, kar se mi sedaj sploh ne zdi hudo. Jaz pa sem takrat odreagirala prehudo in ga pustila. Oba sva bila trmasta, zato mi ni pisal on, jaz pa njemu tudi ne. Rabila sem leto dni, da sem ga prebolela. Bila sem precej strta, sploh ker se nisva pogovorila do konca in razrešila vsega. Lansko zimo je bilo zato zelo hudo. Nisem vedela kdo sem, kaj sem, saj sem začetek srednje šole posvetila njemu, ne pa odkrivanju sama sebe. Zaradi zime, šole, njega, je bilo lansko zimo zelo hudo. Bila sem čisto brezvoljna. Pa so potem prišli lepši časi, potovala sem, se zabava, spoznala nou folk in je blo veliko boljše. Vem, da ni bilo tako kot bo moralo biti, sem se tudi takrat zelo slabo počutila, ampak imam zelo lepe spomine na ta čas. Potem je pa prišlo poletje. Najboljše poletje vseh časev. Spoznala sem fanta in žural smo s kolegi, noro je blo. Potem pa je spet nastopila zima in spet se počutim obupno. Brez volje, ocene se mi slabšajo. Vse imam na svetu, najboljše prijatelje in fanta. Z družino se odlično razumem. Pametna sm in lahko rečem, da lepa. Zakaj se tako počutim? Mami misli, da ni tako hudo, da bi obiskala psihologa. Tudi jaz tako mislim, včasih sem imela panične napade, sedaj jih nimam več. Tudi občutka tesnoba, skoraj nikoli nimam. Sploh pa nimam nikakršnih samomorilnih misli. Rada bi živela, se imela lepo. Pa mi moje misli ne dovolijo. Imam vse, res mi se mogla sprostiti in uživati. Pa nevem, zakaj ne morem. Kako naj si pomagam? Sem samo takšna in ne obstaja rešitve? Že dve leti se mučim s tem, obstajajo dnevi, ko ne morem vstati. Srečo pa polagam v roke ostalih. Kaj naj naredim?
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da imaš v zadnjem času težave s slabim razpoloženjem in nizko motivacijo, te težave pa si opazila tudi v določenih obdobjih v preteklih letih. Omenjaš tudi veliko svojih pozitivnih lastnosti in dogodkov, ko si bila srečna in vesela, vendar si se trenutno znašla stiski, saj ne veš, kako se znebiti slabih misli. Predstavljam si, da ti je precej hudo.
Izkušnje iz partnerskih odnosov na nas pogosto pustijo velik pečat, saj običajno gre za zelo poglobljene odnose, v katere vlagamo veliko časa in truda. Kot si sama omenjala, lahko traja kar nekaj časa, da razhod s partnerjem v celoti preboli, sploh pa v primerih, ko pri razhodu nismo dobili zaključka kot smo ga pričakovali ali želeli, kot se je zgodilo tudi tebi. Ko kasneje v življenju razmišljamo o prelomnih dogodkih, lahko pozabimo, kako smo se v tistih trenutkih v počutili in se grajamo za naše obnašanje, po drugi strani pa, kot si tudi sama omenila, spoznamo, da smo v trenutku ravnali narobe.
Vesela sem, da si po težkem obdobju ob razhodu s fantom ponovno našla srečo in se posvetila odkrivanju same sebe. V resnici se ljudje odkrivamo in zorimo celo življenje, obdobje najstništva je pač čas, ko se spremembe dogajajo najhitreje in so najbolj zgoščene. S tem ti želim sporočiti, da ni nič narobe in nisi česarkoli “zamudila”, če si začetek srednješolskih let posvetila prebolevanju razhoda s fantom. Kot si sama omenila, si nato našla sebe, srečne dni in nove prijatelje ter novega fanta in, če te prav razumem, si s svojimi odnosi trenutno zadovoljna. Imaš tudi zelo dobro samopodobo - povedala si, da si pametna in lepa, svoje pozitivne lastnosti sprejmeš in vase tudi verjameš. S tem imajo tvoji vrstniki in vrstnice pogosto velike težave, zato si lahko ponosna nase.
Sprašuješ pa tudi, kako si lahko trenutno pomagaš, saj se pogosto počutiš brezvoljno. Ne skrbi, za vsako težavo se vedno najde rešitev, včasih se moramo le potruditi najti tisto, ki nam najbolje ustreza. Praviš, da se ne počutiš tesnobno, prav tako pa nimaš samomorilnih misli, kljub temu pa se počutiš brezvoljno, težijo pa te tudi negativne misli. Običajno s težav z negativnimi mislimi lotimo tako, da se jih potrudimo spremeniti v pozitivne. Kako lahko to storiš? Najprej se lahko lotiš analize svojih misli, kjer ti je lahko v pomoč ta delovni list. Pri negativnih mislih namreč pogosto pademo v miselne pasti, kjer zmeraj razmišljamo na isti način - zelo črno-belo (vse ali nič), pretirano posplošujemo ter poveličujemo negativne lastnosti in zmanjšujemo pozitivne. Spodbujam te, da se lotiš izpolnjevanja delovnega lista vsakič, ko se boš ujela v svoje misli. Čez čas boš tako lahko začela negativne misli oblikovati v pozitivno naravnane. Nekaj primerov takšnih preoblikovanj lahko najdeš na tej povezavi.
Želim, da se ta pristop zate obnese. Če se slučajno ne bi, pa sem ti na voljo.
Bodi dobro!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)