Zdravo, (oprostite za naslov to je edini ki sem se ga spomnila za to vsebino) imam prijateljico ki ima težave z rezanjem in družinske težave, zacela mi je govorit o temu par tednov nazaj, prvo sem jo poslusala in se pogovarjala o temu z njo (v upanju da ji bo bolje itd.) kot pac normalna prijateljica, ampak zdj mi ta punca sam o temu govori in mi je začelo bit res neprijetno, nisem ji sploh še uspela povedat da mi je neprijetno saj samo o temu govori in mi sploh ne pusti do besede, sicer me je pa tudi strah ji to povedat saj nazadnje ko sem ji rekla da mi je nekaj neprijetno je povedala vsem iz našega razreda u koga sem in me skregala z mojo bivšo in edino naj prijateljico... (govorila njej da js grdo govorim o njej in tako meni za njo) pac pa sem tudi "people pleaser" in mi je tesko nekomu to povedat ali pa reci ne, a ima kdo kakšen nasvet kako se naj tega rešim?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
če te prav razumem, si se znašla v situaciji, ko prijateljica s tabo pogosto deli osebne stiske, tebi pa ob tem postaja vedno bolj neprijetno. Po eni strani želiš biti dobra prijateljica in ji nuditi oporo, po drugi strani pa ne veš, kako ji povedati, da ti je ob teh pogovorih neprijetno. V zadregi si, ker gre za tvojo prijateljico, in te skrbi, kako se bo odzvala, skrbi pa te tudi, da bi ti iskrenost zamerila in ti škodovala. Razmišljam prav?
Prav je, da skrbimo, da so drugi v redu in jim nudimo oporo, a je enako pomembno, da smo takšni tudi do sebe. Da poznamo svoje meje. Da vemo, kaj nam je okej in kaj ne, kaj nas prizadene ali ob čem nam je neprijetno, in da te meje tudi skomuniciramo z drugimi. Na ta način se postavimo zase. Je pa pomembno, da to storimo tako, da smo spoštljivi do drugih. To pomeni, da jim odprto in iskreno povemo, kako se počutimo, obenem pa upoštevamo njihove občutke. Nismo nesramni, žaljivi ali obsojajoči. To imenujemo asertivnost, o kateri lahko več raziščeš tudi na našem portalu.
Strinjam se s tabo, da to ni vedno lahko. Ni prijetno nekomu sporočiti nekaj, kar ga lahko prizadene ali zveni kot zavrnitev, zato je povsem razumljivo, da te skrbi, kako bo druga oseba sprejela tvoje besede in ali bo to vplivalo na vajin odnos. Vendar ne moremo vplivati na odziv drugih, poskrbimo lahko le, da sebe izrazimo iskreno in spoštljivo. So pa takšni pogovori običajno lažje sprejeti, če hkrati pokažemo skrb in to, da nam je za odnos mar. Rečeš lahko na primer: »Najino prijateljstvo mi je pomembno in žal mi je, da se počutiš slabo. Bi si pa želela, da se včasih pogovarjava še o čem drugem, ker pogrešam, da se tudi ti zanimaš zame, kako sem jaz.«
Prav jasne meje so tiste, ki nam pomagajo graditi zdrave odnose, zato te spodbujam, da prijateljici poskusiš povedati, kako se počutiš. Preden se odločiš za takšen pogovor, pa si najprej vzemi trenutek in razmisli, kaj ji zares želiš povedati. Tako bo sporočilo bolj pristno. Nato pa poskusi to izraziti na asertiven način – na način, ki bo okej tako do tebe kot do tvoje prijateljice. Ne pozabi, v prijateljstvu je pomembno, da se obe počutita slišani in razumljeni. Navijam zate, da najdeš pogum za iskren pogovor, in sem tu, če boš še želela kaj deliti.
Ana Kolar, mag. psih.