Kako naj resim doma probleme? Vsi doma se kregajo, zaradi tega sem ves cas pod stresom,popustila sem v soli, zelo sem zivcna, zaradi tega se kregam z fantom in se mi vse skupaj nabere...
nevem kako da poskusim ostati mirna in da probam doma vse zadeve uredit.
zelo se kregam tudi z ocetom, neprestano, mislim da sem zacela sovrazit lastnega oceta.
nevem kako da odreagiram na miren nacin.
zelo.bi rabila odgovore
• Uredništvo
Alenka Tacol

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Razumem tvojo stisko in veliko željo, da bi bilo v vaši družini drugače. Vsak od nas si želi, da bi v družini vladala mir in razumevanje, a žal ni vedno tako.
Težko bom odgovorila na tvoje vprašanje, saj o težavah v svoji družini pišeš precej splošno. Tako ne vem, ali je v ospredju poslabšan odnos med staršema, ki se nato prenaša na vse družinske člane, ali je morda težava v pomanjkanju denarja, je mogoče kdo v družini preobremenjen, pod velikimi pritiski, ki jih sam ne zmore obvladovati… Laže bi ti odgovorila, če bi poznala izvor težav, ki se kažejo v poslabšanih odnosih in v prepirih med vami. Tudi v tvojem slabšem odnosu z očetom.
Ker vsega tega ne poznam, ti želim napisati predvsem, da se lahko vživim v tvojo stisko in da te razumem. Ko se sprašuješ, kako bi doma vse uredila, naj ti povem, da vsega ne boš mogla in to tudi ni tvoja naloga. Najprej morata za temeljne stvari vendarle poskrbeti tvoja starša. Lahko pa seveda prispevaš k boljšim odnosom v družini. Lahko vplivaš na to, da se boš poskušala strpno pogovarjati, oziroma odgovarjati drugim. Kako? Svoje vedenje in razmišljanje imaš pod nadzorom – nanju lahko vplivaš. Zato lahko, na primer, v trenutku, ko začutiš, da se vate »plazi« jeza, preusmeriš svoje misli, se zavestno trudiš odgovarjati mirno, lahko se za kratko umakneš iz prostora, lahko se močno potrudiš vživeti v tistega, ki te razburi, ter začutiš njegove probleme. S tem, ko nekoga razumemo na takšen način, laže dojamemo, da se v resnici ne jezi na nas, da mi nismo krivi za njegove težave… Prav tako lahko poskrbiš, da se slabši odnosi v družini ne bodo prenašali na tvoj odnos s fantom. Nase lahko vplivaš, s tem pa posledično vplivaš na druge, da se tudi sami bolj mirno odzivajo. Ne »prilivaš na ogenj«, kot radi rečemo, ampak poskušaš biti bolj strpna. Ni vedno lahko in tudi ni potrebno, da ti vedno uspe.
Želim ti moči, poguma in vztrajnosti. Tudi z majhnimi koraki lahko dosežeš velike spremembe.
Če boš želela odgovor, kako naj ravnaš v konkretnih situacijah, ali morda kakšen drug odgovor, se še oglasi.
Prav lepo te pozdravljam,
Alenka Tacol, univ. dipl. psihologinja
• ne
nejarek8
kaj naj storim? stasi se zmeraj prepirajo
• de
debeli anze
za druzino moras biti dovolj star
• Uredništvo
Alenka Tacol
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena nejarek8!
Napisala si le par besed, a za njimi je čutiti tvojo žalost, stisko in željo, da bi lahko doma kaj spremenila, nekaj naredila, da bi se starša manj prepirala.
Žal je tako, da sta za to, kako se razumeta, odgovorna predvsem starša in ne ti, kot njun otrok. A v družinah imajo pogosto prav otroci po nepotrebnem občutek krivde, ali lažno upanje, da lahko pobotajo sprte starše.
O tem ti pišem na splošno, ker premalo vem, kako je v vaši družini, kako globoka so nesoglasja med staršema. Lahko bi bila med njima velika, nepremostljiva trenja, lahko pa gre le za drobne, vsakodnevne prepire. Ti so sicer neprijetni, a se da nanje vplivati, tako da lahko družina bolj kvalitetno zaživi.
Kaj lahko narediš? Poskusi o svojih občutkih povedati staršema, ali vsaj enemu od njiju. Izberi trenutek, ko bosta mirna in bolje razpoložena, ter povej, kako te žalosti, da se tako pogosto prepirata…Povej jima, kako njuni prepiri vplivajo nate. Ne boj se, a ne pričakuj nemogočega. Starša se bosta morala sama soočiti s tvojimi besedami in se odločiti, kaj bosta naredila za boljše medsebojno razumevanje. Ti pa seveda lahko prav tako prispevaš, da bo v družini več harmonije. S tem mislim predvsem na to, da ne boš s svojim vedenjem ali govorjenjem vplivala na napetosti med vami.
Želim ti, da bi se vzdušje v vaši družini izboljšalo. Sedaj je prava priložnost za to, saj je običajno takrat, ko ni šole, tudi doma manj napetosti.
Imej lepe počitnice!
Prijazen pozdrav,
Alenka Tacol, univ. dipl. psihologinja